Merkidentiteit en website Park Gooijland

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Woonconcept voor senior living

Park Gooijland dacht niet direct aan een nieuwe merkidentiteit en website toen zij met ons in contact traden. Park Gooiland is een appartementencomplex in Colmschate en biedt ‘wonen in het groen met zorg binnen handbereik’ aan. Hun eerste vraag was support bij de inzet van Adwords.

Opdracht:

Startpunt voor het gesprek waren twee advertenties die anders opgemaakt diende te worden. Het gevoel hierbij leefde dat ze te weinig te weeg brachten. ‘Er zijn te weinig aanvragen voor bezichtigingen en daardoor blijven beschikbare appartementen te lang te huur staan’.

Uitvoering merkidentiteit en website:

In goed overleg hebben wij ten behoeve van een krachtige campagne eerst:

  1. de propositie aangescherpt
  2. de huisstijl beter afgestemd op de beleving van de propositie
  3. de website vervangen door een compleet nieuwe website
  4. nieuwe advertenties gemaakt voor de verschillende magazines
  5. een Facebook Advertentiecampagne opgestart

En dit alles in een korte tijd. Want na drie weken stond de nieuwe website online, stonden de eerste nieuwe advertenties in de magazines en draaide de Facebook campagne. En met succes!

Resultaat:

Begin februari 2019, twee maanden na de start, ontvingen wij het volgende bericht:

‘De verhuur gaat geweldig! We zitten momenteel eigenlijk gewoon vol! Super goed nieuws dus. Aangezien we nu een aardig bestand hebben van geïnteresseerden, maar ze nu niks kunnen aanbieden denken we dat we nu het beste de campagne tijdelijk stop kunnen zetten.’

Voor de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Lex Maat van Lex Maat Grafische vormgeving en voor de Facebook advertentiecampagne konden wij de expertise aanspreken van Sean Nieuwland van Seanonline. Beide net als wij gevestigd in Het Marketing Station.

 

WordPress website

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Merkidentiteit en website
Homepage
Merkidentiteit en website
Pagina: Omgeving
Merkidentiteit en website
Pagina: Veelgestelde vragen
Merkidentiteit en website
Pagina: Appartementen te huur
Merkidentiteit en website
Pagina: Alle appartementen
Merkidentiteit en website
Pagina: Bezichtigen

Merkactivatie

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.

Marleen Boer

Manager Senior Living, Vivo Wonen

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Het gevoel van weelderigheid

Geloven dat je genoeg beschikbare middelen hebt om je te buiten te gaan aan onnodige wensen of overbodige luxe.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Lavendel

Positief: romantisch, nostalgisch, fantasievol, lichtgewicht, licht geparfumeerd.

PMS 264 #AB2583

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Introductie Felixx.Online

Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader

Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.

Een nieuwe vorm van dienstverlening

Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.

De werking van Felixx.online

Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.

Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor

Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.

De eerste tekeningen van Aniek Bartels

Van script naar storyboard

Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:

Het storyboard voor de animatiefilm

Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.

WordPress multisite met meerdere domeinen

De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.

Homepage website Felixx.online

In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.

Korte animatiefilm met call-to-action

De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen. Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Een merk versterkende website?

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Het Marketing Station

Het Marketing Station

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Het Marketing Station

Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing Station dat ons zo lang voor ogen stond gestalte te geven. Thuis voor het marketing collectief met flexibele werkplekken (op station Naarden Bussum).

Case beschrijving volgt nog maar kijk hier voor de impressie van de totstandkoming

Jouw service ook als merk neerzetten?

Asset Matters

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Steenrood

Positief: aards, warm, sterk, stevig, gevestigd, landelijk.

PMS 188C #772333

Ivoor

Positief: klassiek, neutraal, zacht, warm, troostend, goede smaak, romig, glad, subtiel, natuurlijk, bruids.

PMS 7401C #FAE2A5

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Asset Matters

Asset Matters

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Asset Matters

Opzet WordPress website voor Asset Matters. Het concept van Asset Matters is nog in ontwikkeling en de website wordt aangepast wanneer dit een volgende fase ingaat. Voor de online bereikbaarheid met de e-mailadressen van de verschillende deelprojecten was eerst een goed platform nodig.

WordPress website

Voor Asset Matters was het belangrijk om online beter vindbaar te worden en eerder gebruikte e-mailadressen weet bereikbaar te krijgen.   Het concept van Asset Matters is nog in ontwikkeling en de verdere uitwerking van de website zal hier op aansluiten.

Nieuwe website en zelf de regie?

Asset Matters

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Cultuurcentrum deMess

Ze waren nog aan het verbouwen toen we via ETOCOM in contact kwamen met Aya de Lange. De grafische vormgeving was al in gang gezet maar ze zochten nog een partij die Cultuurcentrum deMess van een website kon voorzien waarin het Avayo ticketsysteem een centrale rol moest gaan spelen. Uiteindelijk hebben wij het complete online platform voor ze mogen opstarten.  Dit betekent dat aan de WordPress website een MailChimp account is gekoppeld en de website is ingebed in alle nodige social media platformen.

Afb. bespreking opzet website met Aya en Chantal

WordPress website met Avayo Ticketingsysteem

Belangrijke overweging bij de keuze voor WordPress was hierbij dat men met vrijwilligers zelf de website wilde kunnen onderhouden. Daarnaast was het van belang dat zij ook een representatie nieuwsbrief zelf konden verzorgen. Met MailChimp is dit goed gelukt, niet in de laatste plaats door de enorme creativiteit en energie die er vanaf het begin in gestoken is door Frans Muthert.

Afb. website gaat ‘live’ online tijdens openingsreceptie 

Grafisch Concept

Het grafische concept was al opgezet door Chantal Creemers van CC Factory. De afbeeldingen op deze pagina zijn ook van haar hand.

Nieuwe website en zelf de regie?

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Vrijblijvend gesprek

035-5242469

Bel ons gerust voor een vrijblijvende afspraak, wij komen met plezier een keer bij je langs.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk