Merkidentiteit bepalen en webdesign voor een bevlogen onderzoeker die advocaten, accountants en bedrijven ondersteunt door verhelderend feiten- en toedrachtonderzoek op financieel-economisch gebied en op het gebied van integriteit.
Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl
Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.
Hoe beleeft men je merk?
Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten en je inzichten meenemen in je merkconcept.
Je website wekt verwachtingen
Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Door merkidentiteit bepalen voorop te stellen heb je zelf invloed op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.
En klantbehoefte dan?
De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.
Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen
Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.
Landscape logo
Beeldmerk
Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma
Voor zowel de fotografie als de videos tekende studio De Foto Firma. Hieronder twee voorbeelden. Bekijk het YouTube kanaal van Deskundigonderzoek.nl voor de overige videos.
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Homepage
Doelgroep Advocaten
Over mij
Actualiteiten
Contact
Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto’s te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat. Ja, die foto’s zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.
Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.” Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.
Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven
Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.
Combinatie van website met Instagram-account
Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.
Grafische vormgeving licht aangepast
PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.
Pictogrammen voor de verschillende diensten
In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.
Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Vanaf 1 april 2020 kunnen werkgevers betaalde transitievergoedingen terugvorderen. Hierin zien wij een enorme kans om op basis van de overlapping van onze competenties een nieuw bedrijf te beginnen. Graag worden wij geholpen om dit meteen goed neer te zetten”
Een mooie overlapping van kennis en kunde
Als team combineren mr. Bert van Eiken en John Pel MSc twee vakgebieden: HRM en arbeidsrecht. Een cruciale combinatie voor P&O of HRM vraagstukken. Zij zien zichzelf graag als -tijdelijk- verlengstuk van P&O- of HRM-afdelingen. Zij delen specifieke expertises op het gebied van het aangaan van arbeidsovereenkomsten tot en met de beëindiging van dienstverbanden. In de rol van Transitietijger tackelen zij alle vragen over transitievergoedingen en de compensatiemogelijkheden daarvan.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een Shutterstock-moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de basis voor de grafische vormgeving.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
zijn de correcties doorgevoerd en getest;
zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De website transsitietijger.nl is niet langer online.
Het project was zo’n mooi voorbeeld van een bijzonder prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Homepage
Contact
Over ons
Aanvraagformulier
Tarieven
Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”
De tijd nemen voor wat van waarde is
Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.
Op het snijvlak van familierecht en estate-planning
‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
zijn de correcties doorgevoerd en getest;
zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Homepage
Contact
Afspraak maken
Vastleggen
Doorgeven
De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat “pakket” kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
“Zorg voor een merkconcept en webdesign dat authentiek is en in niets lijkt op de website van mijn vorige bedrijf.”
Volle aandacht voor cliënten
Het merkconcept en webdesign markeert een nieuwe start. Na jarenlang gewerkt te hebben voor een, mede door haarzelf opgericht, advocatenkantoor wilde Mirjam Schoots weer in een kleinere setting cliënten persoonlijk bijstaan bij lastige ontvlechtingen. Door met hen op zoek te gaan naar duurzame oplossingen, zonder langdurige en kostbare procedures. Met haar ruime kennis en ervaring weet zij dat dit de voorkeur zou moeten verdienen, omdat alle partijen daarmee op de lange termijn beter af zijn.
Authentiek en duidelijk
‘Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat’ is het motto of adagium en is in feite de merkbelofte van Mirjam Schoots Familierecht. Normaal gesproken wordt er voor een merkconcept en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project kwam dit concept bijna helemaal organisch tot stand.
Grafische vormgeving uit het hart
Het klinkt wat zweverig maar we kunnen stellen dat het hart meteen uitgangspunt was bij de grafische vormgeving. Mirjam gaf bij het eerste gesprek al aan dat zij het liefst haar handtekening als logo uitgewerkt wilde hebben. In de sierlijke hoofdletter ‘M’ hiervan herkende wij een hart dat open staat. Dit idee is verwerkt in het beeldmerklogo. De rest van de verdere grafische vormgeving vloeide hieruit voort.
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor dit logo-ontwerp en ondersteunde met zijn vormgeving bij het webdesign van de WordPress website.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:
Een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst.
Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
Zijn de correcties doorgevoerd en getest.
Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
Is de website nagelopen en ‘live’ gezet
Dienstverlening relevant gevisualiseerd
Voor iedere pagina van de website is een relevante ‘footer’ ontworpen die visualiseert waar de betreffende pagina over gaat. Hierbij is gekozen voor zwarte silhouetten tegen een kleurige achtergrond die het gevoel van vertrouwen en discretie versterken. Hiervan is ook een versie gemaakt voor communicatie op social media.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De website mirjamschoots.nl is niet langer online.
Het project was echter zo’n mooi voorbeeld van een prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Homepage
Actualiteiten
Afspraak maken
Contact
Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!
Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.