Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkidentiteit

Elk merk moet uitstralen wat het uniek maakt

Merkidentiteit is de uitkomst van het bewust inzetten van zichtbare elementen die jouw (potentiele) klanten helpen het merk te herkennen en te duiden. Denk hierbij aan de naam, het logo, de kleuren, grafische vormgeving, gedrag en de ‘tone of voice’ in teksten. Gezamenlijk bepalen deze elementen de merkidentiteit.

Merkidentiteit vanuit de merkbelofte

De inzet van alle zichtbare elementen rondom jouw merk, dienen volgens ons maar één doel: het geloofwaardig uitdragen van de merkbelofte. Wanneer deze goed benoemd is, wordt het duidelijk op welke unieke wijze jouw merk invulling geeft aan een specifieke behoefte. Door de emotie te benoemen die dit teweeg brengt en welke kleuren deze emotie oproepen en versterken, leggen wij de basis voor de merkontwikkeling. Hieronder een paar voorbeelden uit de kaartensets die wij hiervoor gebruiken.

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Zich flexibel voelen

Vermogen voelen om het eigen perspectief te veranderen en de eigen sterkten te kunnen plooien naar een grote variëteit aan situaties.

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Emoties en kleuren roepen gevoel op

Neem bijvoorbeeld ‘Zich flexibel voelen’. Dit is één van de 38 kaartjes uit onze set om de juiste emotie te benoemen. Klik er maar eens op. Je krijgt dan een Pinterestbord te zien met beelden die deze emotie kunnen versterken. Tevens helpt dit bij het vinden van een goede metafoor voor de communicatie. Ook het treffen van de juiste ‘tone of voice’ is makkelijker als je weet elke emotie een rol speelt. De juiste kleurkeuze speelt hierin ook een belangrijke rol. Ook hiervoor hebben dit wij een kaartenset die het kiezen van de juiste kleur voor een merk mogelijk maakt.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkconcept?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Merkidentiteit

Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!

Mirjam Schoots

Mirjam Schoots Familierecht

We worked with Eric of Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.

Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.