Sterkste beroepsvertegenwoordiging van pensioenadviseurs
Pensioenorde is de sterkste landelijke vertegenwoordiging van pensioenadviseurs. Als beroepsorganisatie biedt Pensioenorde een platform voor het verzamelen en uitwisselen van pensioeninformatie. De orde streeft continu naar verdere professionalisering van de pensioenadviesmarkt en is de belangrijkste gesprekspartner van de branche bij politiek en samenleving.
Opdracht voor website op basis van een merk concept
In 2018 werden wij geïnformeerd over het voornemen van twee beroepsverenigingen om samen verder te gaan onder één naam om hierdoor de sterkste partij voor pensioendeskundigen te gaan vormen. Bureau Oostdam & Partners uit Nijmegen was op dat moment al bezig met een strategisch beleidsplan voor deze nieuwe brancheorganisatie. Op basis van dit rapport was de opdracht aan ons: ‘Ontwikkel het merkconcept, de huisstijl en het online platform’.
Merk concept en huisstijl dragen samen bij aan de merkidentiteit
Het bovengenoemde rapport was richtinggevend en daarom was de eerste het definiëren van een merkpropositie met daarin de vijf belangrijkste componenten: doelgroep, merknaam, referentiekader, merkbelofte en de onderliggende kernvaardigheid.
Na de vaststelling hiervan hebben wij vervolgens bepaald welke emotie het merk Pensioenorde oproept en welke kleuren deze emotie oproepen dan wel versterken.
Hierboven grafisch vormgever Lex Maat en ondergetekende met de drie verschillende uitwerkingen die door het nieuwe bestuur van de Pensioenorde aan de leden is voorgesteld tijdens de jaarvergadering. Hieronder het gekozen logo:
Webdesign Pensioenorde
Na de definitieve keuze voor het logo en op basis van het merk concept hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het Wordpress webdesign genomen:
Een functie analyse voor de beoogde rol in de communicatie.
Een conceptversie geplaatst op een online testlocatie op basis van een functie analyse.
De grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
De correcties doorgevoerd en getest.
Nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
Website nagelopen en ‘live’ gezet.
Enkele pagina’s Pensioenorde website
Klik op de afbeelding om de pagina ‘live’ te bekijken.
Homepage
Berichten
Over Pensioenorde
Contact
Registreren
Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.
Het gevoel hebben dat je in staat bent invloed (macht) uit te oefenen op je leven en dat van anderen. Een plek van betekenis ofwel een belangrijke positie in het leven innemen.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Met WordPress ondersteuning draagt Cornelissen.Marketing al jaren bij aan de online aanwezigheid van FlexOffiZ. Deze kantoorruimte verhuurder is opgericht in 2012 met als doel om oplossingen te bieden aan vastgoed-eigenaren met een leegstandsprobleem. Door de ruimtes te transformeren in kan en klare kantoorunits spelen zij daarmee in op de nog steeds groeiende behoefte om op een flexibele manier kantoorruimte te kunnen huren.
Opdracht:
Door gemaakte keuzes in de afgelopen zeven jaar, had het content management systeem zo zijn restricties gekregen. Dit kwam steeds naar voren bij de geboden WordPress ondersteuning. Met de kennis van toen was er een template en een set van plug-ins gekozen die inmiddels deels niet meer ondersteund werden of waar geen ontwikkeling meer op zat. De opdracht was daarom simpel: ‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
logo’s en huisstijl opgefrist
aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
de correcties doorgevoerd en getest
nieuwe teksten en foto’s geplaatst
re-directs van oude url’s ingesteld
website ‘live’ gezet en nagelopen
WordPress ondersteuning
Nadat de nieuwe website was opgeleverd zijn er enkele bijeenkomsten geweest om FlexOffiZ zelf in staat te stellen wijzigingen door te voeren of zelf berichten toe te voegen. Daarbij zijn ze uiteraard verzekerd van de WordPress ondersteuning van Cornelissen.Marketing.
De nieuwe WordPress website:
Klik op afbeelding op de pagina live te bekijken.
Homepage
Vestigingspagina
Over ons
Alle locaties
Verhuren
Contact
Bezichtiging plannen
Eric heeft niet alleen verstand van zaken maar is ook zo betrokken bij FlexOffiZ, waardoor hij inmiddels meer als een collega gezien wordt dan een zakenrelatie’, ‘We zijn super trots op onze nieuwe website!
Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Voor particulieren en bedrijven die graag maar één partner willen voor al hun financiële en fiscale vraagstukken, is PYXIS de beste keuze in de regio Gooi, Eem- en Flevoland. PYXIS zorgt ervoor dat de relaties zich kunnen concentreren op hun onderneming door de afwikkeling van alle financiële aspecten zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Opdracht:
Na zes jaar was de website sterk verouderd en door destijds gemaakte keuzes had het content management systeem zo zijn restricties. ‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
logo’s en huisstijl opgefrist
aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
de correcties doorgevoerd en getest
nieuwe teksten en foto’s geplaatst
re-directs van oude url’s ingesteld
website ‘live’ gezet en nagelopen
Voor het nalopen van de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Marieke Tempelaar van Botterman Ontwerp. Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.
Website PYXIS Adviseurs Fiscalisten Accountants
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Homepage
Dienst
Berichten
Diensten
Teams
Contact
Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Opzet merkconcept en online presentie voor Notariskantoor Goossens
Opdracht
“Zorg ervoor dat wij in ons verzorgingsgebied (Bussum, Gooisemeren) zo snel en zo goed mogelijk online zichtbaar zijn.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
Het team van Notariskantoor Goossens begrijpt dat er in ieders leven momenten zijn die zich niet vaak voordoen. Zo begint niet iedereen regelmatig een nieuwe onderneming. Ook het kopen van een nieuwe woning, samen gaan wonen of trouwen, scheiden en nalaten zijn heuse levensgebeurtenissen. Zij staan er samen met hun clienten eerst bij stil en zorgen voor goede notariële adviezen en stellen voor de verschillende situaties de notariële akten op.
Het kantoor met de vrouwelijke touch
Door zich als vrouwenkantoor te presenteren willen zij niet een statement maken maar gewoon duidelijk zijn over wie zij zijn. Het team dat zij vormen is ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde van een notaris zit in het aanvoelen van de situatie. Of de levensgebeurtenis nu prettig of onprettig is, in de visie van Notariskantoor Goossens kun je de stukken notarieel inhoudelijk pas goed recht doen wanneer je eerst bij de gebeurtenis zelf stil staat.
Grafische vormgeving
Voor de grafische vormgeving van het merkconcept en de huisstijl voor Notariskantoor Goossens tekende Botterman Ontwerp uit Laren. Naast de bewerking van het beeldmateriaal en het kiezen van de beelden voor de levensgebeurtenissen, ontwierp Marieke Tempelaars-Botterman de pictogrammen voor de verschillende diensten.
Online marketing strategie
Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:
een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
een e-mailmarketingcampagne;
contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
continue zoekmachine optimalisatie;
growth hacking;
en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Homepage
Pagina Diensten
Pagina Contact
Pagina Samenwonen
Pagina Levensgebeurtenissen
Pagina Over ons
Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Park Gooijland dacht niet direct aan een nieuwe merkidentiteit en website toen zij met ons in contact traden. Park Gooiland is een appartementencomplex in Colmschate en biedt ‘wonen in het groen met zorg binnen handbereik’ aan. Hun eerste vraag was support bij de inzet van Adwords. Het werd een nieuwe website, Adwords, en campagnes en adverteren op social media.
De website parkgooijland.nl is niet langer online.
Wanneer je interesse hebt om er een appartement te huren kun je kijken naar de beschikbaarheid van appartementen op ikwilhuren.nu onder het aanbod voor Deventer.
Het project was zo’n mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Opdracht:
Startpunt voor het gesprek waren twee advertenties die anders opgemaakt diende te worden. Het gevoel hierbij leefde dat ze te weinig te weeg brachten. ‘Er zijn te weinig aanvragen voor bezichtigingen en daardoor blijven beschikbare appartementen te lang te huur staan’.
Uitvoering merkidentiteit en website:
In goed overleg hebben wij ten behoeve van een krachtige campagne eerst:
de propositie aangescherpt
de huisstijl beter afgestemd op de beleving van de propositie
de website vervangen door een compleet nieuwe website
nieuwe advertenties gemaakt voor de verschillende magazines
En dit alles in een korte tijd. Want na drie weken stond de nieuwe website online, stonden de eerste nieuwe advertenties in de magazines en draaide de Facebook campagne. En met succes!
Resultaat:
Begin februari 2019, twee maanden na de start, ontvingen wij het volgende bericht:
‘De verhuur gaat geweldig! We zitten momenteel eigenlijk gewoon vol! Super goed nieuws dus. Aangezien we nu een aardig bestand hebben van geïnteresseerden, maar ze nu niks kunnen aanbieden denken we dat we nu het beste de campagne tijdelijk stop kunnen zetten.’
Voor de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Lex Maat van Lex Maat Grafische vormgeving en voor de Facebook advertentiecampagne konden wij de expertise aanspreken van Sean Nieuwland van Seanonline. Beide net als wij gevestigd in Het Marketing Station.
WordPress website
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Homepage
Pagina: Omgeving
Pagina: Veelgestelde vragen
Pagina: Appartementen te huur
Pagina: Alle appartementen
Pagina: Bezichtigen
Merkactivatie
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Park Gooijland Website
Park Gooijland Website
Park Gooijland Facebook pagina
Park Gooijland Facebook pagina
Park Gooijland logo
Park Gooijland logo
Appartementencomplex
Appartementencomplex
ParkGooijland
ParkGooijland in Ouderenwijzer
ParkGooijland in Salland Nieuws
ParkGooijland in Salland Nieuws
Advertentie in Deventer 1250 jaar
Advertentie in Deventer 1250 jaar
Park Gooijland Advertentie 50VitaalPlus
Park Gooijland Advertentie 50VitaalPlus
Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.