Merkontwikkeling

Laat zien waarom jouw merk op unieke wijze nuttig is voor je klant

Merkconcept

Elk merk heeft iets unieks

Mensen zijn zich vaak het minste bewust van hun grootste talent omdat dit hen het makkelijkste afgaat. Met bedrijven is dat net zo, ze bezitten bijna altijd een unieke kernvaardigheid waar zij zichzelf niet van bewust zijn. Een merkconcept zorgt ervoor dat je gericht gaat communiceren over hoe jouw merk op unieke wijze nuttig kan zijn voor jouw klanten.

Waaruit bestaat een merkconcept?

Een merkconcept is een doordachte mix van tekst, beeld en een plan van aanpak. Dat tezamen zorgt voor consistente communicatie over het nut dat het merk te bieden heeft. Want dat is de hamvraag die bepaalt of iemand iets bij je afneemt: ‘What’s in it for me?’ Hoe maakt dit merk mijn leven makkelijker, leuker, intenser, beter, etc.

Waar gaat jouw merkconcept je bij helpen?

Het merkconcept gaat de basis vormen voor al jouw verdere marketing en communicatie. Het communiceren over jouw merk wordt hierdoor niet alleen effectiever en efficiënter maar vooral makkelijker en succesvoller.

Beproefde methode voor merkontwikkeling

Vijf belangrijke redenen om jouw merkconcept goed neer te zetten

  1. Een goed merkconcept verovert een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  2. Een goed merkconcept maakt het je concurrenten moeilijker;
  3. Voor een sterk merk wordt doorgaans een hogere prijs betaald;
  4. Een sterk merk zorgt voor betere vind- en herkenbaarheid;
  5. Een duidelijke merkbelofte helpt potentiële klanten om het nut van jouw merk sneller te herkennen.

Ons merkontwikkelingtraject bestaat uit drie onderdelen:

  1. Het formuleren van een merkbelofte;
  2. Het bepalen van de merkidentiteit;
  3. Het bepalen van de merkstrategie vanuit de merkbelofte.

Compleet merkconcept voor een vast bedrag

De stappenplannen die we toepassen voor het formuleren van een merkconcept zijn inmiddels dusdanig beproefd dat we het complete traject tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op ‘Offerte aanvragen‘, vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is zeven weken met daarin twee keer een teamsessie.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak met ons inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • “Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk.”
  • “Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren.”
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • “Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers.”

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van door ons ontwikkelde merkconcepten.

Zelf aan de slag?

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan? Schaf dan een van de onderstaande titels over merkontwikkeling aan. Wanneer je ze doorwerkt dan kom je zelf vast een heel eind. En anders mag je altijd ons nog eens bellen.