Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website

Vervanging website en verhuizing e-mailbox

“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.”  Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.

Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven

Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.

Combinatie van website met Instagram-account

Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.

Grafische vormgeving licht aangepast

PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.

Merkconcept en webdesign

Pictogrammen voor de verschillende diensten

In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.

Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.

Vervanging website in stappen:

  1. Een conceptversie van de nieuwe website is op een testlocatie geplaatst;
  2. Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. Is er op locatie gefotografeerd;
  4. Zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  5. Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst;
  6. Is de website nagelopen en ‘live’ gezet (tegelijkertijd is de oude offline gehaald;
  7. De oude e-mailbox is verhuisd naar de nieuwe hosting omgeving met behoud van alle opgeslagen e-mails

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeeldingen of titel om de pagina ‘live’ te bekijken.

Vervanging website PP Hoveniers
Homepage
Vervanging website PP Hoveniers
Diensten
Vervanging website PP Hoveniers
Diensten
Vervanging website PP Hoveniers
Afspraak maken
Vervanging website PP Hoveniers
Contact

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich uniek voelen

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Jasmijn groen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41

Donkergroen

Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.

PMS 3435C #104634

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk