Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

De lancering van het boek ‘Wat een goede tekst’ was een mooi moment en goede deadline voor het uitvoering geven aan een langgekoesterd idee: een inspirerende educatieve blog. Dit door het ontwikkelen van een website die gericht is op het ondersteunen van leerkrachten bij het geven van betekenisvol en doelgericht onderwijs in het schrijven van verhalende, informatieve en overtuigende teksten kan een krachtige manier zijn om de schrijfvaardigheden van leerlingen te verbeteren.

Schrijflesidee

Opdracht

“Maak een website die met een goede landingspagina de lancering van het boek ‘Wat een goede tekst’ support en waar inspirerende blogs en ideeën over dit onderwerp gedeeld kunnen worden.”

Bijdragen in een belangrijke vaardigheid

Het schrijven van verhalende, informatieve en overtuigende teksten is een belangrijke vaardigheid die leerlingen nodig hebben om succesvol te zijn in hun academische en professionele leven. Leerkrachten spelen een cruciale rol bij het onderwijzen van deze vaardigheid en hebben vaak behoefte aan ondersteuning bij het ontwikkelen van effectieve lesplannen en het vinden van geschikt lesmateriaal.

Boeklancering “Wat een goede tekst’ een mooi moment om te starten

Het boek ‘Wat een goede tekst‘ heeft het zelfde doel als de blog: een bijdrage leveren aan het verbeteren van het schrijfonderwijs. De lancering van het boek was een mooie deadline om de website goed neer te zetten.

Een website met maandelijks nieuwe praktische ideeën

De idee achter de website is dat Petra de Lint alle leerkrachten zou willen adviseren: “Denk zelf na, volg niet klakkeloos taalmethodes, welke je ook gebruikt. Wees kritisch en verdiep je in wat goed schrijfonderwijs is. Door daarbij het abonnement op haar blog aan te bieden hoopt zij leerkrachten ideeën te geven en te inspireren.

Homepage
‘Homepage’
Inschrijven nieuwsbrief
Pagina ‘Inschrijven nieuwsbrief’
Petra de Lint
Pagina ‘Over mij’
Boeklancering: 'Wat een goede tekst'
Pagina ‘Boek’
Blog
‘Blogs’
Contact
Pagina ‘Contact’

Webdesign in negen stappen

Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor schrijflesidee.nl hebben het gebruikelijke negenstappenplan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website

Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past. 

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Schrijflesidee.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Eric kent zoveel mogelijkheden, koppelt van alles aan elkaar en bruist van de ideeën om een eenvoudig plan mooier,  groter en interessanter te maken, voor mij en voor de doelgroep. Hij schakelt en werkt snel, is flexibel. Heel fijn!

Petra de Lint

Schrijfster, Schrijflesidee.nl

Merkontwikkeling

Emotie(s) bij dit merk:

Zich een goede leraar voelen

Zich een goede leraar voelen

Je in staat voelen om nuttige kennis of vaardigheden succesvol op anderen over te kunnen brengen.

Gekozen kleurrichting(en):

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

Goud

Positief: blingbling, rijk, gloeiend, goddelijk, intuïtief, luxueus, weelderig, duur, stralend, waardevol, prestigieus.
Negatief: opzichtig.

PMS 871C #87754F

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

Woocommerce webshop

(met maatwerk plugin voor gebruiksgemak)

Een webshop die het bestellen van Sedumdak doe-het-zelf pakketten per vierkante meter mogelijk maakt.

Sedumopjedak

Opdracht

“Voor Sedumopjedak bv willen wij een website waarop particulieren op basis van de dakafmeting complete pakketten per vierkante meter kunnen bestellen. De webshop moet op basis van de afmetingen de pakketsamenstelling doorrekenen en de verschillende BTW tarieven.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

Op basis van 15 jaar ervaring in de branche en eerdere webshops is het Tom Schipper (de eigenaar van Sedumopjedak bv) duidelijk dat het samenstellen van een complete lijst van benodigdheden voor de aanleg van een groendak met Sedum lastig is voor zijn klanten. De verschillende afmetingen en BTW tarieven van de onderliggende componenten maakt dit extra lastig. Er is volgens hem behoefte aan een eenvoudige manier van bestellen die de zekerheid biedt dat men alles in huis heeft om een Sedumdak compleet aan te kunnen leggen of aan te laten leggen.

Speciale plug-in

Op basis van vooronderzoek blijkt dat er geen combinatie van plug-ins in de markt is om dit mogelijk te maken. Door een pakket van eisen samen te stellen waaraan zo’n plugin moet voldoen is er vervolgens een maatwerk plug-in ontwikkeld die bestellen op basis van. dakafmeting mogelijk maakt. Zowel voor consumenten als partners van Sedumopjedak bv.

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

De WooCommerce webshop is onderdeel van de eerste website voor Sedumopjedak bv en naast de functionaliteit dient er ook nog een huisstijl ontwikkeld te worden. In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft iemand om een groendak met Sedum aan te schaffen? Vanuit het gevoel iets bij te dragen aan een betere leefomgeving komen we uit op twee emoties uit de set van 38 merkgerelateerde emoties waarmee wij altijd werken:

  • Gevoel van zorgzaamheid;
  • Voelen dat je erbij hoort.

Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Levendig oranje;
  • Bladgroen;
  • Helder geel.

Logo en beeldmerk

Op basis van het bovenstaande wordt er een logo en een beeldmerk ontworpen. De toevoegde waarde van de WooCommerce webshop door de speciale manier van bestellen door de maatwerkplug-in wordt vertaald naar de slogan:

 

‘Sedum op je dak met het grootste gemak!’
Sedumopjedak
Declames
Beeldmerk

WooCommerce Webshop met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WooCommerce Webshop met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Sedumopjedak.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.

Sedumopjedak homepage
Homepage
Sedumopjedak planning en voorbereiding
Instructie ‘Planning en voorbereiding’
Sedumopjedak onderhoud
Instructie ‘Onderhoud’
Sedumopjedak zelf aanleggen
Pagina ‘Zelf aanleggen’
Sedumopjedak webshop
‘Sedumshop’
Sedumdak Basis bundel
Homepage
Sedumopjedak over ons
Over ons / FAQ

Het liefst maak ik het mijn klanten zo gemakkelijk mogelijk om hun leefomgeving te vergroenen. Het is Cornelissen.Marketing gelukt om dit naar een webshop te vertalen. Ik kan nu meer mensen bereiken en meer groendaken met Sedum te creëren. Goed gelukt dus en echt: 'Sedum op je dak met het grootste gemak!'.

Tom Schipper

Sedum specialist | Eigenaar, Sedumopjedak bv

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel van zorgzaamheid

Gevoel van zorgzaamheid

Belangstelling in het verstrekken van emotionele, fysieke, financiële of spirituele ondersteuning aan anderen en intens plezier beleven aan het hiermee bezig zijn.

Voelen dat je erbij hoort

Voelen dat je erbij hoort

Het buikgevoel hebben dat je onderdeel uitmaakt van een gezin, een vriendengroep of een maatschappij waar je jezelf in thuis voelt op basis van overeenkomstige waarden, overtuigingen en gedragsneigingen.

Gekozen kleurrichting(en):

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Helder geel

Positief: verlichtend, blij, heet, levendig, vriendelijk, lichtgevend, verhelderend, energiek, zonneschijn, stimulerend, innovatief, stralend, bewustzijn, verrassing, voorzichtigheid.
Negatief: lafheid, verraad, gevaar.

PMS 116C #FDC70B

Levendig oranje

Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.

PMS 1586C #F06D27

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

WordPress met Active Campaign integratie

WordPress met Active Campaign integratie

WordPress met Active Campaign integratie

WordPress website gekoppeld aan een Active Campaign account voor een bedrijf dat sinds 1981 wereldwijd Life Science specialisten bedient met een compleet assortiment producten en maatwerkoplossingen.

WordPress met Active Campaign

Opdracht

“Een website die het Life Science specialisten makkelijk maakt om kennis te nemen van onze oplossingen en met ons in contact te komen.”

Omslag in bedrijfspresentatie

Voorafgaand aan het webdesign is het merkontwikkeling-traject doorlopen om te komen tot een nieuwe bedrijfspresentatie. Dit door niet de producten voorop te stellen maar de oplossingen die ermee gecreëerd worden.

Naamgeving en duiding

De naam UNO wordt al sinds 1981 gebruikt met de toevoeging ‘Roestvrijstaal BV of kortweg BV’. Een mooie reflectie van het materiaal van de eerste producten waarmee UNO groot is geworden. De vlag dekte echter niet langer meer de lading voor de oplossingen die zij anno 2022 bieden. UNO als gevestigde naam is onberoerd gelaten maar om het makkelijker te kunnen duiden en vinden is er ‘Life Science Solutions‘ aan toegevoegd.

Het zorgt er voor dat de naam UNO een bredere lading dekt en dat iemand die UNO nog niet kent direct weet in welke business UNO actief is.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van UNO naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Belangrijkste nut
Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. De ontstane lijst is vervolgens voorgelegd aan een groep klanten met het verzoek om de lijst te scoren op importantie van nut voor de klant. De feedback van de klanten leidde tot een duidelijk beeld over de kernvaardigheid van UNO. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Het verschil maken op basis van ervaren nut

Het meest genoemde ervaren nut in het onderzoek was de mate waarin UNO in staat is om, vanuit breed assortiment producten dat sinds 1981 is opgebouwd, productaanpassingen kan doen voor een nog betere oplossing. Het ontwikkelteam blijkt zich al die jaren steeds de vraag te hebben gesteld: ” Wie zijn nu precies onze klanten en wat willen ze echt?”. Kort gezegd:

UNO: Customized Life Science Solutions

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

Wanneer het belangrijkste nut van de dienstverlening benoemd is, wordt er gekeken welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat beleeft iemand op het moment dat hij of zij het nut ervaart? Voor UNO komen we hiervoor uit op twee emoties uit de set van 38 merkgerelateerde emoties:

  • Het gevoel van volbrenging
  • Zich gerespecteerd voelen

Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Helder blauw;
  • Licht blauw;
  • Taupe.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van UNO Life Science Solutions aangepast.

UNO Life Science
Beeldmerk UNO
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is UNO Life Science Solutions verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Home
Producten
Pagina ‘Producten’
Contact
Pagina ‘Contact’
Productgroep
Pagina ‘Productgroep’
Over UNO
Pagina ‘Over UNO’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel van volbrenging

Gevoel van volbrenging

Voortschrijdend bewijs zien dat in je leven persoonlijke doelen die de moeite waard zijn worden nagestreefd en behaald.
Zich gerespecteerd voelen

Zich gerespecteerd voelen

Erkenning en waardering krijgen voor je waarde of bijdragen die je levert aan dierbaren, je familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Lichtblauw

Positief: kalmte, stil, geduldig, vreedzaam, stoer, water, schoon.

PMS 283C #97BFE8

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Meertalige Wordpress website

Meertalige Wordpress website

Meertalige Wordpress website

Merkconcept en een meertalige Wordpress website over innovatieve techniek voor rubber recycling

Meertalige WordPress website

Opdracht

“Met een moderne meertalige Wordpress website willen wij onze innovatieve rubberrecycling in onze drie belangrijkste markten bekendheid geven”

Concept voor twee kanten van de medaille

De innovatie richt zich erop dat er steeds minder nieuw rubber aan de natuur moet worden onttrokken. Met reparaties van hoogwaardige producten werd door Parc de economische levensduur van rubber al verlengd. Door nu met een nieuw en innovatief recycling proces end-of-life rubber geschikt te maken voor hergebruik wordt een nieuwe dienstverlening aan het palet toegevoegd. Dit biedt aan de ene kant bedrijven de mogelijkheid om op een verantwoorde manier van hun end-of-life rubberafval at te komen. Door het proces kunnen weer andere bedrijven hoogwaardige rubberproducten afnemen die door de recycling ontstaan.

Een zakelijke website die het groene gevoel aanspreekt

Bij het ontwerp van de website is het uiteindelijk doel dat Parc Active Rubber met de innovatie wil bereiken centraal gesteld. Een ‘groene’ benadering van de economische levenscyclus van rubber als bijdrage aan een meer duurzame economie. Dit zonder te ‘zweverig’ te worden.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van Parc Active Rubber door de grafische vormgever Lex Maat ontworpen.

Beeldmerk SchootsGunter
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Parc Active Rubber verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.

ParcActiverRubber.com
Homepage
Parc Active Rubber
Pagina ‘Contact’
Parc Active Rubber
Pagina ‘Onze aanpak’
Parc Active Rubber
Pagina ‘Over ons’

Vertalingen via gecertificeerd vertaalbureau

Voor de vertalingen tekende het gecertificeerde vertaalbureau Translation Kings uit Amsterdam. Het bureau dat zoals ze het zelf zeggen de lat voor de kwaliteit van de vertalingen op ‘Olympische hoogte’ heeft gelegd. Dit neemt niet weg dat ze ook nog snel en zeer betaalbaar zijn. Een meertalige Wordpress website is met hun ondersteuning ook goed uit te breiden aangezien ze 150+ talen aanbieden.

Eric Cornelissen heeft goed geluisterd naar onze wensen en een mooie website voor ons bedrijf gebouwd. Daarna heeft hij goede adviezen gegeven over de marketingstrategie en ondersteunt ons bij de uitvoering. Fijn om met hem samen te werken.

Margreeth van den Berg

Managing director / Co-owner, Parc Active Rubber

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich een leider voelen

Zich een leider voelen

Optreden als een leider voor anderen, helpen waardevolle doelen te behalen en je direct verantwoordelijk voelen voor hun aansturing en prestaties.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #003783

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

Levendig oranje

Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.

PMS 1586C #F06D27

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept voor een muziekstudio gespecialiseerd in sonic branding, sound design en music composition.

TM4Music

Opdracht

“Wij willen in de zoekmachines zou goed mogelijk op onze kerncompetenties gevonden worden en daarbij extreem duidelijk zijn waar ons merk voor staat”

Website voor een unieke samenwerking

Het project voor TM4Music is een mooi voorbeeld hoe je een ruw idee omzet tot een website met een achterliggend merkconcept. Al acht jaren creëren Tico Pierhagen en Martijn Heijmans samen muziek en formats. De uitkomst is divers maar wat voor etiket je er ook op plakt, zij geven een herkenbare ‘sound’ aan een merk, een commercials, films of radioprogramma. In de praktijk creëert Martijn het globale idee en Tico de complexe muziek. In deze mix ontstaat een vertrouwd geluid voor ieder merk om zichzelf te vertegenwoordigen.

‘Goed gevonden’ worden

De ultieme droom van de heren is om uiteindelijk door ‘Hollywood’ gevonden te worden en ook meteen op de juiste waarde te worden geschat. Het webdesign gaat daarvoor uit van een zoekmachine strategie gericht op de drie verschillende manieren van zoeken:

  • op zoekwoorden;
  • op video content;
  • op audio content.

Om dit te bereiken wordt op de portfoliopagina eigen content van Soundcloud en YouTube geplaatst. Voor de opzet van website is er eerst een zoekwoordenanalyse gedaan en is de content op basis hiervan geschreven.

Naamgeving en huisstijl ontwerp

Een naam voor de samenwerking was er nog niet en de uiteindelijke naam is tot stand gekomen na enkele brainstormsessies. Gezocht werd naar een woord dat de uitkomst van hun ‘sonic branding’ het beste tot uitdrukking brengt. Via de uitspraak: “Het is pas een merk als wij er geluid aan hebben gegeven’ kwamen we uit op het symbool voor trademark. Tevens de eerste letters van beide voornamen. TM4Music was daarmee geboren, waarbij TM dus een dubbele betekenis heeft.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van TM4Music ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de emotie versterkende kleuren. De soundwave in het logo is een weergave van het audio logo van TM4Music.

Beeldmerk SchootsGunter
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is TM4Music verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Portfolio
Pagina ‘Portfolio’
Sonic Branding
Pagina ‘Sonic Branding’
About us
Pagina ‘About us’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich uniek voelen

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Gekozen kleurrichting(en):

Helder blauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Azalia

Positief: opvallend, theatraal, fantasievol, pulserend, trillend.

PMS 214C  #E80060

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk