Portfolio

Projecten Merkontwikkeling & Webdesign

Wil je dat er eerder voor jouw onderneming wordt gekozen dan voor andere aanbieders? Stel dan het belangrijkste nut voor jouw klant voorop in de communicatie. Onderstaande projecten zijn voorbeelden van mijn manier van werken om te komen tot een totaal concept en een daarop gebaseerde website.

Gerealiseerde WordPress websites

Je WordPress website moet minimaal een soort van online medewerker voor je bedrijf moet zijn. Zeg maar een collega die 24 uur per dag en 7 dagen in de week ervoor zorgt dat (potentiële) klanten makkelijk contact met je kunnen maken en hun eerste vragen kwijt kunnen.

In de afgelopen jaren zijn de volgende websites in WordPress gerealiseerd (wanneer je klikt op een voorbeeld dan opent deze website in een nieuw tabblad).

 

Hoe gaat een project van start?

Er zijn verschillende uitdagingen die je kunt hebben om mij in te schakelen:

  • Je hebt al een WordPress website of webshop maar je bent er niet tevreden over;
  • Je staat nog helemaal aan het begin en heb nog geen idee waar je moet beginnen;
  • Je weet precies wat je wilt en hebt ook een redelijk idee over hoe het eruit zou moeten zien;
  • Je bent niet tevreden over de performance van je WordPress website.

In een eerste kennismakingsgesprek bekijken we samen wat er voor nodig is om de uitdaging te overwinnen en geef ik een indicatie van wat hiervoor nodig is.

Wat zijn de kosten?

Het zal duidelijk zijn dat dit zeer afhankelijk is van het startpunt. Zie de pagina 'Tarieven' naast mijn uurtarief geef ik daar ook enkele indicaties voor de kosten van verschillende websites.

WordPress website in negen stappen

Bij het ontwikkelen van een WordPress website wordt een negen-stappenplan doorlopen:

1. Het kiezen van een goede domeinnaam

Een domeinnaam die de lading dekt, bijvoorbeeld:

  • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
  • het nut dat het oplevert: aantrekkelijkvoelen.nl;
  • de wens van je doelgroep: goed-zichtbaar.nl;
  • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

2. Zorgen voor een sterk logo

Je wilt dat je belangrijkste merkuiting makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens naar je eigen logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten?

3. Checken welke emotie je merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 emoties gekomen. Door hier één of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je WordPress website een stuk makkelijker en krachtiger

4. Controleren welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving op je WordPress website versterkt worden. Bekijk hier de voorbeelden van kleuren en de emoties die ze versterken.

5. Opstellen van een huisstijldocument

Om een merk sterk neer te zetten is het belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. Werk je B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

  • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
  • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
  • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?

7. Responsive design (mobile first)

Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je WordPress website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken.

8. Zeker stellen dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je WordPress website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseren van relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Bij het opzetten van de website is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. 

Maak gewoon een keer een afspraak

Herken je één van de uitdagingen bel mij dan voor een afspraak (06 5732 3699). In de afgelopen jaren heb ik al meer dan 100 ondernemers naar tevredenheid geholpen. Je zal mij ervaren als een nuchtere sparringpartner die je helpt om doelgericht te werken door het nut van jouw onderneming voor je relaties centraal te stellen in de communicatie.

Hoe hebben anderen de samenwerking ervaren?

Eric Cornelissen heeft niet alleen mijn website gebouwd, hij heeft zich ingeleefd in mijn product en actief meegewerkt aan het ontwikkelen van mijn logo. De samenwerking was heel prettig en ook na het opleveren van de site blijft hij actief betrokken met tips en adviezen. De website is prachtig en heeft een mooie sfeer, mensen die mijn site bezoeken zijn altijd onder de indruk.

Stefanie Korlaar

Schrijfster / spreekster, Declames

Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto's te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat.  Ja, die foto's zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.

Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.

Peter Schimmel

Forensisch accountant, Deskundigonderzoek.nl

Eric Cornelissen heeft goed geluisterd naar onze wensen en een mooie website voor ons bedrijf gebouwd. Daarna heeft hij goede adviezen gegeven over de marketingstrategie en ondersteunt ons bij de uitvoering. Fijn om met hem samen te werken.

Margreeth van den Berg

Managing director / Co-owner, Parc Active Rubber

Eric heeft zich heel goed ingeleefd in mijn business. Met die kwaliteit is het hem gelukt om precies de essentie, die ik voor ogen had, in mijn website kernachtig te presenteren. Ook de snelheid en het geboden gemak zijn een compliment waard.

John Oostveen

Overnamespecialis, Oostveen Bedrijfsovername

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep