Portfolio

Laat je door eerdere oplossingen op een idee brengen

Elephant Dental | interaction ceramics

Herpositionering merk & wereldwijde relaunch

Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. Om de intercompany verkoopmogelijkheden binnen Dentsply International te vergroten bestond er de wens om interaction® keramiek nog scherper te positioneren. Niet alleen om het onderscheid duidelijker te maken ten opzichte van de grote aanbieders maar ook ten opzichte van de alternatieven binnen het Dentsply concern zelf.

Over de opdracht:

Zorg ervoor dat alle distributiekanalen van Dentsply International de interaction® keramiek makkelijker kunnen verkopen, zonder dat er diepgaande tandtechnische kennis voor nodig is. Zoek naar een ‘single minded message’ die door de hele bedrijfsketen (tandtechnicus-tandarts-patiënt) als voordeel wordt herkend en als nuttig ervaren.

Herpositionering van de Elephant keramiek

Alle merken van dentale keramiek beloven hetzelfde: de juiste kleur. Ze gaan hiermee voorbij aan het feit dat de communicatie tussen de tandarts en de tandtechnicus uiteindelijk bepaald hoe ‘juist’ de patiënt deze kleur ervaart. Door deze omissie vestigt zich tussen de partijen over de jaren een aanname over de ‘juiste’ kleur en wordt dit ook als absolute waarde beleefd. Echter niets is minder waar.

Value Based Shade Taking
Bron van de communicatiestoornis is het feit dat mensen in het algemeen beter helderheden dan kleuren kunnen onderscheiden. Door een simpel hulpmiddel als marketingtool te verstrekken kon een oplossing voor dit probleem worden beleefd door alle betrokkenen. Doordat het eindresultaat voor de patiënt hierdoor zonder investeringen en grote gedragsaanpassingen verbetert zorgen, stijgt de geloofwaardigheid van de belofte dat met de interaction® keramiek het summum wordt bereikt.

Relaunch als interaction® met ‘Blend-in dynamics’

De nieuwe positionering maakte het mogelijk over de werkelijke onderscheidende waarde van interaction® te communiceren: de ‘blend-in dynamics‘ van het materiaal zelf. Dit zorgt er namelijk voor dat de kroon zich altijd beter in zijn omgeving voegt door de lichtoptische eigenschappen van het materiaal. Hiervoor waren diepgaande studies gedaan naar de volume- en filmkleureffecten in transparante materialen uit de kleurtheorieën van Josef Albers. Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die dit onderscheidende vermogen in één oogopslag duidelijk maakt.

Assortimenten interaction ceramics
De keramiek, die al in 2003 origineel is geïntroduceerd ontleent ook haar naam aan het boek dat hij erover schreef: ‘Interaction of Color‘. Om een optimale beleving van de uniciteit te bereiken werd alles van verpakking tot aan de website compleet vernieuwd in samenwerking met Héé Communicatie en Creatie uit Bussum voor alle design en drukwerk.
Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.”
Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face – impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge.
Birgit Dillmann

Geschäftsführende Gesellschafterin, brandteam

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk