Webdesign met professionele fotografie

Huisstijl, fotografie en web-concept voor een schrijfster/spreker actief als buitengewoon ambtenaar, funerair spreekster en spreekster bij geboorte ceremonies.

Website met professionele fotografie

Opdracht

“Een website die zowel doorverwijzers als particulieren goed informeert mijn dienstverlening en wat ze moeten doen om hiervan gebruik te kunnen maken.”

Website voor een veelzijdige schrijfster / spreekster

Stefanie schrijft al jarenlang teksten en poëzie. Ze was ook vaak als vrijwilliger betrokken bij afscheidsdiensten en herdenkingsdiensten. In 2020 mocht ze voor ’t eerst een huwelijk voltrekken en dat was een fantastische ervaring. Daar ontstond het idee voor haar eigen bedrijf maar hoe tuig je een website op voor zulke uiteenlopende zaken?

Naamgeving en duiding

De naam Declames komt van Stefanie zelf en ze was er erg stellig over: dit wordt de naam waaronder ik mij wil presenteren. Bij het kiezen van een naam kun je voor optimale vindbaarheid zijn dit de beste uitgangspunten:

  • de naam van je dienst;
  • het nut dat het oplevert;
  • de wens van de doelgroep;
  • je achternaam in combinatie van de dienst.

Het zorgt er tevens voor dat je de kern te pakken hebt wat de centrale boodschap van je website is. In overleg kwamen we uit op het begrip ‘levensceremonies’ als verbinden noemer voor de verschillende gelegenheden waar de diensten van Stefanie zich op richten.

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft iemand om de dienstverlening van Stefanie? Als het op kiezen aankomt dan speelt niet de ratio maar de emotie een doorslaggevende rol. Samen met Stefanie daarom gekeken naar een set van 38 merkgerelateerde emoties waarmee wij altijd werken om te kiezen welke emotie voor Declames een rol speelt. We kwamen uit op:

  • Zich vredig, ontspannen voelen (rust in het hoofd)

Uit de set van 51 emotie versterkende kleuren stellen wij de volgende set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Donker paars;
  • Helder groen;
  • Helder geel.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van Declames ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de 51 emotie versterkende kleuren.

Declames
Landscape logo
Declames
Beeldmerk

Fotografie door Marjolijn Lamme

Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!

Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Declames verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Contact
Pagina ‘Contact’
Geboorteviering
Pagina ‘Geboorteviering’
Over Stefanie
Pagina ‘Over Stefanie’

Eric Cornelissen heeft niet alleen mijn website gebouwd, hij heeft zich ingeleefd in mijn product en actief meegewerkt aan het ontwikkelen van mijn logo. De samenwerking was heel prettig en ook na het opleveren van de site blijft hij actief betrokken met tips en adviezen. De website is prachtig en heeft een mooie sfeer, mensen die mijn site bezoeken zijn altijd onder de indruk.

Stefanie Korlaar

Schrijfster / spreekster, Declames

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Donkerpaars

Positief: visionair, rijk, koninklijk, prestigieus, onderdanig, afstandelijk, zelf reflecterend.

PMS 2627C #3E194E

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

Helder geel

Positief: verlichtend, blij, heet, levendig, vriendelijk, lichtgevend, verhelderend, energiek, zonneschijn, stimulerend, innovatief, stralend, bewustzijn, verrassing, voorzichtigheid.
Negatief: lafheid, verraad, gevaar.

PMS 116C #FDC70B

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk