Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit bepalen en webdesign

Merkidentiteit bepalen en webdesign voor een bevlogen onderzoeker die advocaten, accountants en bedrijven ondersteunt door verhelderend feiten- en toedrachtonderzoek op financieel-economisch gebied en op het gebied van integriteit.

Deskundigonderzoek-responsief

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.

Hoe beleeft men je merk?

Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten en je inzichten meenemen in je merkconcept.

Merkidentiteit bepalen

Je website wekt verwachtingen

Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Door merkidentiteit bepalen voorop te stellen heb je zelf invloed op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.

En klantbehoefte dan?

De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom  jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.

Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen

Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.

Grafische vormgeving logo en huisstijl

De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.

Merkidentiteit bepalen
Landscape logo
Beeldmerk Deskundigonderzoek.nl
Beeldmerk

Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma

Voor zowel de fotografie als de videos tekende studio De Foto Firma. Hieronder twee voorbeelden. Bekijk het YouTube kanaal van Deskundigonderzoek.nl voor de overige videos.

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.

Merkidentiteit bepalen
Homepage
Merkidentiteit bepalen
Doelgroep Advocaten
Merkidentiteit bepalen
Over mij
Merkidentiteit bepalen
Actualiteiten
Merkidentiteit bepalen
Contact

Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto’s te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat.  Ja, die foto’s zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.

Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.

Peter Schimmel

Forensisch accountant, Deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #212D69

Goud

Positief: blingbling, rijk, gloeiend, goddelijk, intuïtief, luxueus, weelderig, duur, stralend, waardevol, prestigieus.
Negatief: opzichtig.

PMS 871C #87754F

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website

Vervanging website en verhuizing e-mailbox

“Onze website wordt op smartphones niet goed vertoond en mag er moderner uitzien.”  Zo simpel was de opdracht van de familie Pronk bij monde van Daan Pronk bij de bespreking van de vervanging website en verhuizing van de e-mailbox.

Wij zijn gewoon te druk om er zelf aandacht aan te geven

Herkenbaar waarschijnlijk voor veel ondernemers die in hun regio al jaren aan de weg timmeren. Veel opdrachten op basis van mond-tot-mond reclame. De website speelt echter juist bij bedrijven, die met veel mond-tot-mond te maken hebben, een belangrijke rol als visitekaartje. Men gaat ondanks de goede aanbeveling toch even kijken om een eigen indruk op te doen.

Combinatie van website met Instagram-account

Inspelend op de drukke dagbesteding is er een combinatie gemaakt met het Instagram-account. Het portfolio van PP Hoveniers kan zo eenvoudig up-to-date worden gehouden door van iedere afgeronde klus een mooie Instagram post te maken. Het gereedschap daarvoor, de smartphone’ is immers altijd voor handen.

Grafische vormgeving licht aangepast

PP Hoveniers had al een zeer herkenbaar logo dat al jaren wordt gebruikt in alle uitingen. Denk hierbij aan het rijdende materieel, de bedrijfskleding en advertenties. Ten behoeve van online gebruik is het licht aangepast en is er een diapositieve variant gemaakt voor de website.

Merkconcept en webdesign

Pictogrammen voor de verschillende diensten

In lijn met het beeldmerk uit het logo van PP Hoveniers is in samenwerking met Lex Maat Vormgeving een beeldtaal ontwikkeld in de vorm van pictogrammen. Deze visualiseren de betreffende dienstverlening en zijn in vooral ook op social media zeer goed toe te passen.

Klik op de afbeelding of de titel om de toepassing ‘live’ te bekijken.

Vervanging website in stappen:

  1. Een conceptversie van de nieuwe website is op een testlocatie geplaatst;
  2. Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. Is er op locatie gefotografeerd;
  4. Zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  5. Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst;
  6. Is de website nagelopen en ‘live’ gezet (tegelijkertijd is de oude offline gehaald;
  7. De oude e-mailbox is verhuisd naar de nieuwe hosting omgeving met behoud van alle opgeslagen e-mails

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeeldingen of titel om de pagina ‘live’ te bekijken.

Vervanging website PP Hoveniers
Homepage
Vervanging website PP Hoveniers
Diensten
Vervanging website PP Hoveniers
Diensten
Vervanging website PP Hoveniers
Afspraak maken
Vervanging website PP Hoveniers
Contact

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich uniek voelen

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Jasmijn groen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41

Donkergroen

Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.

PMS 3435C #104634

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Transitietijger.nl

Professionals in arbeidsrecht en HRM

Merkconcept en website

“Vanaf 1 april 2020 kunnen werkgevers betaalde transitievergoedingen terugvorderen. Hierin zien wij een enorme kans om op basis van de overlapping van onze competenties een nieuw bedrijf te beginnen. Graag worden wij geholpen om dit meteen goed neer te zetten”

Een mooie overlapping van kennis en kunde

Als team combineren mr. Bert van Eiken en John Pel MSc twee vakgebieden: HRM en arbeidsrecht. Een cruciale combinatie voor P&O of HRM vraagstukken. Zij zien zichzelf graag als -tijdelijk- verlengstuk van P&O- of HRM-afdelingen. Zij delen specifieke expertises op het gebied van het aangaan van arbeidsovereenkomsten tot en met de beëindiging van dienstverbanden. In de rol van Transitietijger tackelen zij alle vragen over transitievergoedingen en de compensatiemogelijkheden daarvan.

Verkort traject merkontwikkeling

Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie.

Grafische vormgeving logo en huisstijl

In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een Shutterstock-moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de basis voor de grafische vormgeving.

Transitietijger

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
  2. aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  4. zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
  5. is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

De website transsitietijger.nl is niet langer online.

Voor contact ga naar vaneikenadvies.nl

Het project was zo’n mooi voorbeeld van een bijzonder prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.

Transitietijger
Homepage
Transitietijger
Contact
Transitietijger
Over ons
Transitietijger
Aanvraagformulier
Transitietijger
Tarieven

Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.

mr. Bert van Eiken

Arbeidsrechtelijk adviseur, Transitietijger.nl

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gevoel productief te zijn

Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C #0A546D

Goudgeel

Positief: voedzaam, boterachtig, lekker, zon-gebakken, tarwe, gastvrij, comfort, troost-eten.

PMS 130C #ed9008

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Notariskantoor Martine Boersen

Van waarde voor nu en later

Merkconcept en website

“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”

Merkontwikkeling en website

De tijd nemen voor wat van waarde is

Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.

Op het snijvlak van familierecht en estate-planning

‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.

Verkort traject merkontwikkeling

Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.

Merkontwikkeling en website

Grafische vormgeving logo en huisstijl

In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.

Merkontwikkeling en website

Grafische vormgever Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
  2. aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  4. zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
  5. is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Homepage
Merkontwikkeling en website
Contact
Merkontwikkeling en website
Afspraak maken
Merkontwikkeling en website
Vastleggen
Merkontwikkeling en website
Doorgeven

De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat “pakket” kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!

mr. Martine Boersen

Notaris en naamgeefster, Notariskantoor Martine Boersen

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Mirjam Schoots Familierecht

Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat

Merkconcept en webdesign opdracht

“Zorg voor een merkconcept en webdesign dat authentiek is en in niets lijkt op de website van mijn vorige bedrijf.”

Volle aandacht voor cliënten

Het merkconcept en webdesign markeert een nieuwe start. Na jarenlang gewerkt te hebben voor een, mede door haarzelf opgericht, advocatenkantoor wilde Mirjam Schoots weer in een kleinere setting cliënten persoonlijk bijstaan bij lastige ontvlechtingen. Door met hen op zoek te gaan naar duurzame oplossingen, zonder langdurige en kostbare procedures. Met haar ruime kennis en ervaring weet zij dat dit de voorkeur zou moeten verdienen, omdat  alle partijen daarmee op de lange termijn beter af zijn.

Authentiek en duidelijk

‘Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat’ is het motto of adagium en is in feite de merkbelofte van Mirjam Schoots Familierecht. Normaal gesproken wordt er voor een merkconcept en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project kwam dit concept bijna helemaal organisch tot stand.

Merkconcept en webdesign

Grafische vormgeving uit het hart

Het klinkt wat zweverig maar we kunnen stellen dat het hart meteen uitgangspunt was bij de grafische vormgeving. Mirjam gaf bij het eerste gesprek al aan dat zij het liefst haar handtekening als logo uitgewerkt wilde hebben. In de sierlijke hoofdletter ‘M’ hiervan herkende wij een hart dat open staat. Dit idee is verwerkt in het beeldmerklogo. De rest van de verdere grafische vormgeving vloeide hieruit voort.

Merkconcept en webdesign

Grafische vormgever Lex Maat tekende voor dit logo-ontwerp en ondersteunde met zijn vormgeving bij het webdesign van de WordPress website.

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:

  1. Een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst.
  2. Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
  3. Zijn de correcties doorgevoerd en getest.
  4. Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
  5. Is de website nagelopen en ‘live’ gezet

Dienstverlening relevant gevisualiseerd

Voor iedere pagina van de website is een relevante ‘footer’ ontworpen die visualiseert waar de betreffende pagina over gaat. Hierbij is gekozen voor zwarte silhouetten tegen een kleurige achtergrond die het gevoel van vertrouwen en discretie versterken. Hiervan is ook een versie gemaakt voor communicatie op social media.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

De website mirjamschoots.nl is niet langer online.

Het bedrijf heeft een vervolg gekregen als schootsgunter.nl.

Het project was echter zo’n mooi voorbeeld van een prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.

Merkconcept en websdesign
Homepage
Merkconcept en webdesign
Actualiteiten
Merkconcept en webdesign
Afspraak maken
Merkconcept en webdesign
Contact

Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!

Mirjam Schoots

Mirjam Schoots Familierecht

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich betrouwbaar voelen

Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Gekozen kleurrichting(en):

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Fel roze

Positief: spannend, theatraal, speels, heet, aandacht-krijgend, hoge energie, sensueel, wild, tropisch, feestelijk, vibrerend, stimulerend.

PMS 205C #EA407A

Zwart

Positief: krachtig, elegant, geraffineerd, mysterieus, zwaarmoedig, basis, klassiek, sterk, duur, onkwetsbaar, magisch, nacht, sober, prestigieus, stijlvol, modern.
Negatief: depressie, dood, rouw, onderwereld, kwaad, onderdrukking, dreigend.

#000000

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk