Merkstrategie
Een goed opgestelde merkstrategie kan je helpen om de doelen van je onderneming te bereiken en de groei en ontwikkeling van je onderneming te versterken.
Een merkstrategie helpt je om richting te geven aan de manier waarop je onderneming wordt gepresenteerd en gecommuniceerd. Het helpt je om je merk te positioneren in de markt.
Merkstrategie definitie: Het lange termijn plan om met een merk of merken specifieke, vooraf vastgestelde doelen te behalen.

Cruciale factor voor een hogere winstgevendheid
Cornelissen.Marketing is gespecialiseerd in het helpen van bedrijven om een sterk en onderscheidend merk te creëren dat aansluit bij de beoogde doelgroep en leidt tot hogere omzetten en winstgevendheid. Een merkstrategie is daarbij een cruciale factor.
Een merkstrategie is een plan om je merk te positioneren en te communiceren. Het is een belangrijk hulpmiddel om je onderneming te laten groeien en om te zorgen dat de doelgroep jouw merk het beste onthoudt en aanbeveelt aan anderen.
Een goede merkstrategie…
Een goede merkstrategie is gebaseerd op een aantal belangrijke elementen:
- Ken je doelgroep: het is cruciaal om te begrijpen wie je klanten zijn en wat hun behoeften en wensen zijn. Dit helpt je om je merk dusdanig te positioneren dat het aansluit bij de verwachtingen van je doelgroep;
- Zorg voor een merkbelofte: wat kan je beloven aan je doelgroep en hoe ga je dit uitdragen? Een sterk merk heeft een duidelijke en unieke merkbelofte die 100% en eenduidig aansluit bij de behoeften van de doelgroep:
- Werk aan je merkimago: hoe wil je top-of=mind worden? Zijn de middelen die je hiervoor inzet wel optimaal vormgegeven? Denk aan je logo, je typografie, gebruikte kleuren en andere visuele elementen. Het is belangrijk om een consistent en herkenbaar beeld neer te zetten;
- Communiceer duidelijk: Wees consequent en consistent met je marketingcampagnes, social media, public relations en andere vormen van communicatie. Zorg ervoor dat je merk goed zichtbaar is op de juiste plaatsen en juiste momenten.
Kan een merkstrategie helpen om doelen te bereiken?
Een goed opgestelde merkstrategie kan je inderdaad helpen om de doelen van je onderneming te bereiken en de groei en ontwikkeling ervan te versterken. Een merkstrategie helpt je om richting te geven aan de manier waarop je onderneming als merk wordt gepresenteerd en gecommuniceerd.
Door middel van een merkstrategie kun je bovendien heldere doelstellingen definiëren en deze meten, zodat je de vooruitgang van je merk kunt volgen en bepalen of je op koers ligt om je doelen te behalen.
Een sterk merk kan een enorm verschil maken voor je onderneming. Het helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten en zorgt ervoor dat jouw onderneming beter opvalt in een overvolle markt.
Denk je erover om je marketing of communicatie uit te besteden?
Speel je al een poosje met het idee om je marketing en communicatie (deels) uit te besteden maar heb je nog vragen of twijfels? Kom dan gerust een keer bij ons langs. De eerste afspraak geeft vaak al veel inzicht en is bovendien kosteloos en geheel vrijblijvend.
Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan.
Is het volgende herkenbaar?
- Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
- Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
- Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
- Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.
Een sterk merkconcept lost dit op! Ga zelf aan de slag met het stappenplan of laat ons je helpen en maak een afspraak.
Deze ondernemingen gingen je voor:
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.