door Eric Cornelissen | 08 08 2020
Vervanging website PP Hoveniers
Vervanging website en verhuizing e-mailbox
“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.” Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.
Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven
Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.
Combinatie van website met Instagram-account
Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.
Grafische vormgeving licht aangepast
PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.
Pictogrammen voor de verschillende diensten
In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.
Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.
Vervanging website in stappen:
- Een conceptversie van de nieuwe website is op een testlocatie geplaatst;
- Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
- Is er op locatie gefotografeerd;
- Zijn de correcties doorgevoerd en getest;
- Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst;
- Is de website nagelopen en ‘live’ gezet (tegelijkertijd is de oude offline gehaald;
- De oude e-mailbox is verhuisd naar de nieuwe hosting omgeving met behoud van alle opgeslagen e-mails
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeeldingen of titel om de pagina ‘live’ te bekijken.
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Gekozen kleurrichting(en):
Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41
Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.
PMS 3435C #104634
Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.
PMS 7452C #8392CB
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
door Eric Cornelissen | 06 06 2020
UWgroendak.nl
Samen voor een groenere wereld!
Verbetering website en webshop
“We hebben een website met een webshop maar zijn er niet helemaal tevreden over. Als we een wensenlijstje maken van de veranderingen die wij willen kunnen jullie dan de boel verbeteren?”
Dit was de vraag waarmee de samenwerking begon. Er was gelukkig al wel gekozen voor een WordPress site met een WooCommerce webshop. Toen ook nog eens het template DIVI bleek te zijn was het niet moeilijk om de opdracht te aanvaarden.
Helpen het dak van Nederland groener te maken
Leonie en Tom van UWgroendak.nl willen met hun producten en dienstverlening een steentje bijdragen aan een groenere aanblik van de lage landen vanaf grote hoogte. Groenen daken! Of je ze nu zelf aan wilt leggen of het wil laten doen op de website kun je het regelen! Met het ontwerpen en opzetten van de nieuwe website hebben wij dus ook een beetje geholpen aan de vergroening Nederland 😉
Aanpassing huisstijl
De kleuren van de bestaande website waren ten behoeve van de merkidentiteit niet erg gelukkig gekozen. In overleg is nu gekozen voor: bladgroen, limoengroen en hemelsblauw. Nog los van de associatie met het groen van het sedum en het blauw van de lucht, roepen versterken ze de emoties waarvan wij verwachten dat het merk oproept (zie kleurblokjes).
Websitevariant logo
De nieuwe kleuren zijn doorgezet in het logo. Verder is er een online variant van het logo gemaakt voor de website. Zeker, het logo was al fraai vormgegeven alleen door de compositie online niet goed bruikbaar. Onderstaande variant is voor de website gemaakt.
Beeldmerk voor social media
Verder is het verstanding als het logo een visueel component bevat dat op social media in tijdlijnen herkenbaar blijft (de merknaam staat er altijd al naast).
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Persoonlijk dacht ik zelf “even” een website te kunnen bouwen, dit liep uit op een fiasco. Met de handen in mijn haar heb ik contact opgenomen met Cornelissen.Marketing om hulp te vragen bij het (op)bouwen van onze website inclusief webshop. Naast dat Eric direct voor ons aan de slag ging, hebben wij ook de gehele periode alle contact momenten en de algemene communicatie als zeer prettig ervaren! De website staat… en wij zijn er super trots op. Nogmaals dank Eric, voor alle hulp, het meedenken en de mooie website!
Leonie KooijmanUWgroendak adviseur, UWgroendak.nl
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.
Gekozen kleurrichting(en):
Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.
PMS 349C #125727
Positief: kalm, koel, hemels, constant, trouw, waar, betrouwbaar, rustgevend, tevredenheid, rustig, geruststellend, vertrouwend, rustig, expansief, open, oneindig, transcendent, afstand.
PMS 7458C #70B1C7
Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, zuur, scherp, verfrissend.
PMS 377C #9FD07D
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
door Eric Cornelissen | 03 05 2020
Merkconcept en website
“Vanaf 1 april 2020 kunnen werkgevers betaalde transitievergoedingen terugvorderen. Hierin zien wij een enorme kans om op basis van de overlapping van onze competenties een nieuw bedrijf te beginnen. Graag worden wij geholpen om dit meteen goed neer te zetten”
Een mooie overlapping van kennis en kunde
Als team combineren mr. Bert van Eiken en John Pel MSc twee vakgebieden: HRM en arbeidsrecht. Een cruciale combinatie voor P&O of HRM vraagstukken. Zij zien zichzelf graag als -tijdelijk- verlengstuk van P&O- of HRM-afdelingen. Zij delen specifieke expertises op het gebied van het aangaan van arbeidsovereenkomsten tot en met de beëindiging van dienstverbanden. In de rol van Transitietijger tackelen zij alle vragen over transitievergoedingen en de compensatiemogelijkheden daarvan.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een Shutterstock-moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de basis voor de grafische vormgeving.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
- een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
- aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
- zijn de correcties doorgevoerd en getest;
- zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
- is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.
mr. Bert van EikenArbeidsrechtelijk adviseur, Transitietijger.nl
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.
Gekozen kleurrichting(en):
Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.
PMS 315C #0A546D
Positief: voedzaam, boterachtig, lekker, zon-gebakken, tarwe, gastvrij, comfort, troost-eten.
PMS 130C #ed9008
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.
#FFFFFF
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Webdesign
WordPress met managed webhosting
Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting van WPprovider.
Onze relaties zijn hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
door Eric Cornelissen | 28 12 2019
Notariskantoor Martine Boersen
Van waarde voor nu en later
Merkconcept en website
“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”
De tijd nemen voor wat van waarde is
Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.
Op het snijvlak van familierecht en estate-planning
‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.
%22%20transform%3D%22translate(.5%20.5)%22%20fill-opacity%3D%22.5%22%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23ffffd9%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22matrix(-6.70932%20-28.907%2043.57038%20-10.1127%2076.6%2077.3)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%239285d6%22%20cx%3D%2293%22%20cy%3D%2214%22%20rx%3D%22159%22%20ry%3D%2218%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%239588d9%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22rotate(-175.2%2026.5%2071.4)%20scale(159%2023.59201)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%239588d5%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22matrix(-23.96126%20-6.552%2033.7662%20-123.48605%20159%2079)%22%2F%3E%3C%2Fg%3E%3C%2Fsvg%3E)
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.
Grafische vormgever
Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
- een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
- aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
- zijn de correcties doorgevoerd en getest;
- zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
- is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat “pakket” kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!
mr. Martine BoersenNotaris en naamgeefster, Notariskantoor Martine Boersen
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Gekozen kleurrichting(en):
Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.
PMS 7452C #8392CB
Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.
PMS 7536C #A7A187
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.
#FFFFFF
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Webdesign
WordPress met managed webhosting
Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting van WPprovider.
Onze relaties zijn hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
door Eric Cornelissen | 13 07 2019
Mirjam Schoots Familierecht
Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat
Merkconcept en webdesign opdracht
“Zorg voor een merkconcept en webdesign dat authentiek is en in niets lijkt op de website van mijn vorige bedrijf.”
Volle aandacht voor cliënten
Het merkconcept en webdesign markeert een nieuwe start. Na jarenlang gewerkt te hebben voor een, mede door haarzelf opgericht, advocatenkantoor wilde Mirjam Schoots weer in een kleinere setting cliënten persoonlijk bijstaan bij lastige ontvlechtingen. Door met hen op zoek te gaan naar duurzame oplossingen, zonder langdurige en kostbare procedures. Met haar ruime kennis en ervaring weet zij dat dit de voorkeur zou moeten verdienen, omdat alle partijen daarmee op de lange termijn beter af zijn.
Authentiek en duidelijk
‘Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat’ is het motto of adagium en is in feite de merkbelofte van Mirjam Schoots Familierecht. Normaal gesproken wordt er voor een merkconcept en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project kwam dit concept bijna helemaal organisch tot stand.
%22%20transform%3D%22translate(.5%20.5)%22%20fill-opacity%3D%22.5%22%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23ef6f9c%22%20cx%3D%22104%22%20cy%3D%2293%22%20rx%3D%2273%22%20ry%3D%2273%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23b10026%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22rotate(172.6%2059.5%20114.4)%20scale(212%2041.22632)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23e8004d%22%20cx%3D%2291%22%20cy%3D%22140%22%20rx%3D%2229%22%20ry%3D%2259%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23c70036%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22matrix(-23.18807%20-.51582%204.71475%20-211.94757%20199.6%2082.2)%22%2F%3E%3C%2Fg%3E%3C%2Fsvg%3E)
Grafische vormgeving uit het hart
Het klinkt wat zweverig maar we kunnen stellen dat het hart meteen uitgangspunt was bij de grafische vormgeving. Mirjam gaf bij het eerste gesprek al aan dat zij het liefst haar handtekening als logo uitgewerkt wilde hebben. In de sierlijke hoofdletter ‘M’ hiervan herkende wij een hart dat open staat. Dit idee is verwerkt in het beeldmerklogo. De rest van de verdere grafische vormgeving vloeide hieruit voort.
%22%20transform%3D%22translate(1.2%201.2)%20scale(2.45703)%22%20fill-opacity%3D%22.5%22%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%2329040b%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22rotate(179%2059.4%2038.2)%20scale(77.27617%2032.8514)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23da0148%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22matrix(-143.91784%20-105.03991%2025.03436%20-34.3002%20204.2%2017.6)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23e30049%22%20rx%3D%221%22%20ry%3D%221%22%20transform%3D%22matrix(-24.87682%20-27.43531%2093.57051%20-84.84456%2039.5%2014.7)%22%2F%3E%3Cellipse%20fill%3D%22%23330d1f%22%20cx%3D%22124%22%20cy%3D%2274%22%20rx%3D%2248%22%20ry%3D%2218%22%2F%3E%3C%2Fg%3E%3C%2Fsvg%3E)
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor dit logo-ontwerp en ondersteunde met zijn vormgeving bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:
- Een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst.
- Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
- Zijn de correcties doorgevoerd en getest.
- Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
- Is de website nagelopen en ‘live’ gezet
Dienstverlening relevant gevisualiseerd
Voor iedere pagina van de website is een relevante ‘footer’ ontworpen die visualiseert waar de betreffende pagina over gaat. Hierbij is gekozen voor zwarte silhouetten tegen een kleurige achtergrond die het gevoel van vertrouwen en discretie versterken. Hiervan is ook een versie gemaakt voor communicatie op social media.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!
Mirjam SchootsMirjam Schoots Familierecht
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.
Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.
Gekozen kleurrichting(en):
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
#FFFFFF
Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.
PMS 7452C #8392CB
Positief: spannend, theatraal, speels, heet, aandacht-krijgend, hoge energie, sensueel, wild, tropisch, feestelijk, vibrerend, stimulerend.
PMS 205C #EA407A
Positief: krachtig, elegant, geraffineerd, mysterieus, zwaarmoedig, basis, klassiek, sterk, duur, onkwetsbaar, magisch, nacht, sober, prestigieus, stijlvol, modern.
Negatief: depressie, dood, rouw, onderwereld, kwaad, onderdrukking, dreigend.
#000000
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.