Elephant Dental | interaction ceramics

Herpositionering merk & wereldwijde relaunch

Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. Om de intercompany verkoopmogelijkheden binnen Dentsply International te vergroten bestond er de wens om interaction® keramiek nog scherper te positioneren. Niet alleen om het onderscheid duidelijker te maken ten opzichte van de grote aanbieders maar ook ten opzichte van de alternatieven binnen het Dentsply concern zelf.

Over de opdracht:

Zorg ervoor dat alle distributiekanalen van Dentsply International de interaction® keramiek makkelijker kunnen verkopen, zonder dat er diepgaande tandtechnische kennis voor nodig is. Zoek naar een ‘single minded message’ die door de hele bedrijfsketen (tandtechnicus-tandarts-patiënt) als voordeel wordt herkend en als nuttig ervaren.

Herpositionering van de Elephant keramiek

Alle merken van dentale keramiek beloven hetzelfde: de juiste kleur. Ze gaan hiermee voorbij aan het feit dat de communicatie tussen de tandarts en de tandtechnicus uiteindelijk bepaald hoe ‘juist’ de patiënt deze kleur ervaart. Door deze omissie vestigt zich tussen de partijen over de jaren een aanname over de ‘juiste’ kleur en wordt dit ook als absolute waarde beleefd. Echter niets is minder waar.

Value Based Shade Taking

Bron van de communicatiestoornis is het feit dat mensen in het algemeen beter helderheden dan kleuren kunnen onderscheiden. Door een simpel hulpmiddel als marketingtool te verstrekken kon een oplossing voor dit probleem worden beleefd door alle betrokkenen. Doordat het eindresultaat voor de patiënt hierdoor zonder investeringen en grote gedragsaanpassingen verbetert zorgen, stijgt de geloofwaardigheid van de belofte dat met de interaction® keramiek het summum wordt bereikt.

Relaunch als interaction® met ‘Blend-in dynamics’

De nieuwe positionering maakte het mogelijk over de werkelijke onderscheidende waarde van interaction® te communiceren: de ‘blend-in dynamics‘ van het materiaal zelf. Dit zorgt er namelijk voor dat de kroon zich altijd beter in zijn omgeving voegt door de lichtoptische eigenschappen van het materiaal. Hiervoor waren diepgaande studies gedaan naar de volume- en filmkleureffecten in transparante materialen uit de kleurtheorieën van Josef Albers. Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die dit onderscheidende vermogen in één oogopslag duidelijk maakt.

Assortimenten interaction ceramics

De keramiek, die al in 2003 origineel is geïntroduceerd ontleent ook haar naam aan het boek dat hij erover schreef: ‘Interaction of Color‘. Om een optimale beleving van de uniciteit te bereiken werd alles van verpakking tot aan de website compleet vernieuwd in samenwerking met Héé Communicatie en Creatie uit Bussum voor alle design en drukwerk.

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

"Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face - impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge."

Birgit Dillmann

Geschäftsführende Gesellschafterin, brandteam

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk
Marketingstrategie voor WooCommerce webshop

Marketingstrategie voor WooCommerce webshop

Website verhuizen naar Managed WordPress Hosting

Website verhuizen naar Managed WordPress Hosting

Rebranding ten behoeve van nieuwe markten

Rebranding ten behoeve van nieuwe markten

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Marketing en Social Media voor Entrima

Marketing en Social Media voor Entrima

WordPress website maken met betere SEO

WordPress website maken met betere SEO

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

WordPress met Active Campaign integratie

WordPress met Active Campaign integratie

Meertalige Wordpress website

Meertalige Wordpress website

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Webdesign en webfotografie

Webdesign en webfotografie

Webdesign met professionele fotografie

Webdesign met professionele fotografie

Pictogrammen in het webdesign voor navigatie in diensten

Pictogrammen in het webdesign voor navigatie in diensten

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website PP Hoveniers

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merk concept & website Pensioenorde

Merk concept & website Pensioenorde

WordPress ondersteuning FlexOffiZ

WordPress ondersteuning FlexOffiZ

Website PYXIS

Website PYXIS

Notariskantoor Goossens

Notariskantoor Goossens

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Meertalige website voor PFPC Global

Meertalige website voor PFPC Global

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

The Relativity Of Color

The Relativity Of Color

Elephant Dental | interaction ceramics

Elephant Dental | interaction ceramics