Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Merkstrategie & website voor B2B-ordering

KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®

Over de opdracht:

‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’

Merkontwikkeling

Met behulp van onze beproefde methodiek voor het formuleren van een merkbelofte is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).

Merkontwikkelen is wegen van nut

Merkbelofte: Gemak op het dak

Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment.

Logo en huisstijl

Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden. De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Benoemde emotie(s) bij dit merk:

Gevoel productief te zijn

Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Hemelsblauw

Positief: kalm, koel, hemels, constant, trouw, waar, betrouwbaar, rustgevend, tevredenheid, rustig, geruststellend, vertrouwend, rustig, expansief, open, oneindig, transcendent, afstand.

PMS 7458C #70B1C7

Chocoladebruin

Positief: aangenaam, heerlijk, rijk, robuust, smakelijk.

PMS 477C #653C2B

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk