Webdesign en webfotografie

De afsluiting van je jeugd, met pensioen gaan, een bruiloft, een jubileum of een bepaalde verjaardag. Allemaal mijlpalen die Hanneke Kiel-de Raadt markeert met een persoonlijk boekportret van haar hand.

Webdesign en webfotografie

Opdracht

“Een website die duidelijker naar voren brengt wat een boekportret voor iemand kan betekenen en de veelzijdigheid van mogelijkheden voor de website bezoeker terugbrengt naar eenvoudige keuzes.”

Een website over iemand die je verhaal aanhoort en verwoord

Via de website boekportret.nl biedt Hanneke haar diensten als schrijver, interviewer en verhalen-op-papier-zetter al jaren aan. Het is het liefste wat ze doet. Al als kind was het haar droom om schrijfster te worden. Er was dus al een website met meer dan voldoende content om goed gevonden te worden. Marjolijn Lamme maakte hierbij nieuwe foto’s en Cornelissen.Marketing zorgde voor een nieuwe opzet en structuur.

Fotografie door Marjolijn Lamme

Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!

Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.

Webdesign in negen stappen

Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor boekportret.nl hebben het gebruikelijke negenstappenplan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

De domeinnaam was al aanwezig en dekt prima de lading van de dienstverlening.

2. Zorg voor een sterk logo

Voor boekportret is in het verleden een prachtig logo gemaakt. In overleg is er een kleine wijziging doorgevoerd om de contractwerking op afbeeldingen te vergroten, is het beeldmerk-logo ‘los’ als icoon ingezet en inde pay-off veranderd naar: ‘Verhalen gehoord en verwoord’.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

De emotie die de dienstverlening zeer waarschijnlijk oproept is dat iemand ‘Zich gerespecteerd voelt’.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Zie de kolom hiernaast. Bij het ontwerp van het logo zijn destijds de kleuren in dit verband goed getroffen.

5. Maak een huisstijldocument

Op basis van punt 3 en 4 en het aanwezige ontwerp is de bestaande huisstijl verder doorgevoerd.

6. B2B of B2C?

De specifieke behoefte van de bezoeker van de website wordt per soort boekportret duidelijk aangesproken. Het beslissingstraject dat volgt is gericht op de specifieke doelgroep en er is een scheiding tussen B2B eb B2C.

7. Zorg voor responsive design

Websites zonder responsie design worden niet meer gemaakt maar uiteraard moet de goede werking wel worden gecheckt en hierbij geldt: mobile first!

8. Zorg dat de website snel is

Hanneke heeft gelukkig gekozen voor de Managed WordPress Hosting en hiermee is de pagina laadsnelheid gewaarborgd.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Er was meer dan genoeg content om de meest relevante statische- en portfolio-pagina’s te optimaliseren voor de zoekmachines. Een korte zoekwoordenanalyse is hier uiteraard aan vooraf gegaan.

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Boekportret.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

boekportret.nl
Homepage
Offerte aanvragen
Pagina ‘Offerte aanvragen’
Over mij
Pagina ‘Over mij’
Boekportret
Pagina ‘Boekportret’
Portfolio
‘Portfoliopagina’
Project
‘Projectpagina’
Contact
Pagina ‘Contact’

Wat een fijne samenwerkingspartner is Eric! Al meteen bij het eerste gesprek ging hij terug naar de eerste vraag: Welke emotie wil je aanspreken? Heerlijk om daarna het monnikenwerk van de hele website in elkaar zetten en vullen aan hem te kunnen overlaten! Het resultaat is beter dan ik ooit kon verwachten!

Hanneke Kiel-de Raadt

Schrijfster, Boekportret.nl

Merkontwikkeling

Emotie(s) bij dit merk:

Zich gerespecteerd voelen

Zich gerespecteerd voelen

Erkenning en waardering krijgen voor je waarde of bijdragen die je levert aan dierbaren, je familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Briljant oranje

Positief: vitaal, stimulerend, pikant, optimistisch, communicatief, jeugdig, verfrissend.

PMS 804C #FDA03F

Levendig oranje

Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.

PMS 1586C #F06D27

Aardebruin

Positief: aards, geaard, stabiel, solide, geworteld, gezond, beschermend, warm, duurzaam, veilig, betrouwbaar, natuurlijk, traditioneel, ondersteunend.

PMS 438C #493635

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk