“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”
De tijd nemen voor wat van waarde is
Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.
Op het snijvlak van familierecht en estate-planning
‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
zijn de correcties doorgevoerd en getest;
zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Homepage
Contact
Afspraak maken
Vastleggen
Doorgeven
De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat “pakket” kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Zorg voor een merkconcept en webdesign dat authentiek is en in niets lijkt op de website van mijn vorige bedrijf.”
Volle aandacht voor cliënten
Het merkconcept en webdesign markeert een nieuwe start. Na jarenlang gewerkt te hebben voor een, mede door haarzelf opgericht, advocatenkantoor wilde Mirjam Schoots weer in een kleinere setting cliënten persoonlijk bijstaan bij lastige ontvlechtingen. Door met hen op zoek te gaan naar duurzame oplossingen, zonder langdurige en kostbare procedures. Met haar ruime kennis en ervaring weet zij dat dit de voorkeur zou moeten verdienen, omdat alle partijen daarmee op de lange termijn beter af zijn.
Authentiek en duidelijk
‘Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat’ is het motto of adagium en is in feite de merkbelofte van Mirjam Schoots Familierecht. Normaal gesproken wordt er voor een merkconcept en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project kwam dit concept bijna helemaal organisch tot stand.
Grafische vormgeving uit het hart
Het klinkt wat zweverig maar we kunnen stellen dat het hart meteen uitgangspunt was bij de grafische vormgeving. Mirjam gaf bij het eerste gesprek al aan dat zij het liefst haar handtekening als logo uitgewerkt wilde hebben. In de sierlijke hoofdletter ‘M’ hiervan herkende wij een hart dat open staat. Dit idee is verwerkt in het beeldmerklogo. De rest van de verdere grafische vormgeving vloeide hieruit voort.
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor dit logo-ontwerp en ondersteunde met zijn vormgeving bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:
Een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst.
Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
Zijn de correcties doorgevoerd en getest.
Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
Is de website nagelopen en ‘live’ gezet
Dienstverlening relevant gevisualiseerd
Voor iedere pagina van de website is een relevante ‘footer’ ontworpen die visualiseert waar de betreffende pagina over gaat. Hierbij is gekozen voor zwarte silhouetten tegen een kleurige achtergrond die het gevoel van vertrouwen en discretie versterken. Hiervan is ook een versie gemaakt voor communicatie op social media.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De website mirjamschoots.nl is niet langer online.
Het project was echter zo’n mooi voorbeeld van een prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Homepage
Actualiteiten
Afspraak maken
Contact
Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!
Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Sterkste beroepsvertegenwoordiging van pensioenadviseurs
Pensioenorde is de sterkste landelijke vertegenwoordiging van pensioenadviseurs. Als beroepsorganisatie biedt Pensioenorde een platform voor het verzamelen en uitwisselen van pensioeninformatie. De orde streeft continu naar verdere professionalisering van de pensioenadviesmarkt en is de belangrijkste gesprekspartner van de branche bij politiek en samenleving.
Opdracht voor website op basis van een merk concept
In 2018 werden wij geïnformeerd over het voornemen van twee beroepsverenigingen om samen verder te gaan onder één naam om hierdoor de sterkste partij voor pensioendeskundigen te gaan vormen. Bureau Oostdam & Partners uit Nijmegen was op dat moment al bezig met een strategisch beleidsplan voor deze nieuwe brancheorganisatie. Op basis van dit rapport was de opdracht aan ons: ‘Ontwikkel het merkconcept, de huisstijl en het online platform’.
Merk concept en huisstijl dragen samen bij aan de merkidentiteit
Het bovengenoemde rapport was richtinggevend en daarom was de eerste het definiëren van een merkpropositie met daarin de vijf belangrijkste componenten: doelgroep, merknaam, referentiekader, merkbelofte en de onderliggende kernvaardigheid.
Na de vaststelling hiervan hebben wij vervolgens bepaald welke emotie het merk Pensioenorde oproept en welke kleuren deze emotie oproepen dan wel versterken.
Hierboven grafisch vormgever Lex Maat en ondergetekende met de drie verschillende uitwerkingen die door het nieuwe bestuur van de Pensioenorde aan de leden is voorgesteld tijdens de jaarvergadering. Hieronder het gekozen logo:
Webdesign Pensioenorde
Na de definitieve keuze voor het logo en op basis van het merk concept hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het Wordpress webdesign genomen:
Een functie analyse voor de beoogde rol in de communicatie.
Een conceptversie geplaatst op een online testlocatie op basis van een functie analyse.
De grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
De correcties doorgevoerd en getest.
Nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
Website nagelopen en ‘live’ gezet.
Enkele pagina’s Pensioenorde website
Klik op de afbeelding om de pagina ‘live’ te bekijken.
Homepage
Berichten
Over Pensioenorde
Contact
Registreren
Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.
Het gevoel hebben dat je in staat bent invloed (macht) uit te oefenen op je leven en dat van anderen. Een plek van betekenis ofwel een belangrijke positie in het leven innemen.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Met WordPress ondersteuning draagt Cornelissen.Marketing al jaren bij aan de online aanwezigheid van FlexOffiZ. Deze kantoorruimte verhuurder is opgericht in 2012 met als doel om oplossingen te bieden aan vastgoed-eigenaren met een leegstandsprobleem. Door de ruimtes te transformeren in kan en klare kantoorunits spelen zij daarmee in op de nog steeds groeiende behoefte om op een flexibele manier kantoorruimte te kunnen huren.
Opdracht:
Door gemaakte keuzes in de afgelopen zeven jaar, had het content management systeem zo zijn restricties gekregen. Dit kwam steeds naar voren bij de geboden WordPress ondersteuning. Met de kennis van toen was er een template en een set van plug-ins gekozen die inmiddels deels niet meer ondersteund werden of waar geen ontwikkeling meer op zat. De opdracht was daarom simpel: ‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
logo’s en huisstijl opgefrist
aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
de correcties doorgevoerd en getest
nieuwe teksten en foto’s geplaatst
re-directs van oude url’s ingesteld
website ‘live’ gezet en nagelopen
WordPress ondersteuning
Nadat de nieuwe website was opgeleverd zijn er enkele bijeenkomsten geweest om FlexOffiZ zelf in staat te stellen wijzigingen door te voeren of zelf berichten toe te voegen. Daarbij zijn ze uiteraard verzekerd van de WordPress ondersteuning van Cornelissen.Marketing.
De nieuwe WordPress website:
Klik op afbeelding op de pagina live te bekijken.
Homepage
Vestigingspagina
Over ons
Alle locaties
Verhuren
Contact
Bezichtiging plannen
Eric heeft niet alleen verstand van zaken maar is ook zo betrokken bij FlexOffiZ, waardoor hij inmiddels meer als een collega gezien wordt dan een zakenrelatie’, ‘We zijn super trots op onze nieuwe website!
Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Voor particulieren en bedrijven die graag maar één partner willen voor al hun financiële en fiscale vraagstukken, is PYXIS de beste keuze in de regio Gooi, Eem- en Flevoland. PYXIS zorgt ervoor dat de relaties zich kunnen concentreren op hun onderneming door de afwikkeling van alle financiële aspecten zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Opdracht:
Na zes jaar was de website sterk verouderd en door destijds gemaakte keuzes had het content management systeem zo zijn restricties. ‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
logo’s en huisstijl opgefrist
aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
de correcties doorgevoerd en getest
nieuwe teksten en foto’s geplaatst
re-directs van oude url’s ingesteld
website ‘live’ gezet en nagelopen
Voor het nalopen van de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Marieke Tempelaar van Botterman Ontwerp. Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.
Website PYXIS Adviseurs Fiscalisten Accountants
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Homepage
Dienst
Berichten
Diensten
Teams
Contact
Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.