Merkontwikkeling

Merkontwikkeling helpt ondernemers te gaan denken en communiceren vanuit de meerwaarde die hun merk toevoegt aan het leven van anderen. Doordat het merk hierdoor steeds zichtbaarder wordt met de juiste associatie zal het ervoor zorgen dat het bedrijf groeit. Je merk doet het werk!

Er is een sterk verband tussen merkontwikkeling en zakelijk succes. Een sterk en herkenbaar merk kan je bedrijf helpen zich te onderscheiden van zijn concurrenten en op te vallen bij de doelgroep. Dit leidt tot meer verkoop, groter marktaandeel, meer klantenbinding en waardestijging van je bedrijf.

Merkidentiteit
Merkontwikkeling definitie: Merkontwikkeling is de strategie die wordt bepaald om een merk succesvol in de markt te positioneren.

Is het volgende herkenbaar voor je?

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Een sterk merkconcept lost dit op! Laat ons je helpen en maak een afspraak.

Het belangrijkste nut moet centraal staan

Starten met campagnes zonder dat het belangrijkste nut eerst goed is benoemd is als schieten met hagel. Wanneer je als ondernemer spreekt die dit regelmatig doet dan wordt altijd gesproken over het succes van de treffers en nooit over de hoeveelheid lood die het doel voorbij schoot. De ervaring heeft ons geleerd dat, als het nut centraal staat bij de ontwikkeling van een merk, de kans op succes het grootst is. Door het nut van het merk te benadrukken, kan het merk zich onderscheiden en een loyalere klantenbasis opbouwen.

Merkontwikkeling stap voor stap

Afhankelijk van je uitgangspositie doorloopt Cornelissen.Marketing de volgende stappen bij merkontwikkeling:

Wanneer zou je merkontwikkeling moeten inzetten?

Merkontwikkeling kan op verschillende momenten worden ingezet. Hieronder staan enkele veel voorkomende situaties waarbij merkontwikkeling nuttig kan zijn:

    1. Als je een nieuw bedrijf start: Je nieuwe bedrijf moet zich onderscheiden van concurrenten en zich sterk presenteren aan je doelgroep. Merkontwikkeling zal je dan helpen bij het creëren van een sterk en herkenbaar merk.
    2. Na een fusie of overname: Wanneer je fuseert of als je bedrijf wordt overgenomen, kan het soms nodig zijn om de merken van de bedrijven te integreren of te herpositioneren. Merkontwikkeling zal dan helpen bij deze integratie.
    3. Na een daling van de verkoop: Als je merkt dat de verkoop achterblijft, kan dit een teken zijn dat je merk niet meer relevant is voor de doelgroep. Merkontwikkeling zal je dan helpen om het merk te versterken en aantrekkelijker te maken voor de doelgroep.
    4. Na een verandering in de markt: Als je merkt dat de markt verandert, zoals een toenemende concurrentie of een verandering in de wensen van de klanten, zal merkontwikkeling je helpen om je merk aan te passen aan deze veranderingen.
    5. Na verloop van tijd: Bedrijven veranderen en groeien, en het is normaal dat een merkidentiteit in de loop van tijd veroudert, Merkontwikkeling zal dan helpen om een merk te vernieuwen en relevant te houden voor de huidige doelgroep.

Drie manieren om tot een merkconcept te komen

Afhankelijk van de fase waarin een onderneming zich bevind, kan één van de onderstaande manieren om tot een merkconcept te komen van toepassing zijn.

Reviews:

Wat zijn de voordelen van merkontwikkeling?

Merkontwikkeling gaat een aantal voordelen opleveren voor je bedrijf, zoals:

  1. Onderscheidend vermogen: Een sterk en herkenbaar merk gaat helpen je bedrijf te onderscheiden van de concurrentie en op te vallen bij je doelgroep.
  2. Vertrouwen: Een professioneel en consistent merk zal het vertrouwen van klanten en partners verhogen.
  3. Merkbekendheid: Merkontwikkeling gaat je helpen bij het verhogen van de merkbekendheid en het vergroten van de zichtbaarheid van je bedrijf.
  4. Klantenbinding: Een sterk merk zal klanten aantrekken en sterker binden.
  5. Waardestijging: Een sterk merk zal de waarde van je bedrijf verhogen, waardoor je aantrekkelijker wordt voor potentiële investeerders of kopers.
  6. Reputatie: Merkontwikkeling gaat helpen bij het opbouwen van een positieve reputatie en een goed imago voor een bedrijf.
  7. Flexibiliteit: Merkontwikkeling kan een bedrijf in staat stellen om snel te reageren op veranderingen in de markt, zoals een toenemende concurrentie of een verandering in de wensen van de klanten.
  8. Interne motivatie: Merkontwikkeling zal ook een positieve impact hebben op jouw team, door hen te helpen zich betrokken te voelen bij het merk en zich meer verbonden te voelen met de doelstellingen van je bedrijf.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Portfolio

Selecteer een categorie of merk