Contentmarketing

Contentmarketing richt zich op het creëren en delen van waardevolle, relevante en consistente inhoud om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden.

 

Met behulp van contentmarketing stimuleren wij winstgevende interacties door een relatie met je doelgroep op te bouwen en daarbij de autoriteit en geloofwaardigheid van je merk online te vergroten.

 

Contentmarketing definitie: Contentmarketing is een marketingdiscipline die zich richt op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente informatie.
Contentmarketing

Nuttig en relevant

Kiezen voor contentmarketing kan voor veel ondernemers een strategische toevoeging aan de marketingmix zijn en voor sommige ondernemers de belangrijkste marketingstrategie. Naast traditionele adverteren (zowel on- als offline) en promoties ga je met contentmarketing de aandacht van potentiële klanten te trekken door hen nuttige en relevante informatie te bieden die hen kan helpen bij het oplossen van problemen of het vervullen van behoeften. Een goede website is hierbij natuurlijk onontbeerlijk.

Consequent en consistent

Dit is precies waar de schoen wringt voor de meeste ondernemers want zeg eens eerlijk alle andere activiteiten hebben steeds voorrang op marketing en communicatie toch? En als er dan de rust en de tijd wordt gevonden dan ontbreekt het aan originele ideeën of ze drogen snel op. Om dit probleem op te lossen gebruiken wij de Online Content Machine. Deze zorgt voor:

  • Nieuwe ideeën voor content
  • Zicht op de communicatie rond je merk
  • Betrokkenheid van je medewerkers en merkambassadeurs
  • Continuïteit in je communicatie
  • Groei in je website traffic
  • Inzicht in de interactie met je doelgroep

Contentmarketing in abonnementsvorm

Al vanaf 2014 werken wij met en ontwikkelen wij mee aan de software van de Online Content Machine. De onderstaande abonnementen zijn dus gebaseerd op meer dan 8 jaar ervaring:

De voordelen van contentmarketing m.b.v. de Online Content Machine

Door gebruik te maken van de Online Content Machine kun je als ondernemer de content voor jouw marketingstrategie beter (laten) plannen en implementeren, terwijl je ook tijd en moeite bespaart.

Enkele voordelen van het gebruik zijn:

  • Efficiëntie: Je kunt je contentmarketing voor verschillende sociale media platforms op één plek beheren en plannen, waardoor je tijd bespaart.
  • Consistentie: Met de Online Content Machine kan er een consistent en regelmatig publicatieschema worden aanhouden, wat belangrijk is om de betrokkenheid van het publiek te behouden en te vergroten.
  • Flexibiliteit: De Online Content Machine geeft de mogelijkheid om de social media-berichten vooraf te plannen, waardoor er de flexibiliteit is om vooraf content te plannen zodat jij je aandacht vervolgens kunt richten op andere aspecten van je marketingstrategie.
  • Analyse: Het biedt ook analysefuncties waarmee je inzicht krijgt in welke berichten de meeste betrokkenheid krijgen en welke niet. Hierdoor kun je jouw strategie steeds aanpassen en optimaliseren.

Het vinden van de juiste content

Naast de bovengenoemde voordelen van het zichtbaar maken van je content zal de Online Content Machine je ook helpen bij het vinden van relevante content voor jouw bedrijf. Door online conversaties te monitoren, kun je de interesses en behoeften van jouw doelgroep identificeren en hierop inspelen met jouw contentmarketing-strategie.

Met de Online Content Machine kun je:

  • zoeken naar vragen die jouw doelgroep stelt: Door te zoeken naar vragen die jouw doelgroep stelt op sociale media, fora en andere online platforms, kun je de onderwerpen en problemen identificeren waar jouw doelgroep mee worstelt. Je kunt deze informatie gebruiken om waardevolle content te creëren die jouw doelgroep helpt bij het oplossen van hun problemen.
  • kijken naar trending topics: Door te kijken naar trending topics op sociale media, nieuwswebsites en andere online platforms, kun je de onderwerpen identificeren die op dat moment relevant zijn voor jouw doelgroep. Je kunt deze informatie gebruiken om content te creëren die inspeelt op de actualiteit en die jouw doelgroep aanspreekt.
  • kijken naar je concurrenten: Door jouw concurrenten te monitoren, kun je inzicht krijgen in welke content zij publiceren en welke onderwerpen zij bespreken. Dit kan je inspireren om vergelijkbare content te creëren of om een andere invalshoek te kiezen voor hetzelfde onderwerp.

Kortom door het monitoren van internet krijg je inzicht in de behoeften, wensen en problemen van jouw doelgroep. Door deze informatie te verzamelen, kun je jouw contentmarketing optimaliseren en je producten of diensten beter afstemmen op de behoeften van jouw klanten.

Denk je erover om je marketing of communicatie uit te besteden?

Speel je al een poosje met het idee om je marketing en communicatie (deels) uit te besteden maar heb je nog vragen of twijfels? Kom dan gerust een keer bij ons langs. De eerste afspraak geeft vaak al veel inzicht en is bovendien kosteloos en geheel vrijblijvend.

Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Cornelissen Marketing

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Selecteer een categorie of merk