Een website laten maken in WordPress met daaraan vooraf een herziening van het merkconcept voor een meer dan 100 jaar oud familiebedrijf. Dat is een grote uitdaging. Alsof je een reeds goed geslepen diamant nog meer glans mag gaan geven.
Opdracht
“Zorg ervoor dat we beter zichtbaar worden bij potentiële opdrachtgevers met een herkenbare en eenduidige boodschap”
Website als kers op de taart
Het website laten maken in WordPress en het ‘live’ zetten ervan was het slotakkoord van een grotere exercitie waardoor de toekomstbestendigheid van Plaggemars weer voor jaren verzekerd is. De website is in deze opzet de ‘voorkant’ van de interne automatiseringsprocessen waardoor zij de beste toon kunnen aanslaan voor het beste resultaat.
Van het kenmerk naar het nut voor de klant
Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Plaggemars naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.
Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. In overleg met het team van Plaggemars ontstond er een duidelijk beeld over de belangrijkste kernvaardigheid van het bedrijf. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.
Het verschil maken op basis van ervaren nut
Als belangrijkste nut kwam naar voren: de mate waarin Plaggemars in staat is om tijdens het incasso proces te blijven luisteren op de juiste wijze te communiceren naar alle betrokkenen terwijl daarbij steeds de aanwezige ruimte voor een oplossing wordt gezocht. Een vaardigheid die Plaggemars op basis van decennia aan ervaring ontwikkeld heeft. Kort gezegd:
“De juiste toon voor het beste resultaat”
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft een opdrachtgever om nu juist met Plaggemars Incasso in zee te gaan? Door eerst de unieke kernvaardigheid te bepalen is het mogelijk om uit de set van 38 merkgerelateerde emoties twee emoties te kiezen die hier het beste bij passen. De beleving van de dienstverlening zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::
Zich veilig voelen
Gevoel in controle te zijn
Uit de set van emotie versterkende kleuren kiezen we een leiden kleur en stellen een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:
Diep blauw;
Limoengroen;
Wit.
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere weergaven (denk aan social media) met het merk geassocieerd. Het logo zelf is een sterk logo, dat al jaren wordt gevoerd.
Landscape logo
Beeldmerk
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Plaggemars Incasso verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Voor baggerbedrijven die levensduur hun baggermateriaal en leidingen op duurzame wijze willen verlengen is Parc American Dredging Services de specialist op de Noord Amerikaanse markt.
Pars ADS heeft unieke technische kennis voor het repareren en onderhouden van slijtage en transportschade van rubber baggerleidingen. De voorkeur gaat daarbij uit naar het gebruik van milieuvriendelijke reparatiematerialen.
Opdracht:
PARC American Dredging Services is actief in een nichebranche waarin iedereen elkaar kent. Ondanks de grote bekendheid binnen de branche, heeft PARC toch besloten om in een nieuwe website te investeren en deze te presenteren op de WEDA Dredging Summit & Expo ’23 in Las Vegas.
‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website die het makkelijk maakt om een afspraak te maken voor een schade inventarisatie en daarbij foto’s te uploaden’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
aan de hand van het concept is de grafische;vormgeving besproken
logo’s en huisstijl opgefrist
aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
de correcties doorgevoerd en getest
nieuwe teksten en foto’s geplaatst
re-directs van oude url’s ingesteld
website ‘live’ gezet en nagelopen
Nieuw versus oud
Zie hieronder enkele voorbeelden van Nieuw (links) versus Oud (rechts):
Gebruikersvriendelijk en functioneel
De nieuwe website van PARC American Dredging Services is ontworpen met de behoeften van hun klanten en prospects in gedachten. Het biedt een intuïtieve navigatiestructuur en een moderne, visueel aantrekkelijke interface. Bezoekers kunnen gemakkelijk de juiste informatie vinden en een afspraak aanvragen voor een schade-inventarisatie of contact opnemen over nieuwe materiaal.
De nieuwe website voor Parc American Dredging Services
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Homepage
Dredging Equipement
News
Repair Services
About us
Contact
Ook toe aan een nieuwe website?
Heb je interesse in een gesprek over je eigen website of digitale marketingbehoeften, aarzel dan niet om contact op te nemen.
Samen kunnen we een op maat gemaakte oplossing ontwikkelen die past bij je specifieke behoeften en de unieke identiteit van je bedrijf weerspiegelt.
Eric Cornelissen heeft goed geluisterd naar onze wensen en een mooie website voor ons bedrijf gebouwd. Daarna heeft hij goede adviezen gegeven over de marketingstrategie en ondersteunt ons bij de uitvoering. Fijn om met hem samen te werken.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
In het huidige digitale tijdperk speelt het uiterlijk van een website een grote rol in de gebruikerservaring. Een goed grafisch ontwerp (mock-up) kan niet alleen de aantrekkelijkheid van een website bepalen, maar ook de bruikbaarheid, navigatie en de algehele merkbeleving positief beïnvloeden. Deze portfolio pagina gaat over een nieuwe website waarbij de start van verschillende Europese campagnes werd gebruikt om de nieuwe website voor het overkoepelende paraplumerk Modern Dental Europe op te zetten.
Opdracht
“Maak een website met landingspagina’s voor twee campagnes in 11 Europese landen en leg hiermee tevens de basis voor een nieuwe meertalige website voor Modern Dental Europe.”
Grafische vormgevers bij opdrachtgever in huis
Bij het ontwerpen van een website op basis van een grafisch ontwerp moet er rekening worden gehouden met verschillende aspecten, zoals kleur, typografie, lay-out, afbeeldingen en iconen. Het is belangrijk om een consistent visueel thema te creëren dat past bij het doel van de website en de doelgroep. Modern Dental Europe heeft zelf grafische vormgeefsters in huis die zich hier mee bezig houden. Zij tekenden voor de eerste opzet (zie grafische ontwerpen).
Hieronder voorbeelden van de nieuwe website. Klik op een afbeelding voor een vergroting of bezoek de website.
Homepage
‘Our global presence’
‘Landingpage 1’
‘About us’
‘Education’
‘Landingpage 2’
Belangrijke aspecten bij een grafisch ontwerp
Een van de belangrijkste aspecten van een grafisch ontwerp is het kleurenschema. Kleuren zullen emoties en gevoelens oproepen bij de gebruiker en bepalen ook de leesbaarheid en hiërarchie van de inhoud. Het is daarom belangrijk om een kleurenpalet te kiezen dat past bij het merk en de boodschap die overgebracht moet worden. Bij Cornelissen.Marketing werken wij hiervoor met een set van 38 merk gerelateerde emoties en 51 emotie versterkende kleuren die beiden voortkomen uit wetenschappelijk onderzoek.
Een ander belangrijk aspect is goed gebruik maken van kleurcontrasten om ervoor te zorgen dat de inhoud goed leesbaar is voor iedereen, ongeacht hun visuele vermogen.
Typografie is een ander belangrijk element bij het ontwerpen van een website op basis van een grafisch concept. Het lettertype moet passen bij het merk en de boodschap die wordt overgebracht, en moet ook gemakkelijk leesbaar zijn op verschillende schermformaten. Een combinatie van verschillende lettertypen kan ook helpen om de inhoud te structureren en hiërarchie te creëren.
De lay-out van een website bepaalt de structuur en navigatie van de inhoud. Een goed ontworpen lay-out moet de inhoud duidelijk en gemakkelijk toegankelijk maken voor de gebruiker. Het is belangrijk om witruimte te gebruiken om de inhoud te scheiden en te voorkomen dat de website overbelast wordt met te veel informatie.
Afbeeldingen en iconen kunnen ook bijdragen aan de visuele aantrekkelijkheid van een website op basis van een grafisch concept. Afbeeldingen moeten relevant zijn voor de inhoud en de boodschap van de website, en moeten ook van hoge kwaliteit zijn om ervoor te zorgen dat de website er professioneel uitziet. Iconen kunnen worden gebruikt om de inhoud te verduidelijken en de gebruiker te helpen bij het navigeren door de website.
Het aangeleverde ontwerp was voor ons erg prettig om mee te werken omdat over alle bovenstaande aspecten al goed was nagedacht.
Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor modern-dental-europe.com hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.
1. Kies een goede domeinnaam
Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:
de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.
Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:
Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.
5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?
Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.
6. B2B of B2C?
Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:
heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?
7. Zorg voor responsive design
Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.
8. Zorg dat de website snel is
Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.
Ook de kracht ontdekken van een op maat gemaakte website?
Wil je een professionele en indrukwekkende WordPress-website laten maken die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem vandaag nog contact op met Cornelissen.Marketing en laat ons je helpen bij het realiseren van je digitale dromen.
Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden. Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan. Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Website voor ANBI stichting & cultuurpodium ‘deMess’
Een cultuurpodium is een plek waar kunstenaars en artiesten hun talenten kunnen tonen aan het publiek. Of het nu gaat om theater, dans, muziek of andere vormen van kunst, een cultuurpodium biedt een platform voor het creëren en delen van kunst en cultuur. Om het publiek te bereiken en te informeren over de activiteiten van het podium, is het hebben van een website van cruciaal belang. Zeker als er ook nog eens sprake is van een belangrijke rol van het cultuurpodium in tal van locale activiteiten.
Opdracht
“Verbeter de gebruikersvriendelijkheid van de website voor de bezoekers ervan rekening houdend met een balans tussen de voorstellingen en de locale activiteiten”
Optimalisering website na eerste vijf jaar
Het is snel gegaan maar cultuurpodium deMess bestaat alweer vijf jaar. Dat er in het begin nog gezocht werd naar de specifieke rol en de plek die deMess inmiddels heeft ingenomen was zichtbaar op de website. Zowel aan de voor- als achterzijde. Al in de zomer van 2022 zijn de eerste bespreking gevoerd over de verbetering van de gebruikersvriendelijkheid voor alle betrokken partijen. Zowel de bezoekers van de voorstellingen, de locale activiteiten als ook de vrijwilligers die de website wekelijks up-to-date houden.
Cultuurpodium maar ook ANBI-stichting
Ten eerste is de website van deMess van groot belang om het publiek te informeren over het aanbod en de evenementen die plaatsvinden. Het was daarom essentieel om de website overzichtelijker te maken en alle benodigde informatie te vermelden, zoals de voorstellingen en activiteiten, nieuws, social media en een goede contactpagina.
Daarnaast is het voor deMess als ANBI-stichting belangrijk om goed aanwezig te zijn op het internet, omdat het een belangrijk kanaal is voor het bereiken van donateurs en het vergroten van naamsbekendheid.
Hieronder voorbeelden van de nieuwe website. Klik op een afbeelding voor een vergroting of bezoek de website.
Homepage
‘Activiteiten’
‘Inschrijven nieuwsbrief’
‘Voorstellingen’
‘Nieuws’
‘Contact’
Welke informatie moet de website van een ANBI stichting vermelden?
Er zijn een aantal verplichte gegevens die op de ANBI website van een stichting moeten worden vermeld. Bij het opzetten van de nieuwe opzet is hier uiteraard naar gekeken:
Naam en RSIN-nummer: De naam, het RSIN-nummer en het ANBI-nummer uit het ANBI register van de stichting moeten duidelijk zichtbaar zijn op de website.
Contactgegevens: De contactgegevens van de stichting, zoals het adres, telefoonnummer en e-mailadres, moeten op de website worden vermeld.
Doelstelling: De doelstelling van de stichting moet op de website worden beschreven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een missie- of visieverklaring.
Beleidsplan: Het beleidsplan van de stichting moet op de website worden geplaatst. Hierin staat onder andere beschreven welke activiteiten de stichting onderneemt om haar doelstelling te bereiken.
Bestuurssamenstelling: De namen en functies van de bestuursleden moeten op de website worden vermeld.
Beloningsbeleid: Het beloningsbeleid van de stichting moet op de website worden vermeld. Hierin staat onder andere beschreven hoe het bestuur wordt beloond en of er vrijwilligersvergoedingen worden uitgekeerd.
Financiële gegevens: De financiële gegevens van de stichting moeten op de website worden gepubliceerd. Hieronder vallen de jaarrekening, het jaarverslag en de balans.
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is demess.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Webdesign in negen stappen
Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor cultuurpodium deMess hebben we het gebruikelijke negen-stappen-plan voor een website met impact als checklist gebruikt.
1. Kies een goede domeinnaam
Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:
de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.
Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:
Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.
5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?
Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.
6. B2B of B2C?
Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:
heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?
7. Zorg voor responsive design
Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.
8. Zorg dat de website snel is
Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.
Ook de kracht ontdekken van een op maat gemaakte website?
Wil je een professionele en indrukwekkende WordPress-website laten maken die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem vandaag nog contact op met Cornelissen.Marketing en laat ons je helpen bij het realiseren van je digitale dromen.
Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt.
De voorgesprekken over het gebruikersvriendelijker maken van de website werden door Chantal Creemers van CC Factory uitgewerkt in een grafisch ontwerp.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden. Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan. Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
De lancering van het boek ‘Wat een goede tekst’ was een mooi moment en goede deadline voor het uitvoering geven aan een langgekoesterd idee: een inspirerende educatieve blog. Dit door het ontwikkelen van een website die gericht is op het ondersteunen van leerkrachten bij het geven van betekenisvol en doelgericht onderwijs in het schrijven van verhalende, informatieve en overtuigende teksten kan een krachtige manier zijn om de schrijfvaardigheden van leerlingen te verbeteren.
Opdracht
“Maak een website die met een goede landingspagina de lancering van het boek ‘Wat een goede tekst’ support en waar inspirerende blogs en ideeën over dit onderwerp gedeeld kunnen worden.”
Bijdragen in een belangrijke vaardigheid
Het schrijven van verhalende, informatieve en overtuigende teksten is een belangrijke vaardigheid die leerlingen nodig hebben om succesvol te zijn in hun academische en professionele leven. Leerkrachten spelen een cruciale rol bij het onderwijzen van deze vaardigheid en hebben vaak behoefte aan ondersteuning bij het ontwikkelen van effectieve lesplannen en het vinden van geschikt lesmateriaal.
Boeklancering “Wat een goede tekst’ een mooi moment om te starten
Het boek ‘Wat een goede tekst‘ heeft het zelfde doel als de blog: een bijdrage leveren aan het verbeteren van het schrijfonderwijs. De lancering van het boek was een mooie deadline om de website goed neer te zetten.
Een website met maandelijks nieuwe praktische ideeën
De idee achter de website is dat Petra de Lint alle leerkrachten zou willen adviseren: “Denk zelf na, volg niet klakkeloos taalmethodes, welke je ook gebruikt. Wees kritisch en verdiep je in wat goed schrijfonderwijs is. Door daarbij het abonnement op haar blog aan te bieden hoopt zij leerkrachten ideeën te geven en te inspireren.
‘Homepage’
Pagina ‘Inschrijven nieuwsbrief’
Pagina ‘Over mij’
Pagina ‘Boek’
‘Blogs’
Pagina ‘Contact’
Webdesign in negen stappen
Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor schrijflesidee.nl hebben het gebruikelijke negenstappenplan voor als checklist gebruikt.
1. Kies een goede domeinnaam
Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:
de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.
Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:
Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.
5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?
Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.
6. B2B of B2C?
Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:
heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?
7. Zorg voor responsive design
Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.
8. Zorg dat de website snel is
Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Schrijflesidee.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Eric kent zoveel mogelijkheden, koppelt van alles aan elkaar en bruist van de ideeën om een eenvoudig plan mooier, groter en interessanter te maken, voor mij en voor de doelgroep. Hij schakelt en werkt snel, is flexibel. Heel fijn!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.