Merkontwikkeling
Laat direct zien wat het unieke nut van je merk is!Welke emotie hoort bij jouw merk?
Je bent ervan doordrongen dat de juiste communicatie jouw onderneming meer business kan bezorgen maar je weet niet goed waar je moet beginnen. En eenmaal begonnen lijkt het net of je al je kruid meteen an verschoten hebt. Hoe los je dat op?
Bedenk eerst waar je merk echt voor staat
Hier zijn twee dingen voor nodig:
- je moet begrijpen welke unieke oplossing jouw je klanten biedt;
- welke emotie wordt ervaren wanneer men het nut van jouw oplossing beleeft.
Kiezen is emotie
Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer een specifieke probleem wordt opgelost? Als je die vraag goed kunt beantwoorden dan wordt de communicatie over je merk een stuk eenvoudiger.
Meer videos op:
Welke emotie hoort bij jouw merk?
Je bent ervan doordrongen dat de juiste communicatie jouw onderneming meer business kan bezorgen maar je weet niet goed waar je moet beginnen. En eenmaal begonnen lijkt het net of je al je kruid meteen an verschoten hebt. Hoe los je dat op?
Bedenk eerst waar je merk echt voor staat
Hier zijn twee dingen voor nodig:
- je moet begrijpen welke unieke oplossing jouw je klanten biedt;
- welke emotie wordt ervaren wanneer men het nut van jouw oplossing beleeft.
38 merk gerelateerde emoties
Onderstaande voorbeelden zijn afkomstig van een lijst met 38 merk gerelateerde emoties die zijn gebaseerd op een onderzoek naar emoties die kunnen worden gekoppeld aan aankoopmotivatie. Een grondig kwalitatief en kwantitatief onderzoek onder duizenden consumenten. Dit is ons inziens de meest complete lijst met emoties men kan ervaren bij het nut van een merk. Wat is de emotie die bij jouw merk past?
Enkele voorbeelden:
Zich financieel zeker voelen
Geloven dat men genoeg geld heeft om te voorzien in het grootste deel van de basisbehoeften, nu en in de toekomst.
Zich geliefd voelen
Impliceert dat een persoon een tevredenstellende hoeveelheid belangrijke verbondenheden heeft in zijn of haar leven waarvan hij of zij een toereikende hoeveelheid emotionele voeding ontvangt op een dagelijkse basis.
Gevoel van zorgzaamheid
Belangstelling in het verstrekken van emotionele, fysieke, financiële of spirituele ondersteuning aan anderen en intens plezier beleven aan het hiermee bezig zijn.
Zich spiritueel voelen
Het gevoel hebben verbonden te zijn met een zelf gedefinieerde hogere macht (iets dat je sterfelijke omgeving te boven gaat). Mogelijk maar niet noodzakelijk de hogere macht van de religie waarvoor je gekozen hebt.
Zich uniek voelen
Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.
Zich aantrekkelijk voelen
Het comfortabel voelen met zijn of haar persoonlijke verschijning. De wetenschap dat iemand plezierig is om naar te kijken en in staat om de aandacht te trekken met de eigen aanwezigheid.
Gevoel productief te zijn
Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.
Integer zijn
Een man een man, een woord een woord. Doen wat je zegt te doen. Weten dat je gedrag strookt met eigen principes. Instaat zijn om je beloning uit te kunnen stellen of niet te krijgen ten gunste van je principes. Je bereid tonen om verantwoordelijk te kunnen worden gehouden voor je acties.
Hang naar avontuur
Geïnteresseerd zijn in spannende en bijzondere ervaringen, soms gepaard gaand met onbekende gevaren en risico’s. De uitdaging aangaan om onbekend nieuw terrein te verkennen, opgewonden zijn over nieuwe leermomenten, nieuwe ervaringen, etc.
Zich romantisch voelen
Genieten bij de gedachten, gevoelens en percepties die je associeert met het verlangen samen één te zijn met een ander mens.
Zich betrouwbaar voelen
Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.
Onbaatzuchtig zijn
Zichzelf willen opofferen ten voordele van de maatschappij. Belangeloos opkomen voor het belang van anderen die niet voor zichzelf op kunnen komen.
Download de 38 merk gerelateerde emoties
Merken en producten kunnen aan emotionele waarden worden gekoppeld via brandladdering. Doel hiervan is om met het merk, de dienst of het product betere aansluiting te vinden op wat een doelgroep belangrijk vindt. Maak het jezelf makkelijk en download de complete lijst met de 38 merk gerelateerde emoties.
Zij gingen je voor:
EMOTIES ALS ONDERDEEL VAN EEN MERKCONCEPT
Merk gerelateerde emoties zijn onderdeel van onze aanpak voor merkontwikkeling en webdesign. Ben je er aan toe om je merkconcept een keer goed onder handen te nemen? Klik dan op ‘Afspraak inplannen’ en laat je eens informeren over de mogelijkheden. Het eerste gesprek is kosteloos en geheel vrijblijvend.