Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Verbetering vindbaarheid Mafait techniek

Mafait Techniek uit Nederhorst den Berg meldde zich bij ons met het verzoek eens naar hun website te kijken. Naar hun verwachting werden er niet genoeg contactopnamen via de website gedaan.

Opdracht:

De opdracht luidde: ‘Kijk of je de vindbaarheid van de website kunt verbeteren en zorg ervoor dat we kunnen monitoren of en hoe het zich verbetert’.

Mafait Techniek

Zoekmachine optimalisatie in 9 stappen

Om voor de vindbaarheid van Mafait Techniek de SEO te verbeteren volgde we het stappenplan dat wij altijd hanteren bij zoekmachine optimalisatie voor een WordPress website:

Stappen:

1. Check SSL certificatie

Eerste check is of de website een SSl certificaat heeft. De reden is dat Google heeft aangegeven dat een SSL certificaat meegenomen wordt in de rankings en dus goed is voor je WordPress SEO. Daarnaast straalt een beveiligde verbinding vertrouwen af en is de website daadwerkelijk veiliger.

2. Check pagina laadsnelheid

Een goede pagina laadsnelheid is niet alleen erg prettig voor de bezoekers van je website maar ook voor de zoekbots die hem komen indexeren. Een belangrijke factor voor de snelheid van je WordPress website is je hosting pakket. voor het bekijken van de pagina laadsnelheid maken wij gebruik van Google Pagespeed Insights. Daarnaast heb je er invloed op door kritisch te zijn op de grootte van afbeeldingen op de pagina’s en de manier waarop de pagina’s goed gecached worden. Zorg dat je afmetingen en resolutie van de afbeeldingen optimaliseert voor dit doel.

3. Check responsiviteit

De belangrijkste check is om te kijken hoe de website het op een mobiel doet qua pagina laadsnelheid en presentatie. Wanneer dit klopt dan is het op de andere devices meestal ook wel dik in orde.

4. Check meetbaarheid

Wanneer je iets wilt gaan optimaliseren dan moet je een eerste nulmeting doen en vervolgens op dezelfde manier bekijken of de situatie zich verbeterd na aanpassing. Op alle website die Cornelissen.Marketing beheerd stellen we standaard Google Analytics en Google Search Console in.

5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool

Wanneer de website met de bovenstaande stappen technisch goed in orde blijkt te zijn kun je gaan kijken naar de invloed van de pagina content op de vindbaarheid van je website. Voor de website die wij mede tot stand hebben laten komen wordt er gewerkt met Rank Math SEO of Yoast SEO.

6. Is er een zoekmachine strategie?

De aanwezigheid van een tools wil nog niet zeggen dat er een plan achter zit of al eens een onderzoek naar gedaan is. Wanneer wij zelf aan de slag gaan met een nieuwe website voeren wij altijd eerst een zoekwoorden analyse uit warbij wij onderscheid maken tussen head keyphrase, mid-tail keyprases en long-tail keyphrases.

7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines

De volgende check is om te kijken of de sitemap van de website is aangemeld bij de zoekmachines. Immers, de zoekmachines kunnen de website niet goed indexeren als je ze zonder plattegrond op pad stuurt. Eenmaal ingediend gaat Google je helpen om pagina’s te verbeteren op basis van de feedback van de zoekbots.

8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?

Op basis van de analyse van de gebruikte zoektermen van de website en de de gevonden keyphrases uit de zoekanalyse kun je een selectie van zoekwoorden inzetten bij het toevoegen van relevante content aan je website. Wanneer deze pagina’s zijn geïndexeerd kan dit de vindbaarheid van je website significant verbeteren.

9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is

Naarmate er meer zoekmachine geoptimaliseerde content aan de website wordt toegevoegd zal de vindbaarheid van de website toenemen. Toch is het goed om te kijken in hoeverre de gebruiker van de site ermee gediend wordt en in welke frequentie dit het meeste effect sorteert. Niet ieder product of dienst leent zich voor uitgebreide contentmarketing.

Website Mafait Techniek:

1. Check SSL certificatie

2. Check pagina laadsnelheid

3. Check responsiviteit

4. Check meetbaarheid

×

Er werd nog niet gemeten. Middels een Google-accont zijn er accounts aangemaakt in Google Analytics en Google Search Console.

5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool

×

De Yoast SEO.plugin was al wel geïnstalleerd maar nog niet actief ingezet. Eerst toegepast op bestaande pagina’s en daarna om de toegevoegde pagina’s.

6. Is er een zoekmachine strategie?

×

Nee, er was nog geen zoekwoordenanalyse gedaan en nog geen contant aan de website toegevoegd met oog op de mogelijkheid om op relevante onderwerpen goed gevonden te worden.

7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines

×

Nee, na het aanmaken van het Google Search console account is de nieuwe sitemap direct geüpload.

8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?

Jazeker, er is ook direct relevante content toegevoegd op basis van kenwords waarop maandelijks redelijk vaak gezocht wordt.

9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is

Het heeft zin om regelmatig portfoliopagina;s toe te voegen en daarbij relevante zoekwoorden met zoektraffic te gebruiken. 

 

Aangepaste homepage

 

Mafait Techniek Home

Aangepaste dienstenpagina

 

Mafait Techniek Dienst

Aangepaste portfoliopagina

 

Mafait Techniek Project

Resultaten zoekmachine optimalisatie Mafait Techniek

Klik op afbeeldingen voor een vergroting.

Toenamen clicks

Doorklik toename

 

Toename aantal vertoningen

Toename aantal vertoningen

 

Toenamen CTR

Toename CTR

 

Toename vertoond pagina's

Toename door toevoegingen

 

Toename door toegevoegde pagina’s en inzet optimalisatie tool

Het originele ontwerp van de website van Mafait Techniek is een zogenaamde one-pager. Groot voordeel daarvan is dat de dienstverlening op eenvoudige wijze zeer inzichtelijk wordt gepresenteerd. Het nadeel is echter dat er daarmee maar één URL door de zoekmachine’s wordt geïndexeerd. De kans is dan niet erg groot dat de website organisch gevonden wordt.

Na een zoekwoorden analyse zijn relevante key-words met maandelijks significante traffic gekoppeld aan de wel aanwezige 22 ‘portfolio’ pagina’s. Verder zijn er 7 aparte diensten pagina’s gemaakt voor de belangrijkste diensten van Mafait Techniek.

In plaats van op 1 key-word wordt Mafait Techniek nu op 30 key-words geïndexeerd. In de bijgaande afbeeldingen zijn de eerste effecten al goed te zien.

"Heel goed geholpen bij ons probleem! Door het niet goed functioneren van onze website terecht gekomen bij Cornelissen Marketing met de vraag hoe kunnen we de vindbaarheid/bereikbaarheid van de website verbeteren. Er is goed naar onze vragen geluisterd, een duidelijke analyse gemaakt van het probleem waardoor de website niet goed werkte en hierop aanpassingen doorgevoerd. Nu is de website beter vindbaar en we zijn erg blij met de hulp, luisterend oor, analytisch vermogen en de oplossingen die aangedragen/uitgevoerd zijn."

René Mafait

RVS Lasspecialist, Mafait Techniek

Wil je ook de vindbaarheid van je website verbeteren?

Heb je ook op zich een goede website maar denk je dat er meer uit te halen valt? Bekijk dan onze pagina over SEO verbeteren of neem dan contact met ons op en laat ons eens kijken of er mogelijkheden zijn.

Samen zetten we de verbeteringen in gang. Zodat je online beter zichtbaar bent en de kans groter wordt dat ze je weten te vinden! Laat je merk z’n werk doen!

Bron: Panayides G. (2023, 14 december). The Most Effective Method Of Doing Keyword Research 2024
(Step by Step)
The Digital XX. Geraadpleegd op 21 december 2023, van https://thedigitalxx.com/keyword-research-strategy/

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Online Content Machine Concept

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Door de scriptie ‘Kan het kwartje sneller vallen’, een onderzoek naar het verspreiden van nieuwe ideeën via social media was er in 2014 het eerste contact met softwareontwikkelaar iMonitoring.

Vanaf dat moment werkt Cornelissen.Marketing met hun monitoring en planning software en mag meedenken over aanvullingen en verbetering.

Net als een grotere groep gebruikers van het eerste uur, die er samen voor gezorgd hebben dat de mogelijkheden voor internet-monitoring in combinatie met social media planning nu zeer uitgebreid maar nog steeds makkelijk in gebruik zijn.

Social Media Planning

Project:

Door onderzoek van Cornelissen.Marketing ontstond er vanuit een projectsituatie het gezamenlijke initiatief om met de Online Content Machine te starten. Dit was het startpunt voor het ontwikkelen van een een WordPress website die de doelgroep het nut van de software duidelijk maakt en het voor bureaus vergemakkelijkt om een goede start met de workflow en het dashboard voor social media planning te maken’.

Uitvoering:

De achterliggende Saas voor sociale media planning en monitoring is natuurlijk getuned voor dit concept door iMonitoring. Voor de animaties op basis van de eigen grafische vormgeving is er voor het eerst samengewerkt met Roller Coaster Motion Graphics Company. Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.

Animaties door Roller Coaster Motion Graphics Company

Een Online Content Machine volop in bedrijf zien, hoe leuk zou dat wel niet zijn? Zomaar een idee aan de lunchtafel in Business Center de 7e Hemel waar wij beiden gevestigd zijn. Het bleek een topidee te zijn en een mooie aanleiding voor een eerste gezamenlijk project.

Op basis van de briefing zijn de animaties als JSON files opgeleverd. In eerste instantie geprobeerd deze via een plugin binnen te halen maar dit bleek niet de beste optie te zijn. Omzetten via een Lottiefiles account naar HTML bleek beter te werken. Hierdoor worden ze nu, met minimale impact op de paginalaadsnelheid, haarscherp op de website weergegeven.

 

Briefing m.b.v.storyboard

 

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C  #0A546D

Aqua

Positief: water, verfrissend, reinigend, jong, baby’s, stoer, dromerig, zacht, lichtgewicht. PMS 565C #A0D5CB

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Animaties om het nut van de OCM te visualiseren

Continu nieuwe ideeën

 

Snellere samenwerking

 

Tijdsbesparing

 

Meer betrokkenheid

 

AI Ondersteuning

 

Meetbare online zichtbaarheid

 

WordPress website

Klik op afbeeldingen voor een vergroting.

Online Content Machine Home
Homepage
Pricing
Pricing
Wat levert het op?
Wat levert het op?
Hoe werkt het?
Hoe werkt het?
Contact
Contact

Website vernieuwen in negen stappen

Bij het website vernieuwen voor de Online Content Machine hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

2. Zorg voor een sterk logo

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Wil je ook je website vernieuwen?

Wil je ook je website vernieuwen die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen bij het realiseren van je ambities.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt. Laat je merk z’n werk doen!

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website PYXIS

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Al meer dan tien jaar mogen wij de online communicatie verzorgen voor PYXIS, het kantoor voor particulieren en bedrijven die graag maar één partner willen voor al hun financiële en fiscale vraagstukken.

Recent hebben wij de inmiddels de derde website mogen opleveren. Het betreft een verbeterde versie van de vorige op basis van een herziene online strategie. Belangrijk daarbij was het vasthouden van de inmiddels opgebouwde Google ranking op basis van cross-links en website traffic.

Website vernieuwen PYXIS

Opdracht:

Na zes jaar was de website sterk verouderd en door destijds gemaakte keuzes had het content management systeem zo zijn restricties.   Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.

Uitvoering:

In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
  2. aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
  3. logo’s en huisstijl opgefrist
  4. aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
  5. de correcties doorgevoerd en getest
  6. nieuwe teksten en foto’s geplaatst
  7. re-directs van oude url’s ingesteld
  8. website ‘live’ gezet en nagelopen

Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.

Website PYXIS Adviseurs Fiscalisten Accountants

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Website vernieuwen PYXIS
Homepage
Website vernieuwen PYXIS
Financiële Planning & Fiscaliteit
Website vernieuwen PYXIS
Salarisadministratie & HR Support
Website vernieuwen PYXIS
Accountancy & Finance
Website vernieuwen PYXIS
Onze professionals
Website vernieuwen PYXIS
Over ons

Fotografie door Marjolijn Lamme

Marjolijn Lamme uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!

Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.

Website vernieuwen in negen stappen

Bij het website vernieuwen voor pyxis.nl hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

2. Zorg voor een sterk logo

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Wil je ook je website vernieuwen?

Wil je ook je website vernieuwen die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen bij het realiseren van je ambities.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt. Laat je merk z’n werk doen!

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend. Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig. PMS 2747C #003783

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend. PMS 285C #0171BA

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Google-ranking

Resultaten na ‘live’ gang:

PYXIS in zoekmachine

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Een website laten maken in WordPress met daaraan vooraf een herziening van het merkconcept voor een meer dan 100 jaar oud familiebedrijf. Dat is een grote uitdaging. Alsof je een reeds goed geslepen diamant nog meer glans mag gaan geven.

Ontwikkeling merkconcept

Opdracht

“Zorg ervoor dat we beter zichtbaar worden bij potentiële opdrachtgevers met een herkenbare en eenduidige boodschap”

Website als kers op de taart

Het website laten maken in WordPress en het ‘live’ zetten ervan was het slotakkoord van een grotere exercitie waardoor de toekomstbestendigheid van Plaggemars weer voor jaren verzekerd is. De website is in deze opzet de ‘voorkant’ van de interne automatiseringsprocessen waardoor zij de beste toon kunnen aanslaan voor het beste resultaat.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Plaggemars naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Beproefde methode

Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. In overleg met het team van Plaggemars ontstond er een duidelijk beeld over de belangrijkste kernvaardigheid van het bedrijf. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Het verschil maken op basis van ervaren nut

Als belangrijkste nut kwam naar voren: de mate waarin Plaggemars in staat is om tijdens het incasso proces te blijven luisteren op de juiste wijze te communiceren naar alle betrokkenen terwijl daarbij steeds de aanwezige ruimte voor een oplossing wordt gezocht. Een vaardigheid die Plaggemars op basis van decennia aan ervaring ontwikkeld heeft. Kort gezegd:

“De juiste toon voor het beste resultaat”

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft een opdrachtgever om nu juist met Plaggemars Incasso in zee te gaan? Door eerst de unieke kernvaardigheid te bepalen is het mogelijk om uit de set van 38 merkgerelateerde emoties twee emoties te kiezen die hier het beste bij passen. De beleving van de dienstverlening zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::

  • Zich veilig voelen
  • Gevoel in controle te zijn

Uit de set van emotie versterkende kleuren kiezen we een leiden kleur en stellen een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Diep blauw;
  • Limoengroen;
  • Wit.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere weergaven (denk aan social media) met het merk geassocieerd. Het logo zelf is een sterk logo, dat al jaren wordt gevoerd. 

Declames
Landscape logo
Plaggemars icoon
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Plaggemars Incasso verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Dienst
Pagina ‘Dienst’
Contact
Pagina ‘Contact’
Aanmaning ontvangen
Pagina ‘Aanmaning ontvangen’
Over
Pagina ‘Over Plaggemars’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.
Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.

PMS 2747C #003783

Limoengroen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, zuur, scherp, verfrissend.

PMS 377C #99cc33

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website Parc American Dredging Services

WordPress website ter vervanging van de HTML-site

Voor baggerbedrijven die levensduur hun baggermateriaal en leidingen op duurzame wijze willen verlengen is Parc American Dredging Services de specialist op de Noord Amerikaanse markt.

Pars ADS heeft unieke technische kennis voor het repareren en onderhouden van slijtage en transportschade van rubber baggerleidingen. De voorkeur gaat daarbij uit naar het gebruik van milieuvriendelijke reparatiematerialen.

Nieuwe website Parc ADS

Opdracht:

PARC American Dredging Services is actief in een nichebranche waarin iedereen elkaar kent. Ondanks de grote bekendheid binnen de branche, heeft PARC toch besloten om in een nieuwe website te investeren en deze te presenteren op de WEDA Dredging Summit & Expo ’23 in Las Vegas.

‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website die het makkelijk maakt om een afspraak te maken voor een schade inventarisatie en daarbij foto’s te uploaden’.

Uitvoering:

In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
  2. aan de hand van het concept is de grafische;vormgeving besproken
  3. logo’s en huisstijl opgefrist
  4. aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
  5. de correcties doorgevoerd en getest
  6. nieuwe teksten en foto’s geplaatst
  7. re-directs van oude url’s ingesteld
  8. website ‘live’ gezet en nagelopen

Nieuw versus oud

Zie hieronder enkele voorbeelden van Nieuw (links) versus Oud (rechts):

Gebruikersvriendelijk en functioneel

De nieuwe website van PARC American Dredging Services is ontworpen met de behoeften van hun klanten en prospects in gedachten. Het biedt een intuïtieve navigatiestructuur en een moderne, visueel aantrekkelijke interface. Bezoekers kunnen gemakkelijk de juiste informatie vinden en een afspraak aanvragen voor een schade-inventarisatie of contact opnemen over nieuwe materiaal.

De nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Parc ADS Home
Homepage
Dredging Equipement
Dredging Equipement
News
News
Repair Services
Repair Services
About us
About us
Contact
Contact

Ook toe aan een nieuwe website?

Heb je interesse in een gesprek over je eigen website of digitale marketingbehoeften, aarzel dan niet om contact op te nemen.

Samen kunnen we een op maat gemaakte oplossing ontwikkelen die past bij je specifieke behoeften en de unieke identiteit van je bedrijf weerspiegelt.

Eric Cornelissen heeft goed geluisterd naar onze wensen en een mooie website voor ons bedrijf gebouwd. Daarna heeft hij goede adviezen gegeven over de marketingstrategie en ondersteunt ons bij de uitvoering. Fijn om met hem samen te werken.

Margreeth van den Berg

Parc ADS

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #003783

Helderrood

Positief: spannend, energiek, dynamisch, stimulerend, krachtig, veeleisend, levendig, spontaan, motiverend.

PMS 186C #D11F2D

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk