Marketing en Social Media voor Entrima

Entrima is gevestigd aan Beursplein 5 in Amsterdam en is leider in online training voor professionals die werkzaam zijn in de grondstoffen- en energiemarkten. Over de jaren heen hebben zij een enorme hoeveelheid content gecreëerd in de vorm van lessen, simulaties, online trainingen en berichten. Naast een optimalisatie van de communicatie en de website is er direct een start gemaakt met social media marketing om het actuele aanbod bij de juiste personen onder de aandacht te brengen.

Doelgroepanalyse voor optimale impact

Doelgroepanalyse heeft een aanzienlijke impact op marketingstrategieën. Door het begrijpen van demografische kenmerken, gedrag en behoeften van een specifieke doelgroep, kunnen bedrijven gerichtere en effectievere boodschappen creëren.

In geval van Entrima is er gefocust op het specifieke probleem dat de simulaties binnen de “Competence Trainer” oplost voor personen in een bepaalde rol binnen de organisatie. Hiervoor zijn promo’s gemaakt die deze personen aanspreken en uitleggen dat er een oplossing voor het probleem is.

Een beeld zegt meer dan…

Animaties in social media marketing vangen direct de aandacht van het publiek. Korte, creatieve animaties brengen boodschappen op een pakkende manier over en vergroten de betrokkenheid. Ze zorgen voor een visuele impact die blijft hangen, waardoor merken zich onderscheiden in de overvolle wereld van sociale media en een blijvende indruk achterlaten bij het publiek.

Social media speelt op veel plaatsen een rol

Social media marketing speelt een cruciale rol in alle fasen van de customer journey en het koopproces. In de bewustwordingsfase vergroot het de merkbekendheid, terwijl het in de overwegingsfase consumenten betrekt en informeert. In de besluitvormingsfase biedt het sociale bewijs en testimonials. In een mix van andere content richten de bovenstaande promo’s zich vooral in de bewustwordingsfase en besluitvormingsfase direct op de persoon in kwestie.

Customer Journey en contactmomenten
Customer Journey met contactmomenten

(Klik op beeld voor vergroting)

Online Marketing Aanpak
Integrale Online Marketingaanpak

(Klik op beeld voor vergroting)

Social media planningssoftware en SEA

Een slimme social media aanpak met behulp van social media marketing planningssoftware maakt geavanceerd beheer en optimalisatie mogelijk. Gekozen is voor gebruik van de Online Content Machine wat ons in staat stelt om content vooruit te plannen, analyses te volgen en doelgerichte campagnes te lanceren. Dit in combinatie met een betaalde campagne op LInkedIn gericht op bepaalde personen binnen de branche waarin Entrima actief is.

Supergericht de juiste personen bereiken

LinkedIn vervult een cruciale rol bij het bereiken van specifieke individuen in een bepaalde branche. Het platform biedt een professionele omgeving waar bedrijven gerichte content kunnen delen en zich kunnen richten op specifieke doelgroepen. Voor Entrima betekent dit dat we met gerichte posts met daarin de promo’s het als krachtig middel inzetten om de juiste personen te bereiken en direct aan te spreken.

Wil je ook de zichtbaarheid van je bedrijf verbeteren?

Vind je het lastig om social media voor je bedrijf in te zetten? Is het lastig om op een effectieve manier complexe ideeën op een beknopte en boeiende wijze over te brengen? Of wil je de betrokkenheid bij je merk vergroten of de deelbaarheid van je content stimuleren? Of misschien ook animaties benutten door de visuele aantrekkingskracht?

Wij laten je merk opvallen in de digitale menigte en zorgen voor een blijvende impact.

Laat je merk z’n werk doen!

Game-changer

Entrima is zeer tevreden over de samenwerking met Cornelissen Marketing. De doelgroepanalyse was een game-changer, waardoor we nu met gerichte social media promoties precies de juiste mensen bereikten. De creatieve animaties geven onze boodschap een visuele impact die online opvalt. De inzet van de Online Content Machine verhoogd daarbij de effectiviteit aanzienlijk en zorgt voor consistente online zichtbaarheid. Kortom, een effectieve en doordachte aanpak!

Jerry de Leeuw

Managing Director, Entrima

Over Eric Cornelissen

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Merkontwikkeling, webdesign en online marketing
Klik op één van de afbeeldingen voor een uitgebreide casebeschrijving en een indruk van de manier waarop wij te werk gaan.