Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Geregistreerd Vinoloog Fons Tünnissen is al meer dan 30 jaar werkzaam in de wijnbranche en is in 2016 Fons & Wijn begonnen. Via zijn website wil hij zijn relaties niet alleen wijn laten ontdekken maar ze er vooral iets over leren zodat ze er meer van kunnen genieten. Hij verzorg hiervoor SDEN opleidingen, proeverijen en heeft een uniek wijnbox abonnement waarmee ieder kwartaal nieuwe wijnen, recepten en kennis worden toegestuurd.

Samen met Fons hebben wij een social media strategie uitgewerkt die zich er op richt dat Fons & Wijn als autoriteit gaat worden gezien als het aankomt op kennis en educatie over wijn en spijs. Kortom een campagne die past bij de merkbelofte:

“Het beste recept voor genieten met kennis van wijn!”

Fons en wijn

Integrale Online Marketing aanpak

Voor een succesvolle social media strategie is het noodzakelijk dat de pagina’s van de website aansluiten op de social media campagnes. Wanneer je dit slim aanpakt speelt de nieuw bedachte content ook een rol in de vindbaarheid van de website en snijdt het mes aan twee kanten.

Integrale online marketing aanpak

Voor Fons & Wijn is de social media strategie in feite een contentstrategie waarbij de wijnen en de opleidingen in de webshop in de basis de content zijn.

Online op zoek naar recepten

Voor de wekelijkse social media posts over wijn en spijs gaan we met de Online Content Machine (OCM) voor Fons op zoek naar nieuwe recepten. De nieuwe content kan op verschillende manieren worden gevonden door ‘monitoren’: op zoekwoorden, social media, specifieke websites of RSS feeds. De OCM genereert op basis van de gevonden content een wekelijkse ‘Content Alert’ (zie afbeelding) naar Fons zodat hij hieruit kan kiezen.

Fons’ eerste boek is trouwens in de maak!

Niet alleen op de website en social media wordt deze gevonden content benut maar de intentie is er om op basis ervan een boek uit te brengen. Het mooie van deze manier van werken is dat de ideeën niet opdrogen en dat het input oplevert die veelvuldig gebruikt kan worden: op de website, op social media en in een nieuwsbrief.

Content Alert
Uitsnede van een ‘Content Alert’

(Klik op afbeelding voor vergroting)

Inplannen berichten op Facebook, LinkedIn en Instagram

Het planningsgedeelte van de OCM zorgt voor consistentie in het verschijnen van posts als de ‘Wijn van de week’ of het ‘Recept van de week’. Hierbij worden er visuals ingezet met een verbeelding van het onderwerp gevat in een herkenbare huisstijl en met een duidelijk herkenbaar logo.

Ook wanneer deze posts niet van A tot Z gelezen zullen zelfs de scrollers op hun mobiel het logo en de merknaam met regelmaat voorbij zien komen waardoor Fons & Wijn ‘top-of-mind’ wordt voor dit onderwerp.

Voorbeelden visuals Facebook- en LinkedInposts

Vinger aan de pols houden

Meten is weten en daarvoor genereert de OCM een rapport met daarin de impact van de geplaatste posts en de mogelijke gevolgen ervan voor het aantal volgers. Tevens geeft het rapport inzicht in de opbrengsten van de ingestelde bronnen, top vijf hashtags, en de top vijf beïnvloeders.

Tevens volgt er een overzicht van de reeds ingeplande berichten. Hierdoor heeft Fons iedere maand een duidelijk overzicht van je activiteiten in het kader van de social media strategie.

Nieuwe volgers erbij krijgen met SEA

Het primaire doel van de social media strategie is om ‘top of mind’ te blijven bij de volgers. Daarnaast wil Fons natuurlijk ook nieuwe personen bereiken voor het grote genieten. Er wordt daarvoor door Fons en Wijn ook met enige regelmaat aan Search Engine Advertising (SEA) gedaan door succesvolle posts nog een keer opnieuw als ‘gesponsorde post’ in te zetten.

Voorbeelden visuals Instagram posts

Voorbeelden Social Media rapportage

Wil je ook de zichtbaarheid van je bedrijf verbeteren?

Vind je het lastig om social media voor je bedrijf in te zetten? Is het lastig om op een effectieve manier complexe ideeën op een beknopte en boeiende wijze over te brengen? Of wil je de betrokkenheid bij je merk vergroten of de deelbaarheid van je content stimuleren? Of misschien ook animaties benutten door de visuele aantrekkingskracht?

Wij laten je merk opvallen in de digitale menigte en zorgen voor een blijvende impact.

Laat je merk z’n werk doen!

Als ondernemer is het fijn om over diverse zaken te sparren. Zo ook over de propositie van mijn eenmanszaak FONS & WIJN.

Voor mij is Eric Cornelissen hier de perfecte sparringpartner voor. Kort na één van onze brainstormsessies kwam Eric met een hernieuwde merkbelofte, die aangeeft wat mijn meerwaarde is.

Tegelijkertijd heeft Eric een aantal kleine aanpassingen op mijn website doorgevoerd, zodat de ontwikkelde content ingezet kan worden in mijn (web)shop. Naast deze meerwaarde, zorgt dit tevens voor een betere online vindbaarheid. Hoe mooi is dat!

Fons Tünnissen

Wijnconsulent | Registervinoloog, Fons & Wijn

De aanpak van Cornelissen Marketing

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat Cornelissen Marketing graag doet. Samen met jou creëren wij hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar wij zorgen er tevens voor dat de website een actieve rol in alle online communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Merkontwikkeling, webdesign en online marketing
Klik op één van de afbeeldingen voor een uitgebreide casebeschrijving en een indruk van de manier waarop wij te werk gaan.

Marketing en Social Media voor Entrima

Marketing en Social Media voor Entrima

Marketing en Social Media voor Entrima

Entrima is gevestigd aan Beursplein 5 in Amsterdam en is leider in online training voor professionals die werkzaam zijn in de grondstoffen- en energiemarkten. Over de jaren heen hebben zij een enorme hoeveelheid content gecreëerd in de vorm van lessen, simulaties, online trainingen en berichten. Naast een optimalisatie van de communicatie en de website is er direct een start gemaakt met social media marketing om het actuele aanbod bij de juiste personen onder de aandacht te brengen.

Doelgroepanalyse voor optimale impact

Doelgroepanalyse heeft een aanzienlijke impact op marketingstrategieën. Door het begrijpen van demografische kenmerken, gedrag en behoeften van een specifieke doelgroep, kunnen bedrijven gerichtere en effectievere boodschappen creëren.

In geval van Entrima is er gefocust op het specifieke probleem dat de simulaties binnen de “Competence Trainer” oplost voor personen in een bepaalde rol binnen de organisatie. Hiervoor zijn promo’s gemaakt die deze personen aanspreken en uitleggen dat er een oplossing voor het probleem is.

Een beeld zegt meer dan…

Animaties in social media marketing vangen direct de aandacht van het publiek. Korte, creatieve animaties brengen boodschappen op een pakkende manier over en vergroten de betrokkenheid. Ze zorgen voor een visuele impact die blijft hangen, waardoor merken zich onderscheiden in de overvolle wereld van sociale media en een blijvende indruk achterlaten bij het publiek.

Social media speelt op veel plaatsen een rol

Social media marketing speelt een cruciale rol in alle fasen van de customer journey en het koopproces. In de bewustwordingsfase vergroot het de merkbekendheid, terwijl het in de overwegingsfase consumenten betrekt en informeert. In de besluitvormingsfase biedt het sociale bewijs en testimonials. In een mix van andere content richten de bovenstaande promo’s zich vooral in de bewustwordingsfase en besluitvormingsfase direct op de persoon in kwestie.

Customer Journey en contactmomenten
Customer Journey met contactmomenten

(Klik op beeld voor vergroting)

Online Marketing Aanpak
Integrale Online Marketingaanpak

(Klik op beeld voor vergroting)

Social media planningssoftware en SEA

Een slimme social media aanpak met behulp van social media marketing planningssoftware maakt geavanceerd beheer en optimalisatie mogelijk. Gekozen is voor gebruik van de Online Content Machine wat ons in staat stelt om content vooruit te plannen, analyses te volgen en doelgerichte campagnes te lanceren. Dit in combinatie met een betaalde campagne op LInkedIn gericht op bepaalde personen binnen de branche waarin Entrima actief is.

Supergericht de juiste personen bereiken

LinkedIn vervult een cruciale rol bij het bereiken van specifieke individuen in een bepaalde branche. Het platform biedt een professionele omgeving waar bedrijven gerichte content kunnen delen en zich kunnen richten op specifieke doelgroepen. Voor Entrima betekent dit dat we met gerichte posts met daarin de promo’s het als krachtig middel inzetten om de juiste personen te bereiken en direct aan te spreken.

Wil je ook de zichtbaarheid van je bedrijf verbeteren?

Vind je het lastig om social media voor je bedrijf in te zetten? Is het lastig om op een effectieve manier complexe ideeën op een beknopte en boeiende wijze over te brengen? Of wil je de betrokkenheid bij je merk vergroten of de deelbaarheid van je content stimuleren? Of misschien ook animaties benutten door de visuele aantrekkingskracht?

Wij laten je merk opvallen in de digitale menigte en zorgen voor een blijvende impact.

Laat je merk z’n werk doen!

Game-changer

Entrima is zeer tevreden over de samenwerking met Cornelissen Marketing. De doelgroepanalyse was een game-changer, waardoor we nu met gerichte social media promoties precies de juiste mensen bereikten. De creatieve animaties geven onze boodschap een visuele impact die online opvalt. De inzet van de Online Content Machine verhoogd daarbij de effectiviteit aanzienlijk en zorgt voor consistente online zichtbaarheid. Kortom, een effectieve en doordachte aanpak!

Jerry de Leeuw

Managing Director, Entrima

Over Eric Cornelissen

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Merkontwikkeling, webdesign en online marketing
Klik op één van de afbeeldingen voor een uitgebreide casebeschrijving en een indruk van de manier waarop wij te werk gaan.

WordPress website maken met betere SEO

WordPress website maken met betere SEO

WordPress website maken met betere SEO

Hoorstudio Gooise Meren is een onafhankelijke audicien en geen onderdeel van een landelijke franchise met veel promoties. Lokale promotie, mond-tot-mond reclame en goede online vindbaarheid zijn daarom essentieel om nieuwe klanten de weg te wijzen naar de winkel in Bussum. In dit licht werd er gekozen voor een compleet nieuwe opzet van de website op basis van een gedegen zoekwoorden analyse rondom de merkbelofte:.

“U hoort het beste bij ons”

Hoorstudio Gooise Meren

De opdracht

“Zorg ervoor dat we nog beter online gevonden worden en dat de website een goed beeld geeft van onze werkwijze”

“U hoort het beste bij ons”

Deze geweldige slogan is bedacht door de eigenaar Harrold Binnekamp zelf. Wat de slogan zo goed maakt is dat door de overtreffende trap die erin zit: ‘het beste’ er een duidelijke belofte wordt gedaan. In feite claimt de Hoorstudie hiermee dat je nergens beter gaat horen. De dubbele betekenis van ‘erbij horen’ maakt de slogan nog sterker. Echt prachtig!

Concurrerende zoekvolumes vinden met een zoekwoordenanalyse

De zoekwoordendata van de oude website vormden het startpunt voor de zoekwoordenanalyse, gericht op het identificeren van keywords met de meeste traffic voor de nieuwe website. Vervolgens is er gekeken naar zoekvolumes en concurrentie met als doel om een balans te vinden tussen veelgezochte keywords en haalbare rankingkansen.

Mogelijke contactmomenten identificeren met de Customer journey

Om het de bezoekers van de nieuwe website zo gemakkelijk mogelijk te maken is er gekeken naar de mogelijk contactmomenten van een bezoeker met de Hoorstudio vanaf het moment dat men er voor het eerst iets over hoort tot de eerste aankoop. Met behulp van de zogenaamde Customer journey zijn de mogelijke contactmomenten in kaart gebracht waarbij de website een rol speelt.

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

Op basis van de voorgesprekken is er een keuze gemaakt uit de lijst van merk gerelateerde emoties. De beleving van de dienstverlening van de Hoorstudio zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::

  • Zich gezond voelen
  • Zich vrij voelen

De huisstijl kleuren stonden al vast en waren destijds al goed gekozen:

  • Teal;
  • Proces blauw;
  • Wit.

Ter voorbereiding op de fotoshoot is de langste wand van de Hoorstudio voorzien van de hoofdkleur ‘teal’.

Fotografie door Marjolijn Lamme

Fotografe Marjolijn Lamme uit Loosdrecht is zeer ervaren in website fotografie en op basis van eerdere projecten is ook voor de Hoorstudio de samenwerking gezocht. Om de fotoshoot vlot te laten verlopen zijn er in de conceptversie van de website eerst ‘gevonden’ beelden geplaatst. Op die manier konden  we ze in de context van de pagina beoordelen: versterken ze de tekst en hebben ze de juiste compositie? Nadat Harrold zelf twee goede modellen had geregeld kon Marjolijn in één sessie alle beelden achter elkaar door fotograferen.

WordPress webdesign met managed webhosting

Tenslotte is er gekozen voor Managed WordPress hosting. Hierdoor is Hoorstudio Gooise Meren verzekerd van maandelijkse support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home - Hoorstudio Gooise Meren
Homepage
Hooroplossingen
Pagina ‘Hooroplossingen’
Contact
Pagina ‘Contact’
Gehoortest in de Hoorstudio
Pagina ‘Gehoortest in de Hoorstudio’
Over ons
Pagina ‘Over ons’
Plan een afspraak
Pagina ‘Plan een afspraak’

"Wij waren op zoek naar een nieuwe website en komen zo in contact met Eric. Wat een fantastische ervaring is dit geweest. Eric gaat in het ontwerptraject veel verder dan menig ander. Hij bouwt niet alleen een website, maar hij stelde voor om in de winkel bepaalde kleuren te gebruiken en was zelfs bereid om in de winkel een muurtje te schilderen. Eric heeft overal over nagedacht van ontwerp van website en kleurgebruik tot het arrangeren van de websitefoto's. Eric je bent de beste in je vak."

Harrold Binnekamp

Gecertificeerd audicien, Hoorstudio Gooise Meren

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich gezond voelen

Zich gezond voelen

Zelfvertrouwen voelen over je fysieke wezen, je sterkte/kracht en je vermogen om ongemakken en ziekte uit de weg te kunnen gaan.
Zich vrij voelen

Zich vrij voelen

Je in staat voelen om je eigen zegje te kunnen doen, te denken wat je wil, te gaan waar je naartoe wilt, omgaan met de mensen waar je bij wilt horen en je te gedragen zoals je wilt. Over het algemeen, doen waar je zelf zin in hebt.

Emotie versterkende kleurrichting(en):

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C #0A546D

Proces blauw

Positief: kalm, constant, betrouwbaar, geruststellend, tevredenheid, gecontroleerd.

PMS 2925 C   #0092D1

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Wil je ook de vindbaarheid van je website verbeteren?

Heb je ook op zich een goede website maar denk je dat er meer uit te halen valt? Bekijk dan onze pagina over SEO verbeteren of neem contact met ons op en laat ons eens onderzoeken of er mogelijkheden zijn.

Samen zetten we de verbeteringen in gang. Zodat je online beter zichtbaar bent en de kans groter wordt dat ze je weten te vinden! Laat je merk z’n werk doen!

Over Eric Cornelissen

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Portfolio

Merkontwikkeling, webdesign en online marketing
Klik op één van de afbeeldingen voor een uitgebreide casebeschrijving en een indruk van de manier waarop wij te werk gaan.

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Verbetering vindbaarheid Mafait techniek

Mafait Techniek uit Nederhorst den Berg meldde zich bij ons met het verzoek eens naar hun website te kijken. Naar hun verwachting werden er niet genoeg contactopnamen via de website gedaan.

Opdracht:

De opdracht luidde: ‘Kijk of je de vindbaarheid van de website kunt verbeteren en zorg ervoor dat we kunnen monitoren of en hoe het zich verbetert’.

Mafait Techniek

Zoekmachine optimalisatie in 9 stappen

Om voor de vindbaarheid van Mafait Techniek de SEO te verbeteren volgde we het stappenplan dat wij altijd hanteren bij zoekmachine optimalisatie voor een WordPress website:

Stappen:

1. Check SSL certificatie

Eerste check is of de website een SSl certificaat heeft. De reden is dat Google heeft aangegeven dat een SSL certificaat meegenomen wordt in de rankings en dus goed is voor je WordPress SEO. Daarnaast straalt een beveiligde verbinding vertrouwen af en is de website daadwerkelijk veiliger.

2. Check pagina laadsnelheid

Een goede pagina laadsnelheid is niet alleen erg prettig voor de bezoekers van je website maar ook voor de zoekbots die hem komen indexeren. Een belangrijke factor voor de snelheid van je WordPress website is je hosting pakket. voor het bekijken van de pagina laadsnelheid maken wij gebruik van Google Pagespeed Insights. Daarnaast heb je er invloed op door kritisch te zijn op de grootte van afbeeldingen op de pagina’s en de manier waarop de pagina’s goed gecached worden. Zorg dat je afmetingen en resolutie van de afbeeldingen optimaliseert voor dit doel.

3. Check responsiviteit

De belangrijkste check is om te kijken hoe de website het op een mobiel doet qua pagina laadsnelheid en presentatie. Wanneer dit klopt dan is het op de andere devices meestal ook wel dik in orde.

4. Check meetbaarheid

Wanneer je iets wilt gaan optimaliseren dan moet je een eerste nulmeting doen en vervolgens op dezelfde manier bekijken of de situatie zich verbeterd na aanpassing. Op alle website die Cornelissen.Marketing beheerd stellen we standaard Google Analytics en Google Search Console in.

5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool

Wanneer de website met de bovenstaande stappen technisch goed in orde blijkt te zijn kun je gaan kijken naar de invloed van de pagina content op de vindbaarheid van je website. Voor de website die wij mede tot stand hebben laten komen wordt er gewerkt met Rank Math SEO of Yoast SEO.

6. Is er een zoekmachine strategie?

De aanwezigheid van een tools wil nog niet zeggen dat er een plan achter zit of al eens een onderzoek naar gedaan is. Wanneer wij zelf aan de slag gaan met een nieuwe website voeren wij altijd eerst een zoekwoorden analyse uit warbij wij onderscheid maken tussen head keyphrase, mid-tail keyprases en long-tail keyphrases.

7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines

De volgende check is om te kijken of de sitemap van de website is aangemeld bij de zoekmachines. Immers, de zoekmachines kunnen de website niet goed indexeren als je ze zonder plattegrond op pad stuurt. Eenmaal ingediend gaat Google je helpen om pagina’s te verbeteren op basis van de feedback van de zoekbots.

8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?

Op basis van de analyse van de gebruikte zoektermen van de website en de de gevonden keyphrases uit de zoekanalyse kun je een selectie van zoekwoorden inzetten bij het toevoegen van relevante content aan je website. Wanneer deze pagina’s zijn geïndexeerd kan dit de vindbaarheid van je website significant verbeteren.

9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is

Naarmate er meer zoekmachine geoptimaliseerde content aan de website wordt toegevoegd zal de vindbaarheid van de website toenemen. Toch is het goed om te kijken in hoeverre de gebruiker van de site ermee gediend wordt en in welke frequentie dit het meeste effect sorteert. Niet ieder product of dienst leent zich voor uitgebreide contentmarketing.

Website Mafait Techniek:

1. Check SSL certificatie

2. Check pagina laadsnelheid

3. Check responsiviteit

4. Check meetbaarheid

×

Er werd nog niet gemeten. Middels een Google-accont zijn er accounts aangemaakt in Google Analytics en Google Search Console.

5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool

×

De Yoast SEO.plugin was al wel geïnstalleerd maar nog niet actief ingezet. Eerst toegepast op bestaande pagina’s en daarna om de toegevoegde pagina’s.

6. Is er een zoekmachine strategie?

×

Nee, er was nog geen zoekwoordenanalyse gedaan en nog geen contant aan de website toegevoegd met oog op de mogelijkheid om op relevante onderwerpen goed gevonden te worden.

7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines

×

Nee, na het aanmaken van het Google Search console account is de nieuwe sitemap direct geüpload.

8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?

Jazeker, er is ook direct relevante content toegevoegd op basis van kenwords waarop maandelijks redelijk vaak gezocht wordt.

9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is

Het heeft zin om regelmatig portfoliopagina;s toe te voegen en daarbij relevante zoekwoorden met zoektraffic te gebruiken. 

 

Aangepaste homepage

 

Mafait Techniek Home

Aangepaste dienstenpagina

 

Mafait Techniek Dienst

Aangepaste portfoliopagina

 

Mafait Techniek Project

Resultaten zoekmachine optimalisatie Mafait Techniek

Klik op afbeeldingen voor een vergroting.

Toenamen clicks

Doorklik toename

 

Toename aantal vertoningen

Toename aantal vertoningen

 

Toenamen CTR

Toename CTR

 

Toename vertoond pagina's

Toename door toevoegingen

 

Toename door toegevoegde pagina’s en inzet optimalisatie tool

Het originele ontwerp van de website van Mafait Techniek is een zogenaamde one-pager. Groot voordeel daarvan is dat de dienstverlening op eenvoudige wijze zeer inzichtelijk wordt gepresenteerd. Het nadeel is echter dat er daarmee maar één URL door de zoekmachine’s wordt geïndexeerd. De kans is dan niet erg groot dat de website organisch gevonden wordt.

Na een zoekwoorden analyse zijn relevante key-words met maandelijks significante traffic gekoppeld aan de wel aanwezige 22 ‘portfolio’ pagina’s. Verder zijn er 7 aparte diensten pagina’s gemaakt voor de belangrijkste diensten van Mafait Techniek.

In plaats van op 1 key-word wordt Mafait Techniek nu op 30 key-words geïndexeerd. In de bijgaande afbeeldingen zijn de eerste effecten al goed te zien.

"Heel goed geholpen bij ons probleem! Door het niet goed functioneren van onze website terecht gekomen bij Cornelissen Marketing met de vraag hoe kunnen we de vindbaarheid/bereikbaarheid van de website verbeteren. Er is goed naar onze vragen geluisterd, een duidelijke analyse gemaakt van het probleem waardoor de website niet goed werkte en hierop aanpassingen doorgevoerd. Nu is de website beter vindbaar en we zijn erg blij met de hulp, luisterend oor, analytisch vermogen en de oplossingen die aangedragen/uitgevoerd zijn."

René Mafait

RVS Lasspecialist, Mafait Techniek

Wil je ook de vindbaarheid van je website verbeteren?

Heb je ook op zich een goede website maar denk je dat er meer uit te halen valt? Bekijk dan onze pagina over SEO verbeteren of neem dan contact met ons op en laat ons eens kijken of er mogelijkheden zijn.

Samen zetten we de verbeteringen in gang. Zodat je online beter zichtbaar bent en de kans groter wordt dat ze je weten te vinden! Laat je merk z’n werk doen!

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Online Content Machine Concept

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Door de scriptie ‘Kan het kwartje sneller vallen’, een onderzoek naar het verspreiden van nieuwe ideeën via social media was er in 2014 het eerste contact met softwareontwikkelaar iMonitoring.

Vanaf dat moment werkt Cornelissen.Marketing met hun monitoring en planning software en mag meedenken over aanvullingen en verbetering.

Net als een grotere groep gebruikers van het eerste uur, die er samen voor gezorgd hebben dat de mogelijkheden voor internet-monitoring in combinatie met social media planning nu zeer uitgebreid maar nog steeds makkelijk in gebruik zijn.

Social Media Planning

Project:

Door onderzoek van Cornelissen.Marketing ontstond er vanuit een projectsituatie het gezamenlijke initiatief om met de Online Content Machine te starten. Dit was het startpunt voor het ontwikkelen van een een WordPress website die de doelgroep het nut van de software duidelijk maakt en het voor bureaus vergemakkelijkt om een goede start met de workflow en het dashboard voor social media planning te maken’.

Uitvoering:

De achterliggende Saas voor sociale media planning en monitoring is natuurlijk getuned voor dit concept door iMonitoring. Voor de animaties op basis van de eigen grafische vormgeving is er voor het eerst samengewerkt met Roller Coaster Motion Graphics Company. Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.

Animaties door Roller Coaster Motion Graphics Company

Een Online Content Machine volop in bedrijf zien, hoe leuk zou dat wel niet zijn? Zomaar een idee aan de lunchtafel in Business Center de 7e Hemel waar wij beiden gevestigd zijn. Het bleek een topidee te zijn en een mooie aanleiding voor een eerste gezamenlijk project.

Op basis van de briefing zijn de animaties als JSON files opgeleverd. In eerste instantie geprobeerd deze via een plugin binnen te halen maar dit bleek niet de beste optie te zijn. Omzetten via een Lottiefiles account naar HTML bleek beter te werken. Hierdoor worden ze nu, met minimale impact op de paginalaadsnelheid, haarscherp op de website weergegeven.

 

Briefing m.b.v.storyboard

 

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C  #0A546D

Aqua

Positief: water, verfrissend, reinigend, jong, baby’s, stoer, dromerig, zacht, lichtgewicht. PMS 565C #A0D5CB

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Animaties om het nut van de OCM te visualiseren

Continu nieuwe ideeën

 

Snellere samenwerking

 

Tijdsbesparing

 

Meer betrokkenheid

 

AI Ondersteuning

 

Meetbare online zichtbaarheid

 

WordPress website

Klik op afbeeldingen voor een vergroting.

Online Content Machine Home
Homepage
Pricing
Pricing
Wat levert het op?
Wat levert het op?
Hoe werkt het?
Hoe werkt het?
Contact
Contact

Website vernieuwen in negen stappen

Bij het website vernieuwen voor de Online Content Machine hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Wil je ook je website vernieuwen?

Wil je ook je website vernieuwen die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen bij het realiseren van je ambities.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt. Laat je merk z’n werk doen!

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk