De afsluiting van je jeugd, met pensioen gaan, een bruiloft, een jubileum of een bepaalde verjaardag. Allemaal mijlpalen die Hanneke Kiel-de Raadt markeert met een persoonlijk boekportret van haar hand.
Opdracht
“Een website die duidelijker naar voren brengt wat een boekportret voor iemand kan betekenen en de veelzijdigheid van mogelijkheden voor de website bezoeker terugbrengt naar eenvoudige keuzes.”
Een website over iemand die je verhaal aanhoort en verwoord
Via de website boekportret.nl biedt Hanneke haar diensten als schrijver, interviewer en verhalen-op-papier-zetter al jaren aan. Het is het liefste wat ze doet. Al als kind was het haar droom om schrijfster te worden. Er was dus al een website met meer dan voldoende content om goed gevonden te worden. Marjolijn Lamme maakte hierbij nieuwe foto’s en Cornelissen.Marketing zorgde voor een nieuwe opzet en structuur.
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
Webdesign in negen stappen
Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor boekportret.nl hebben het gebruikelijke negenstappenplan voor als checklist gebruikt.
1. Kies een goede domeinnaam
De domeinnaam was al aanwezig en dekt prima de lading van de dienstverlening.
2. Zorg voor een sterk logo
Voor boekportret is in het verleden een prachtig logo gemaakt. In overleg is er een kleine wijziging doorgevoerd om de contractwerking op afbeeldingen te vergroten, is het beeldmerk-logo ‘los’ als icoon ingezet en inde pay-off veranderd naar: ‘Verhalen gehoord en verwoord’.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
De emotie die de dienstverlening zeer waarschijnlijk oproept is dat iemand ‘Zich gerespecteerd voelt’.
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Zie de kolom hiernaast. Bij het ontwerp van het logo zijn destijds de kleuren in dit verband goed getroffen.
5. Maak een huisstijldocument
Op basis van punt 3 en 4 en het aanwezige ontwerp is de bestaande huisstijl verder doorgevoerd.
6. B2B of B2C?
De specifieke behoefte van de bezoeker van de website wordt per soort boekportret duidelijk aangesproken. Het beslissingstraject dat volgt is gericht op de specifieke doelgroep en er is een scheiding tussen B2B eb B2C.
7. Zorg voor responsive design
Websites zonder responsie design worden niet meer gemaakt maar uiteraard moet de goede werking wel worden gecheckt en hierbij geldt: mobile first!
8. Zorg dat de website snel is
Hanneke heeft gelukkig gekozen voor de Managed WordPress Hosting en hiermee is de pagina laadsnelheid gewaarborgd.
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Er was meer dan genoeg content om de meest relevante statische- en portfolio-pagina’s te optimaliseren voor de zoekmachines. Een korte zoekwoordenanalyse is hier uiteraard aan vooraf gegaan.
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Boekportret.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Homepage
Pagina ‘Offerte aanvragen’
Pagina ‘Over mij’
Pagina ‘Boekportret’
‘Portfoliopagina’
‘Projectpagina’
Pagina ‘Contact’
Wat een fijne samenwerkingspartner is Eric! Al meteen bij het eerste gesprek ging hij terug naar de eerste vraag: Welke emotie wil je aanspreken? Heerlijk om daarna het monnikenwerk van de hele website in elkaar zetten en vullen aan hem te kunnen overlaten! Het resultaat is beter dan ik ooit kon verwachten!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Huisstijl, fotografie en web-concept voor een schrijfster/spreker actief als buitengewoon ambtenaar, funerair spreekster en spreekster bij geboorte ceremonies.
Opdracht
“Een website die zowel doorverwijzers als particulieren goed informeert mijn dienstverlening en wat ze moeten doen om hiervan gebruik te kunnen maken.”
Website voor een veelzijdige schrijfster / spreekster
Stefanie schrijft al jarenlang teksten en poëzie. Ze was ook vaak als vrijwilliger betrokken bij afscheidsdiensten en herdenkingsdiensten. In 2020 mocht ze voor ’t eerst een huwelijk voltrekken en dat was een fantastische ervaring. Daar ontstond het idee voor haar eigen bedrijf maar hoe tuig je een website op voor zulke uiteenlopende zaken?
Naamgeving en duiding
De naam Declames komt van Stefanie zelf en ze was er erg stellig over: dit wordt de naam waaronder ik mij wil presenteren. Bij het kiezen van een naam kun je voor optimale vindbaarheid zijn dit de beste uitgangspunten:
de naam van je dienst;
het nut dat het oplevert;
de wens van de doelgroep;
je achternaam in combinatie van de dienst.
Het zorgt er tevens voor dat je de kern te pakken hebt wat de centrale boodschap van je website is. In overleg kwamen we uit op het begrip ‘levensceremonies’ als verbinden noemer voor de verschillende gelegenheden waar de diensten van Stefanie zich op richten.
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft iemand om de dienstverlening van Stefanie? Als het op kiezen aankomt dan speelt niet de ratio maar de emotie een doorslaggevende rol. Samen met Stefanie daarom gekeken naar een set van 38 merkgerelateerde emoties waarmee wij altijd werken om te kiezen welke emotie voor Declames een rol speelt. We kwamen uit op:
Zich vredig, ontspannen voelen (rust in het hoofd)
Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij de volgende set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:
Donker paars;
Helder groen;
Helder geel.
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van Declames ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de emotie versterkende kleuren.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Declames verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Homepage
Pagina ‘Contact’
Pagina ‘Geboorteviering’
Pagina ‘Over Stefanie’
Eric Cornelissen heeft niet alleen mijn website gebouwd, hij heeft zich ingeleefd in mijn product en actief meegewerkt aan het ontwikkelen van mijn logo. De samenwerking was heel prettig en ook na het opleveren van de site blijft hij actief betrokken met tips en adviezen. De website is prachtig en heeft een mooie sfeer, mensen die mijn site bezoeken zijn altijd onder de indruk.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Een website als voorportaal van de dienstverlening en het kantoor
Opdracht
“Voor SchootsGunter Familierecht willen wij een website met een design dat qua ‘look & feel’ als voorportaal van nieuwe kantoor en onze dienstverlening beleefd wordt”
De specifieke behoefte van de doelgroep
SchootsGunter is gespecialiseerd in het familierecht. Met name in de begeleiding van scheidingen van ondernemers en vermogende particulieren. Denk daarbij aan DGA’s, MKB’ers, vrije beroepsbeoefenaren, medisch specialisten en andere hoogopgeleide professionals en hun partners. Zij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en zoeken altijd het overleg. Voor dit overleg willen zij met hun kantoor (en website) een rustige en prettige omgeving bieden in een lastige, soms hectische tijd voor hun cliénten
Pictogrammen in het webdesign
Scheiden is niet iets wat men dagelijks doet. In een oriënterende fase helpen de beeldende pictogrammen in het webdesign bij het zoeken naar de juiste informatie. Samen Lex Maat Grafische Vormgeving is de volgende set ontwerpen gemaakt van pictogrammen in het webdesign ten behoeve van de navigatie.
Scheiden
Alimentatie
Ondernemer & scheiden
Draagmoederschap
Ouderschapsplan
Ouderlijk gezag
Omgangsregeling
Afstamming
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekrs je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Als terugkerend element versterkt en vergroot bovendien het de merkherkenning. Dit heeft een positief effect op je naamsbekendheid en draagt bovendien bij aan het bereiken van een top-of-mind positie voor je merk. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van SchootsGunter tot stand gekomen.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
Video gemaakt door Story-to-Video
Roos de Jong van Story-to-Video uit Amsterdam maakte voor SchootsGunter twee video’s. Een video met een introductie van SchootsGunter als boetiek kantoor gespecialiseerd in het familierecht. De tweede video gaat specifiek in het onderwerp mediation. Bij het bekijken van de videos stap je letterlijk het kantoor binnen en wordt de beleving bijna tastbaar!
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is SchootsGunter verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Homepage
Pagina ‘Contact’
Pagina ‘Onze aanpak’
Pagina ‘Wat wij doen’
Eric heeft ons het afgelopen jaar heel goed geholpen bij het maken van onze website. Zijn creativiteit, maar bovenal zijn geduld is een bijzondere kwaliteit van hem.
Eric heeft onze wensen heel goed weten te vertalen. Wat ik vooral ook in Eric waardeer is dat hij heel accuraat en betrokken is en op alle vlakken (ook proactief) meedenkt.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Merkidentiteit bepalen en webdesign voor een bevlogen onderzoeker die advocaten, accountants en bedrijven ondersteunt door verhelderend feiten- en toedrachtonderzoek op financieel-economisch gebied en op het gebied van integriteit.
Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.
Hoe beleeft men je merk?
Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten en je inzichten meenemen in je merkconcept.
Je website wekt verwachtingen
Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Door merkidentiteit bepalen voorop te stellen heb je zelf invloed op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.
En klantbehoefte dan?
De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.
Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen
Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Homepage
Doelgroep Advocaten
Over mij
Actualiteiten
Contact
Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto’s te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat. Ja, die foto’s zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.
Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.” Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.
Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven
Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.
Combinatie van website met Instagram-account
Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.
Grafische vormgeving licht aangepast
PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.
Pictogrammen voor de verschillende diensten
In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.
Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren. Wij gaan ervan uit dat u hiermee akkoord gaat, maar u kunt zich ook afmelden als u dat wenst. CookiebeleidOK
Cookies
Cookiebeleid
Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn, gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat deze essentieel zijn voor de werking van de basisfuncties van de website. Wij gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen in uw browser opgeslagen met uw toestemming. U heeft ook de optie om u af te melden voor deze cookies. Het afmelden voor sommige van deze cookies kan echter een effect hebben op uw gebruikerservaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut essentieel voor het goed functioneren van de website. Deze categorie bevat alleen cookies die basisfuncties en beveiligingsfuncties van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Cookies die mogelijk niet noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat u deze cookies op uw website gebruikt.