Merkontwikkeling

Laat zien waarom jouw merk op unieke wijze nuttig is voor je klant

Merkbelofte

Elk merk kan iets unieks beloven

Wat belooft jouw merk? Is dit uniek en hoe simpel is die belofte verwoord? Dit moet geen goed bekkende slogan zijn, maar een belofte over hoe jouw merk het leven van andere verrijkt. Hoe fijn is het als niet alleen jij,  maar jouw hele team en je tevreden klanten aan anderen simpel kunnen uitleggen welke waarde jouw merk te bieden heeft?

Merkbelofte

​Wat is een merkbelofte?

Een merkbelofte of merkpositionering verwoord in essentie wat jouw merk de wereld te bieden heeft. Het geeft helderheid waar je merk voor staat. Een goede merkbelofte geeft sturing aan alle communicatie en is steeds een soort samenvattend sluitstuk. Een merkbelofte moet dus relevant zijn voor de ontvanger, want die heeft een specifieke behoefte waaraan jouw merk mogelijk invulling kan geven.

Een merkbelofte op basis van kernvaardigheid

Wij gaan er, bij het formuleren van de merkbelofte, altijd vanuit dat iedereen tegenwoordig als dienstverlener wordt bekeken en vergeleken. Of je nu spijkers verkoopt of open hart operaties uitvoert: in de huidige tijd is men gefocust op het hoe en waarom van jou dienstverlening. Met onze aanpak laten wij bestaande relaties het belangrijkste nut van jouw merk benoemen met de daarbij behorende unieke kernvaardigheid. ​

Offerte aanvragen voor het formuleren van een merkbelofte

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkbelofte is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op ‘Offerte aanvragen‘, vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak met ons inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

“We worked with Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.”

Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van door ons ontwikkelde merkconcepten.

Zelf aan de slag?

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan? Schaf dan een van de onderstaande titels over merkontwikkeling aan. Wanneer je ze doorwerkt dan kom je zelf vast een heel eind. En anders mag je altijd ons nog eens bellen.