WordPress met Active Campaign integratie

WordPress website gekoppeld aan een Active Campaign account voor een bedrijf dat sinds 1981 wereldwijd Life Science specialisten bedient met een compleet assortiment producten en maatwerkoplossingen.

WordPress met Active Campaign

Opdracht

“Een website die het Life Science specialisten makkelijk maakt om kennis te nemen van onze oplossingen en met ons in contact te komen.”

Omslag in bedrijfspresentatie

Voorafgaand aan het webdesign is het merkontwikkeling-traject doorlopen om te komen tot een nieuwe bedrijfspresentatie. Dit door niet de producten voorop te stellen maar de oplossingen die ermee gecreëerd worden.

Naamgeving en duiding

De naam UNO wordt al sinds 1981 gebruikt met de toevoeging ‘Roestvrijstaal BV of kortweg BV’. Een mooie reflectie van het materiaal van de eerste producten waarmee UNO groot is geworden. De vlag dekte echter niet langer meer de lading voor de oplossingen die zij anno 2022 bieden. UNO als gevestigde naam is onberoerd gelaten maar om het makkelijker te kunnen duiden en vinden is er ‘Life Science Solutions‘ aan toegevoegd.

Het zorgt er voor dat de naam UNO een bredere lading dekt en dat iemand die UNO nog niet kent direct weet in welke business UNO actief is.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van UNO naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Beproefde methode
Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. De ontstane lijst is vervolgens voorgelegd aan een groep klanten met het verzoek om de lijst te scoren op importantie van nut voor de klant. De feedback van de klanten leidde tot een duidelijk beeld over de kernvaardigheid van UNO. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Het verschil maken op basis van ervaren nut

Het meest genoemde ervaren nut in het onderzoek was de mate waarin UNO in staat is om, vanuit breed assortiment producten dat sinds 1981 is opgebouwd, productaanpassingen kan doen voor een nog betere oplossing. Het ontwikkelteam blijkt zich al die jaren steeds de vraag te hebben gesteld: ” Wie zijn nu precies onze klanten en wat willen ze echt?”. Kort gezegd:

UNO: Customized Life Science Solutions

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

Wanneer het belangrijkste nut van de dienstverlening benoemd is, wordt er gekeken welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat beleeft iemand op het moment dat hij of zij het nut ervaart? Voor UNO komen we hiervoor uit op twee emoties uit de set van 38 merkgerelateerde emoties:

  • Het gevoel van volbrenging
  • Zich gerespecteerd voelen

Uit de set van 51 emotie versterkende kleuren stellen wij een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Helder blauw;
  • Licht blauw;
  • Taupe.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van UNO Life Science Solutions aangepast. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de 51 emotie versterkende kleuren.

UNO Life Science
Landscape logo
Beeldmerk UNO
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is UNO Life Science Solutions verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Home
Producten
Pagina ‘Producten’
Contact
Pagina ‘Contact’
Productgroep
Pagina ‘Productgroep’
Over UNO
Pagina ‘Over UNO’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel van volbrenging

Gevoel van volbrenging

Voortschrijdend bewijs zien dat in je leven persoonlijke doelen die de moeite waard zijn worden nagestreefd en behaald.
Zich gerespecteerd voelen

Zich gerespecteerd voelen

Erkenning en waardering krijgen voor je waarde of bijdragen die je levert aan dierbaren, je familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Lichtblauw

Positief: kalmte, stil, geduldig, vreedzaam, stoer, water, schoon.

PMS 283C #97BFE8

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk