Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkstrategie

Achter sterke merken zit altijd een doordachte strategie

Hoe zorg je ervoor dat je merkbelofte de beoogde personen bereikt en dat ze direct de beleving hebben dat jouw merk de belofte waar maakt? Wat biedt je aan op de mogelijke contactmomenten die een beoogde klant met jouw merk heeft tijdens zijn customer journey? Dit zijn typische vragen waar een goede merkstrategie antwoord op geeft.

​Wat is een merkstrategie?

Een merkstrategie is de koers die je voor jouw merk uitzet om zoveel mogelijk positieve impact te hebben op de momenten dat het ertoe doet. Des te duidelijker de koers des te effectiever je communicatie. Voor een goede merkstrategie moeten daarom scherpe keuzes worden gemaakt. Welke positie in de markt streef je op basis van je merkbelofte na?

Merkstrategie

Contactpunten van het merk tijdens de customer journey

Van oriëntatie tot en met het afnemen van producten en diensten doorlopen potentiële klanten verschillende fasen in hun customer journey. Zowel online als offline hebben ze contact met jouw merk via allerlei kanalen: via de krant, mond-tot-mond reclame, social media, websites, televisie, telefonisch of persoonlijk. In verschillende fases maakt jouw beoogde klant op verschillende manieren gebruik van die kanalen.

Merkstrategie

Alleen een structurele aanpak werkt

Er is een gestructureerde aanpak nodig om de belangrijkste contactmomenten in kaart te brengen. Samen met jou schatten wij in op welke momenten en via welke kanalen de kans het grootst is, dat je jouw beoogde klant op een cruciaal beslismoment ook voor jouw gaat kiezen. Er zijn grofweg vijf grote momenten:

  1. Aan het begin van de oriëntatiefase als de beoogde klant zijn eerste zoekwoorden op Google loslaat;
  2. Aan het einde van de oriëntatiefase als de beoogde klant een keuzeset van merken samenstelt waaruit hij of zij gaat kiezen;
  3. Op het moment dat hij of zij klant wordt;
  4. Als het product of dienst in gebruik wordt genomen;
  5. Op het moment dat er een vervolgaankoop gedaan gaat worden.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkconcept?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.

Spring naar toolbar