Portfoliofooter 2

Groeistrategie

Als ondernemer ben je natuurlijk altijd op zoek naar manieren om je bedrijf te laten groeien. Maar wat is de juiste groeistrategie voor jouw merk?

De meest effectieve strategie voor duurzame groei is naar onze ervaring een groeistrategie op basis van de Customer Lifetime Value (CLTV). Wat dit is leggen wij hieronder uit.

 

Groeistrategie definitie: Investeringsstrategie gericht op verhoging van omzet en/of afzet en/of marktaandeel.
Groeistrategie op basis van Customer Lifetime Value

Wat is Customer Lifetime Value?

Customer Lifetime Value (CLTV)) is de voorspellende waarde van de totale netto-inkomsten van je klant gedurende de gehele periode dat iemand klant bij je is. Het is een belangrijke maatstaf voor de waarde van een klant en kan worden gebruikt om te bepalen hoeveel een bedrijf bereid is te besteden aan klantacquisitie en -behoud.

Hoe baseer je een groeistrategie op basis van CLTV?

Als je jouw groeistrategie baseert op CLTV, zal het ervoor zorgen dat er duurzame groei ontstaat doordat je je focus legt op het verhogen van waarde van de bestaande relaties in plaats van continu op zoek te gaan naar nieuwe. Met alle inspanningen en kosten die dit met zich meebrengt. Hierdoor leg je een solide basis voor een gezonde toekomst.

Twee soorten van acties

In de basis zijn je acties tweeledig:

  • enerzijds probeer je ervoor te zorgen dat gemiddelde tijd dat iemand klant bij je is steeds langer wordt;
  • anderzijds probeer je je de waarde van je bestaande klanten te verhogen.

Voorbeelden van acties voor zo’n groeistrategie

Om een beeld te schetsen hieronder enkele voorbeelden van manieren waarop je jouw groeistrategie gebaseerd op CLTV kan uitvoeren:

  1. Verbeteren van de klanttevredenheid: Door de klanttevredenheid te verhogen, vergroot je de kans dat klanten langer klant blijven en meer geld uitgeven.
  2. Aanbieden van aanvullende producten of diensten: Door aanvullende producten of diensten aan te bieden, kan je de waarde van een klant verhogen door meer inkomsten uit de klant te genereren.
  3. Door een klantloyaliteitsprogramma te implementeren, kan je ervoor zorgen dat klanten vaker terugkomen en meer geld uitgeven.
  4. Door de aankopen en interacties van een klant goed te volgen en te analyseren, kan je de klant persoonlijke aanbiedingen doen en de klanttevredenheid verhogen.

Kom je er zelf niet (helemaal) uit?

Had je bij het 'Googelen' gehoopt een soort van invuloefening te vinden waarmee je de klus snel kunt klaren en zakt je de moed in de schoenen bij het lezen van het bovenstaande? Maak dan gerust eens een afspraak met Cornelissen.Marketing. Al meer dan dertig jaar doen helpen wij ondernemers een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van de onderneming. De eerste afspraak is kosteloos en geheel vrijblijvend.

Is het volgende herkenbaar?

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Een sterk merkconcept lost dit op! Ga zelf aan de slag met het stappenplan of laat ons je helpen en maak een afspraak.

Merkconcept

Deze ondernemingen gingen je voor:

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Selecteer een categorie of merk