Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkontwikkeling

Merkontwikkeling helpt ondernemers te gaan denken en communiceren vanuit de meerwaarde die hun merk toevoegt aan het leven van anderen. Doordat het merk hierdoor steeds zichtbaarder wordt met de juiste associatie zal het ervoor zorgen dat het merk groeit. Je merk doet het werk!

 

Verleidelijk door duidelijkheid

Verleidelijke merken hebben een uniek verhaal waarmee zij precies de mensen bereiken voor wie het merk betekenis heeft. Het merk lost iets voor ze op of voegt waarde toe. Deze merken zijn hierbij extreem duidelijk over de manier waarop dit gebeurt. Ze zijn de snelste, de beste, de goedkoopste, de plezierigste, de mooiste etc. Op unieke wijze geven zij invulling aan de manier waarop zijn de behoefte vervullen. Bij het horen of zien van de merknaam wordt direct de associatie gelegd met hetgeen het merk voor de persoon in kwestie kan betekenen.

Merkontwikkeling

Waarom kies je een doorgesneden kiwi als logo?

Het antwoord is simpel: om op te vallen in een kist met niet doorgesneden kiwi’s en daarbij zichtbaar te maken dat deze specifieke kiwi erg sappig is! Het is een metafoor dat een merk niet alleen moet opvallen maar dat direct zichtbaar moet zijn wat men er aan heeft. Iemand die niet op zoek is naar een sappige vrucht kan over gaan tot de orde van de dag. Iemand die hier juist wel op zoek is moet de indruk krijgen dat het de sappigste is en zal vervolgens met nog meer interesse er naar gaan kijken.

 

‘Makkelijk te onthouden’ vergroot kans op groei.

Wanneer je probeert je merk op een authentieke manier te verbinden met wat mensen belangrijk vinden in hun leven, dan zul je zien dat je merk voor je gaat werken. Het wordt een ankerpunt dat je relevanter en aantrekkelijker maakt, maar bovenal de buitenwereld helpt je merk in zijn essentie te herkennen.

 

Goed zichtbare merken zijn de basis voor groei

De belangrijkste lessen die wij na bijna 10 jaar kunnen trekken uit ons portfolio zijn:

  • Het blijft uitermate belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken;
  • Maak het de klant gemakkelijk: zorg dat een merk zowel mentaal als fysiek aanwezig is;
  • Bepaal het belangrijkste nut en breng dit eenvoudig en consistent over;
  • Verander je kernboodschap niet, tenzij dit heel noodzakelijk is.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkconcept?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Stappenplan

Is dit herkenbaar voor je:

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

We worked with Eric of Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.

Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.