Merkontwikkeling

Laat zien waarom jouw merk op unieke wijze nuttig is voor je klant

Merkpropositie is durven kiezen

Een sterke merkpropositie geeft richting aan jouw organisatie en laat alle neuzen dezelfde kant op staan. Bovendien zorgt het ervoor dat je hele team eenduidig de merkbelofte kan communiceren en de klanten laten beleven dat dit zeker geen loze belofte is.

Benoem waar jouw merk uniek in is

Je bent zich vaak het minst bewust van de unieke kernvaardigheid van je merk/bedrijf. Dit benoemen is voor veel ondernemers lastig omdat ze er zelf teveel bij betrokken zijn. Toch is het belangrijk dat bezoekers van je bedrijf of je website jouw merk meteen goed herkennen. Ze moeten zo snel mogelijk in essentie begrijpen welk nut jouw merk hen kan bieden.

Verwachting versus beleving

Een merkpropositie is de beste garantie dat de verwachting die jouw merk oproept ook zal worden beleefd. Des te beter jouw organisatie zich bewust is van de werkelijke verwachting van de klant des te groter de kans dat de klant dit ook zo ervaart.

Gestructureerd benoemen van de kernvaardigheid en merkbelofte

De unieke kernvaardigheid die leidt tot het nut van het merk benoemen is voor veel ondernemers lastig.
 Dit komt omdat je er als ondernemer zelf teveel bij betrokken bent daarom hebben wij een methodische aanpak ontwikkeld. Deze heeft een doorlooptijd van zes weken en zorgt voor een gefundeerde merkbelofte die staat als een huis.

Een merkpropositie voor een vast bedrag

Het stappenplannen dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we het tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op ‘Offerte aanvragen‘, vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak met ons inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden. 

Eveline van Daal

FlexOffiZ Nederland

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van door ons ontwikkelde merkconcepten.

Zelf aan de slag?

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan? Schaf dan een van de onderstaande titels over merkpropositie aan. Wanneer je ze doorwerkt dan kom je zelf vast een heel eind. En anders mag je altijd ons nog eens bellen.