Merkpropositie is durven kiezen

Een sterke merkpropositie geeft richting aan jouw organisatie en zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen. Iedereen weet waar je voor staat. Bovendien zorgt het ervoor dat je hele team eenduidig kan communiceren en deze beoogde klanten bij ieder contact kan laten beleven dat dit zeker geen loze belofte is.

Benoem waar jouw merk uniek in is

Een onderneming is zich vaak het minst bewust van de unieke kernvaardigheid van het bedrijf. Dit benoemen is voor veel ondernemers en hun team lastig omdat ze er zelf teveel bij betrokken zijn en te diep in zitten. Toch is het belangrijk dat bezoekers van je bedrijf of je website meteen goed begrijpen hoe jouw dienstverlening voor hen nuttig kan zijn. Ze moeten zo snel mogelijk in essentie begrijpen welk nut jouw merk hen kan bieden.

Verwachting versus beleving

Investeren in een merkpropositie is de beste garantie dat de verwachting die jouw merk/onderneming oproept zal worden gezien en begrepen. Des te beter jouw organisatie zich bewust is van de werkelijke verwachting van de klant des te groter de kans dat de klant dit ook zo ervaart.

Het benoemen van de kernvaardigheid en de merkbelofte

De unieke kernvaardigheid die leidt tot het nut van het merk benoemen is voor veel ondernemers lastig.
 Dit komt omdat je er als ondernemer zelf teveel bij betrokken bent daarom hebben wij een methodische aanpak voor merkpropositie ontwikkeld. Deze heeft een doorlooptijd van zes weken en zorgt voor een gefundeerde merkbelofte die staat als een huis.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  ‘Afspraak maken’. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Merkconcept stap voor stap

Herken je het onderstaande?

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger niveau brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Een sterk merkconcept lost dit op! Ga zelf aan de slag met het stappenplan of laat mij je helpen en maak een afspraak.

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Deze ondernemingen gingen je voor:

Eerder werk

Selecteer een categorie of merk