Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkconcept

Elk merk heeft iets unieks

Mensen zijn zich vaak het minste bewust van hun grootste talent omdat dit hen het makkelijkste afgaat. Maar ook met bedrijven is dit net zo. Evenals mensen bezitten zij bijna altijd een unieke kernvaardigheid waar zij zich niet van bewust zijn. Daarom is het goed om eens een keer goed na te denken over wat dit kan zijn. Als dit inzicht er is kan een start worden gemaakt van het opstellen van een merkconcept want dat zorgt ervoor dat je gericht gaat communiceren over hoe jouw merk op unieke wijze nuttig kan zijn voor jouw klanten.

Waaruit bestaat een merkconcept?

Een merkconcept is een doordachte mix van tekst, beeld en een plan van aanpak en zorgt voor consistente communicatie over het nut dat het merk te bieden heeft. Want dat is de hamvraag die bepaalt of iemand iets bij je afneemt: ‘What’s in it for me?’ Ofwel hoe maakt dit merk mijn leven makkelijker, leuker, intenser, beter, etc.

Waar gaat jouw merkconcept je bij helpen?

In de eerste plaats gaat het merkconcept de basis vormen voor al jouw verdere marketing en communicatie. Daardoor wordt het communiceren over jouw merk niet alleen effectiever en efficiënter maar vooral makkelijker en succesvoller.

Beproefde methode voor merkontwikkeling

Samengevat zijn er vijf belangrijke redenen voor een merkconcept

  1. Het verovert een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  2. Het maakt het je concurrenten moeilijker om jouw propositie te overtreffen;
  3. Doorgaans wordt er voor een sterk merk een hogere prijs betaald;
  4. Je zult beter gevonden worden in dubbel opzicht;
  5. Doordat je werkt vanuit het merk zullen potentiële klanten het nut van jouw merk sneller te herkennen.

Ons merkontwikkelingtraject bestaat uit drie onderdelen:

  1. Ten eerste het formuleren van een merkbelofte;
  2. Ten tweede het bepalen van de merkidentiteit;
  3. Ten slotte het bepalen van de merkstrategie vanuit de merkbelofte.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkconcept?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • "Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk."
  • "Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren."
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • "Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers."

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.