Huisstijl, fotografie en web-concept voor een schrijfster/spreker actief als buitengewoon ambtenaar, funerair spreekster en spreekster bij geboorte ceremonies.
Opdracht
“Een website die zowel doorverwijzers als particulieren goed informeert mijn dienstverlening en wat ze moeten doen om hiervan gebruik te kunnen maken.”
Website voor een veelzijdige schrijfster / spreekster
Stefanie schrijft al jarenlang teksten en poëzie. Ze was ook vaak als vrijwilliger betrokken bij afscheidsdiensten en herdenkingsdiensten. In 2020 mocht ze voor ’t eerst een huwelijk voltrekken en dat was een fantastische ervaring. Daar ontstond het idee voor haar eigen bedrijf maar hoe tuig je een website op voor zulke uiteenlopende zaken?
Naamgeving en duiding
De naam Declames komt van Stefanie zelf en ze was er erg stellig over: dit wordt de naam waaronder ik mij wil presenteren. Bij het kiezen van een naam kun je voor optimale vindbaarheid zijn dit de beste uitgangspunten:
de naam van je dienst;
het nut dat het oplevert;
de wens van de doelgroep;
je achternaam in combinatie van de dienst.
Het zorgt er tevens voor dat je de kern te pakken hebt wat de centrale boodschap van je website is. In overleg kwamen we uit op het begrip ‘levensceremonies’ als verbinden noemer voor de verschillende gelegenheden waar de diensten van Stefanie zich op richten.
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft iemand om de dienstverlening van Stefanie? Als het op kiezen aankomt dan speelt niet de ratio maar de emotie een doorslaggevende rol. Samen met Stefanie daarom gekeken naar een set van 38 merkgerelateerde emoties waarmee wij altijd werken om te kiezen welke emotie voor Declames een rol speelt. We kwamen uit op:
Zich vredig, ontspannen voelen (rust in het hoofd)
Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij de volgende set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:
Donker paars;
Helder groen;
Helder geel.
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van Declames ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de emotie versterkende kleuren.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Declames verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Homepage
Pagina ‘Contact’
Pagina ‘Geboorteviering’
Pagina ‘Over Stefanie’
Eric Cornelissen heeft niet alleen mijn website gebouwd, hij heeft zich ingeleefd in mijn product en actief meegewerkt aan het ontwikkelen van mijn logo. De samenwerking was heel prettig en ook na het opleveren van de site blijft hij actief betrokken met tips en adviezen. De website is prachtig en heeft een mooie sfeer, mensen die mijn site bezoeken zijn altijd onder de indruk.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.
Een website als voorportaal van de dienstverlening en het kantoor
Opdracht
“Voor SchootsGunter Familierecht willen wij een website met een design dat qua ‘look & feel’ als voorportaal van nieuwe kantoor en onze dienstverlening beleefd wordt”
De specifieke behoefte van de doelgroep
SchootsGunter is gespecialiseerd in het familierecht. Met name in de begeleiding van scheidingen van ondernemers en vermogende particulieren. Denk daarbij aan DGA’s, MKB’ers, vrije beroepsbeoefenaren, medisch specialisten en andere hoogopgeleide professionals en hun partners. Zij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en zoeken altijd het overleg. Voor dit overleg willen zij met hun kantoor (en website) een rustige en prettige omgeving bieden in een lastige, soms hectische tijd voor hun cliénten
Pictogrammen in het webdesign
Scheiden is niet iets wat men dagelijks doet. In een oriënterende fase helpen de beeldende pictogrammen in het webdesign bij het zoeken naar de juiste informatie. Samen Lex Maat Grafische Vormgeving is de volgende set ontwerpen gemaakt van pictogrammen in het webdesign ten behoeve van de navigatie.
Scheiden
Alimentatie
Ondernemer & scheiden
Draagmoederschap
Ouderschapsplan
Ouderlijk gezag
Omgangsregeling
Afstamming
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekrs je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Als terugkerend element versterkt en vergroot bovendien het de merkherkenning. Dit heeft een positief effect op je naamsbekendheid en draagt bovendien bij aan het bereiken van een top-of-mind positie voor je merk. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van SchootsGunter tot stand gekomen.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
Video gemaakt door Story-to-Video
Roos de Jong van Story-to-Video uit Amsterdam maakte voor SchootsGunter twee video’s. Een video met een introductie van SchootsGunter als boetiek kantoor gespecialiseerd in het familierecht. De tweede video gaat specifiek in het onderwerp mediation. Bij het bekijken van de videos stap je letterlijk het kantoor binnen en wordt de beleving bijna tastbaar!
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is SchootsGunter verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Homepage
Pagina ‘Contact’
Pagina ‘Onze aanpak’
Pagina ‘Wat wij doen’
Eric heeft ons het afgelopen jaar heel goed geholpen bij het maken van onze website. Zijn creativiteit, maar bovenal zijn geduld is een bijzondere kwaliteit van hem.
Eric heeft onze wensen heel goed weten te vertalen. Wat ik vooral ook in Eric waardeer is dat hij heel accuraat en betrokken is en op alle vlakken (ook proactief) meedenkt.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Merkidentiteit bepalen en webdesign voor een bevlogen onderzoeker die advocaten, accountants en bedrijven ondersteunt door verhelderend feiten- en toedrachtonderzoek op financieel-economisch gebied en op het gebied van integriteit.
Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl
Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.
Hoe beleeft men je merk?
Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten en je inzichten meenemen in je merkconcept.
Je website wekt verwachtingen
Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Door merkidentiteit bepalen voorop te stellen heb je zelf invloed op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.
En klantbehoefte dan?
De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.
Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen
Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma
Voor zowel de fotografie als de videos tekende studio De Foto Firma. Hieronder twee voorbeelden. Bekijk het YouTube kanaal van Deskundigonderzoek.nl voor de overige videos.
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Homepage
Doelgroep Advocaten
Over mij
Actualiteiten
Contact
Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto’s te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat. Ja, die foto’s zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.
Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.” Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.
Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven
Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.
Combinatie van website met Instagram-account
Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.
Grafische vormgeving licht aangepast
PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.
Pictogrammen voor de verschillende diensten
In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.
Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Vanaf 1 april 2020 kunnen werkgevers betaalde transitievergoedingen terugvorderen. Hierin zien wij een enorme kans om op basis van de overlapping van onze competenties een nieuw bedrijf te beginnen. Graag worden wij geholpen om dit meteen goed neer te zetten”
Een mooie overlapping van kennis en kunde
Als team combineren mr. Bert van Eiken en John Pel MSc twee vakgebieden: HRM en arbeidsrecht. Een cruciale combinatie voor P&O of HRM vraagstukken. Zij zien zichzelf graag als -tijdelijk- verlengstuk van P&O- of HRM-afdelingen. Zij delen specifieke expertises op het gebied van het aangaan van arbeidsovereenkomsten tot en met de beëindiging van dienstverbanden. In de rol van Transitietijger tackelen zij alle vragen over transitievergoedingen en de compensatiemogelijkheden daarvan.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een Shutterstock-moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de basis voor de grafische vormgeving.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
zijn de correcties doorgevoerd en getest;
zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De website transsitietijger.nl is niet langer online.
Het project was zo’n mooi voorbeeld van een bijzonder prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Homepage
Contact
Over ons
Aanvraagformulier
Tarieven
Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.