Felixx.online

Felixx.online

Felixx.online

Merkontwikkeling nieuwe online dienstverlening

Merken ontwikkelen is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.

Felixx.online pensioen & arbeidsvoorwaardenbeheer

Ter illustratie is dit deel één van de Felixx.online-case: Merkontwikkeling door het benoemen van de specifieke behoefte van de doelgroep, het onderscheidend nut op basis van de kernvaardigheid en de merkbelofte.

Opdracht

“Zet ons op de kaart met de mix van onze competenties in combinatie met de nieuwe software.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

De doelgroep waaraan Felixx. zijn diensten levert, kan breed gesteld worden; directies die eindverantwoordelijk zijn voor het budget voor pensioenen en verzekerbare arbeidsvoorwaarden. De groeiende behoefte waarin Felixx. voorziet, ontstaat o.a. doordat de overheid zich terugtrekt en steeds meer aan het bedrijfsleven zelf overlaat. Hierdoor krijgen de directieleden, die zich bezig houden met personeel en financiën, steeds meer de gemeenschappelijke verantwoording voor de uitvoering van het personeelsbeleid. Door deze verschuiving neemt niet alleen de werkdruk toe, maar vooral ook de financiële consequenties van verkeerde beslissingen.

Doelgroep HR-managers en CFO's

De nieuwe online dienstverlening van Felixx.online is op verschillende momenten, voor verschillende leden van de directie, van praktisch nut. Om een duidelijk beeld te krijgen van de nuances hierin, zijn de specifieke behoeften uitgesplitst voor de HR-manager en de CFO.

Efficientie in de frequentie

Al enkele jaren werkt het team van Felixx.online met de software die ervoor zorgt dat, bij de aangesloten partijen, alle gebeurtenissen rond verzekerbare arbeidsvoorwaarden de juiste acties opleveren. Doordat de software gekoppeld is aan de pakketten van de verzekereraars en salarisadministratiesoftware, kan er niets over het hoofd worden gezien. Op zich kunnen de klanten zelf met de software aan de slag, maar in de praktijk blijkt dat in het volledig uitbesteden aan Felixx.online de grote winst zit.

Ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, salarisverhoging en veranderingen in de wetgeving zijn allemaal (levens)gebeurtenissen die zich niet altijd laten voorspellen en ook niet al te frequent in een bedrijf voorkomen. Voor Felixx.online is dit echter dagelijkse kost, omdat zij voor meer dan 200 bedrijven achter de schermen de organisatie en verwerking voor haar rekening neemt.

Het vinden van het onderscheidende nut

Het nut dat door de klanten van Felixx. als onderscheidend wordt gezien, komt voort uit de kernvaardigheid. Deze kernvaardigheid ontstaat uit de manier waarop Felixx. de beschikbare middelen, gecombineerd inzet. Om dit nut te vinden, hebben we eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht, zowel voor de nieuwe software als de aanwezige competenties. Kijkend vanuit de specifieke behoefte is vervolgens bij ieder kenmerk een voordeel en het directe nut dat een klant hiervan ondervindt benoemd.

Belangrijkste nut

Om dit nut te vinden, hebben we eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht, zowel voor de nieuwe software als de aanwezige competenties. Kijkend vanuit de specifieke behoefte is vervolgens bij ieder kenmerk een voordeel en het directe nut dat een klant hiervan ondervindt benoemd.

De combinaties van kenmerk – voordeel – nut zijn als stellingen, beredeneerd vanuit het nut, herschreven.

Voorbeeld:

Werken met Felixx.online is tijdbesparend (nut), omdat ik niet steeds naar mijn password hoef te zoeken (voordeel), omdat de software met een single-login mijn toegang geeft tot alle aangesloten partijen (kenmerk).

De complete lijst stellingen is voorgelegd aan stakeholders met de vraag; Wat is voor u het belangrijkste nut?. Twee stellingen kwamen duidelijk naar voren. Op basis hiervan kon het onderscheidende nut worden benoemd vanuit het perspectief van de klant.

De belofte naar de doelgroep

Volledig uitgeschreven liet de doelgroep zich als volgt definiëren CFO’s en HRM’s van (middel)grote ondernemingen, die zich bij advies en beheer van alles met betrekking tot secundaire arbeidsvoorwaarden willen kunnen baseren op feitelijk onderbouwde informatie en voor wie het kostenaspect in de uitvoering zwaar meeweegt.

Felixx.online belooft op basis van de gevonden kernvaardigheid een hoog rendement op advies- en beheerkosten van het complete pakket van verzekerbare arbeidsvoorwaarden. Dit hebben we na lang brainstormen samengevat in Optimale grip op verzekerde arbeidsvoorwaarden.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Gekozen kleurrichting(en):

Donkerpaars

Positief: visionair, rijk, koninklijk, prestigieus, onderdanig, afstandelijk, zelf reflecterend.

PMS 2627C #3E194E

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Website voor ambitieus nieuw initiatief

Rugby verovert Baambrugge

In Baambrugge zijn een aantal oud-rugbyers een paar jaar geleden begonnen met het geven van rugbyclinics aan (voornamelijk boeren)jeugd uit het dorp. Inmiddels spelen er circa 18 van deze mannen bij rugbyclubs in de regio in de derde en vierde klasse.

Het Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Ter afsluiting van het reguliere rugby seizoen organiseren deze enthousiastelingen sinds 2014 een zogenaamd 10-a side toernooi in het weiland. Dit toernooi is opgezet om mensen kennis te laten maken met rugby en worden er teams van een gelijkwaardig niveau uitgenodigd. Het toernooi wordt gekenmerkt door hele families langs de lijn, koeien, tractoren, hooibalen, bier, hamburgers, een varken aan het spit, uiteraard een rugbybal en zelfs een aantal wilde boerendochters!

Onze eerste sponsoring

Rugby is een prachtige en inspirerende sport voor mannen en vrouwen die altijd een stapje verder willen gaan dan ze denken te kunnen. Het reflecteert de manier waarop wij ons willen inzetten voor onze opdrachtgevers. Door hun merken echt voor ze te laten werken willen wij ze verder brengen dan dat ze zelf ooit gedacht hadden te komen. Wij zijn dan ook erg blij dat wij het toernooi in natura mogen sponsoren in de vorm van een website. Was het maar alweer juni, we kunnen niet wachten op de volgende editie!

Vrijblijvend gesprek

06 57323699

Bel mij gerust voor een vrijblijvende afspraak, je bent van harte welkom voor een oriënterend gesprek

Baambrugge 1

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Dermaesthetics

Dermaesthetics

Dermaesthetics

Branding Workshops voor schoonheids- en huidspecialisten

Dermaesthetics importeert toonaangevende merken en innovatieve, resultaatgerichte behandeltechnieken voor huidverbetering en huidverjonging. Dermaesthetics staat voor maximale ondersteuning zodat de huidspecialist zich kan onderscheiden met kennis èn resultaat.

Over de opdracht:

Clara Visscher heeft een duidelijke visie: wanneer haar klanten succesvol zijn dan is Dermaesthetics succesvol. Daarom staat het team van Dermaesthetics veel van de relaties dagelijks bij met raad en daad om van hun salon een succes te maken. Gerrit-Jan Heerschop van Héé Communicatie en Creatie is verantwoordelijk voor de merkontwikkeling van Dermaethetics. Samen ontwikkelden wij de workshop ‘Onderscheidend Ondernemen’. Dit als een logische vervolgstap om nog meer huidspecialisten bij te staan in hun ondernemerschap.

Workshop 5 november 2015 Dermaesthetics

Onderscheidend ondernemen

De workshop gaat in op vragen als:

  • Hoe word ik succesvol in mijn werk?
  • Hoe bind ik optimaal mijn klanten?
  • Haal ik wel genoeg uit mijn ondernemerscapaciteiten?
  • Hoe vind ik gemakkelijker nieuwe klanten?
  • Ben ik wel onderscheidend genoeg ten opzichte van mijn concurrenten?
  • En hoe zet ik social media handig in?

Onze workshop legt daarbij de focus op:

  • Wat maakt jou en je salon uniek ten opzichte van anderen?
  • Herkennen prospects direct waar jij voor staat?
  • Wat beloof je eigenlijk en waarom zouden prospects dat geloven?
  • Wat voor een merk ben jij?

Ook interesse in een workshop om uw afnemers succesvoller te maken? Kom er dan een keer over sparren, een afspraak hiervoor kun je eenvoudig online bij ons inplannen.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Permadental

Permadental

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

Wordpress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een Wordpress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

Cornelissen.Marketing?
Kompetent. Freundlich. Zuverlässig. Unsere Wahl!

Wolfgang Richter

Marketing Manager / Business Development , Permadent GmbH

Gekozen kleurrichting(en):

Helderrood

Positief: spannend, energiek, sexy, gepassioneerd, heet, dynamisch, stimulerend, provocerend, dramatisch, krachtig, moedig, magnetisch, assertief, impulsief, avontuurlijk, veeleisend, levendig, spontaan, motiverend.
Negatief: overdreven, agressief, gewelddadig, oorlogszuchtig, temperamentvol, antagonistisch, gevaar.

PMS 186C #D11F2D

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

Zilver

Positief: strak, stijlvol, stijlvol, modern, cool.

PMS 877C #909090

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

Webcare en social media engagement tijdens event

Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge: Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!

Over de opdracht

Om dit event online zo goed mogelijk te ondersteunen is ons is gevraagd om met behulp van social media zoveel mogelijk zichtbaarheid voor evenement te creëren en traffic te generen naar de online donatie pagina op de website van DMRC. Lees onze blog over hoe dit ging tijdens het event.

Lessons Learned

Terugkijkend hebben wij veel geleerd tijdens het event. Had het beter gekund? Zeker! Bij een volgende uitdaging van deze omvang zouden wij:

  • Nog eerder starten met het monitoren en delen van gevonden items.
  • Meer concrete conversiedoelen met elkaar afstemmen.
  • Meer conversie beter meten.
  • Meer content curatie via de engagement module inplannen voor zichtbaarheid goede doel.
  • Er voor zorgen dat iemand van het team ‘live’ bij het event aanwezig is.
  • Nog eerder starten met gepland delen van berichten met een verleidelijke ‘call-to-action’ voor traffic naar de website.
  • Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Facebook.
  • Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Twitter.
  • Meer afstemming met de PR van het event i.v.m. perscontacten en de webbeheerder i.v.m. conversiemogelijkheden.

Bedankt Dutch Marines Rowing Challenge!

Het was voor mij persoonlijk een enorme ervaring om een evenement van deze omvang te mogen begeleiden. Ik voel mij ook vereerd om als niet oud-marinier toch als vrijwilliger mijn bijdrage te hebben mogen leveren. Diep respect voor de enorme uitdaging de DMRC is aangegaan en het enthousiasme dat er los is gemaakt bij zoveel mensen. Jullie mogen met recht zeggen: Mission Accomplished!

Blijf de DMRC volgen op: Facebook of Twitter

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk