Website laten maken in WordPress

Een website laten maken in WordPress met daaraan vooraf een herziening van het merkconcept voor een meer dan 100 jaar oud familiebedrijf. Dat is een grote uitdaging. Alsof je een reeds goed geslepen diamant nog meer glans mag gaan geven.

Ontwikkeling merkconcept

Opdracht

“Zorg ervoor dat we beter zichtbaar worden bij potentiële opdrachtgevers met een herkenbare en eenduidige boodschap”

Website als kers op de taart

Het website laten maken in WordPress en het ‘live’ zetten ervan was het slotakkoord van een grotere exercitie waardoor de toekomstbestendigheid van Plaggemars weer voor jaren verzekerd is. De website is in deze opzet de ‘voorkant’ van de interne automatiseringsprocessen waardoor zij de beste toon kunnen aanslaan voor het beste resultaat.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Plaggemars naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Beproefde methode

Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. In overleg met het team van Plaggemars ontstond er een duidelijk beeld over de belangrijkste kernvaardigheid van het bedrijf. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Het verschil maken op basis van ervaren nut

Als belangrijkste nut kwam naar voren: de mate waarin Plaggemars in staat is om tijdens het incasso proces te blijven luisteren op de juiste wijze te communiceren naar alle betrokkenen terwijl daarbij steeds de aanwezige ruimte voor een oplossing wordt gezocht. Een vaardigheid die Plaggemars op basis van decennia aan ervaring ontwikkeld heeft. Kort gezegd:

“De juiste toon voor het beste resultaat”

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft een opdrachtgever om nu juist met Plaggemars Incasso in zee te gaan? Door eerst de unieke kernvaardigheid te bepalen is het mogelijk om uit de set van 38 merkgerelateerde emoties twee emoties te kiezen die hier het beste bij passen. De beleving van de dienstverlening zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::

  • Zich veilig voelen
  • Gevoel in controle te zijn

Uit de set van emotie versterkende kleuren kiezen we een leiden kleur en stellen een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Diep blauw;
  • Limoengroen;
  • Wit.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere weergaven (denk aan social media) met het merk geassocieerd. Het logo zelf is een sterk logo, dat al jaren wordt gevoerd. 

Declames
Plaggemars icoon
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Plaggemars Incasso verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Dienst
Pagina ‘Dienst’
Contact
Pagina ‘Contact’
Aanmaning ontvangen
Pagina ‘Aanmaning ontvangen’
Over
Pagina ‘Over Plaggemars’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.
Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.

PMS 2747C #003783

Limoengroen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, zuur, scherp, verfrissend.

PMS 377C #99cc33

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk