Opzet merkconcept en online presentie voor Notariskantoor Goossens
Opdracht
“Zorg ervoor dat wij in ons verzorgingsgebied (Bussum, Gooisemeren) zo snel en zo goed mogelijk online zichtbaar zijn.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
Het team van Notariskantoor Goossens begrijpt dat er in ieders leven momenten zijn die zich niet vaak voordoen. Zo begint niet iedereen regelmatig een nieuwe onderneming. Ook het kopen van een nieuwe woning, samen gaan wonen of trouwen, scheiden en nalaten zijn heuse levensgebeurtenissen. Zij staan er samen met hun clienten eerst bij stil en zorgen voor goede notariële adviezen en stellen voor de verschillende situaties de notariële akten op.
Het kantoor met de vrouwelijke touch
Door zich als vrouwenkantoor te presenteren willen zij niet een statement maken maar gewoon duidelijk zijn over wie zij zijn. Het team dat zij vormen is ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde van een notaris zit in het aanvoelen van de situatie. Of de levensgebeurtenis nu prettig of onprettig is, in de visie van Notariskantoor Goossens kun je de stukken notarieel inhoudelijk pas goed recht doen wanneer je eerst bij de gebeurtenis zelf stil staat.
Grafische vormgeving
Voor de grafische vormgeving van het merkconcept en de huisstijl voor Notariskantoor Goossens tekende Botterman Ontwerp uit Laren. Naast de bewerking van het beeldmateriaal en het kiezen van de beelden voor de levensgebeurtenissen, ontwierp Marieke Tempelaars-Botterman de pictogrammen voor de verschillende diensten.
Online marketing strategie
Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:
een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
een e-mailmarketingcampagne;
contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
continue zoekmachine optimalisatie;
growth hacking;
en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Homepage
Pagina Diensten
Pagina Contact
Pagina Samenwonen
Pagina Levensgebeurtenissen
Pagina Over ons
Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Park Gooijland dacht niet direct aan een nieuwe merkidentiteit en website toen zij met ons in contact traden. Park Gooiland is een appartementencomplex in Colmschate en biedt ‘wonen in het groen met zorg binnen handbereik’ aan. Hun eerste vraag was support bij de inzet van Adwords. Het werd een nieuwe website, Adwords, en campagnes en adverteren op social media.
De website parkgooijland.nl is niet langer online.
Wanneer je interesse hebt om er een appartement te huren kun je kijken naar de beschikbaarheid van appartementen op ikwilhuren.nu onder het aanbod voor Deventer.
Het project was zo’n mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Opdracht:
Startpunt voor het gesprek waren twee advertenties die anders opgemaakt diende te worden. Het gevoel hierbij leefde dat ze te weinig te weeg brachten. ‘Er zijn te weinig aanvragen voor bezichtigingen en daardoor blijven beschikbare appartementen te lang te huur staan’.
Uitvoering merkidentiteit en website:
In goed overleg hebben wij ten behoeve van een krachtige campagne eerst:
de propositie aangescherpt
de huisstijl beter afgestemd op de beleving van de propositie
de website vervangen door een compleet nieuwe website
nieuwe advertenties gemaakt voor de verschillende magazines
En dit alles in een korte tijd. Want na drie weken stond de nieuwe website online, stonden de eerste nieuwe advertenties in de magazines en draaide de Facebook campagne. En met succes!
Resultaat:
Begin februari 2019, twee maanden na de start, ontvingen wij het volgende bericht:
‘De verhuur gaat geweldig! We zitten momenteel eigenlijk gewoon vol! Super goed nieuws dus. Aangezien we nu een aardig bestand hebben van geïnteresseerden, maar ze nu niks kunnen aanbieden denken we dat we nu het beste de campagne tijdelijk stop kunnen zetten.’
Voor de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Lex Maat van Lex Maat Grafische vormgeving en voor de Facebook advertentiecampagne konden wij de expertise aanspreken van Sean Nieuwland van Seanonline. Beide net als wij gevestigd in Het Marketing Station.
WordPress website
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Homepage
Pagina: Omgeving
Pagina: Veelgestelde vragen
Pagina: Appartementen te huur
Pagina: Alle appartementen
Pagina: Bezichtigen
Merkactivatie
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Park Gooijland Website
Park Gooijland Website
Park Gooijland Facebook pagina
Park Gooijland Facebook pagina
Park Gooijland logo
Park Gooijland logo
Appartementencomplex
Appartementencomplex
ParkGooijland
ParkGooijland in Ouderenwijzer
ParkGooijland in Salland Nieuws
ParkGooijland in Salland Nieuws
Advertentie in Deventer 1250 jaar
Advertentie in Deventer 1250 jaar
Park Gooijland Advertentie 50VitaalPlus
Park Gooijland Advertentie 50VitaalPlus
Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader
Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.
Een nieuwe vorm van dienstverlening
Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.
Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.
Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor
Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.
Van script naar storyboard
Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:
Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.
WordPress multisite met meerdere domeinen
De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.
In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.
Korte animatiefilm met call-to-action
De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.
Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Herpositionering merk en nieuwe meertalige website voor PFPC Global.
Opdracht
“Zorg ervoor dat wij op onze core business: ‘global tax consultancy’ goed gevonden worden.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
De doelgroep waaraan PFPC Global zijn diensten levert, zijn Nederlandse bedrijven die de sprong naar het buitenland willen maken en internationale bedrijven die de Nederlandse markt op willen. Beide partijen hebben een ‘gids’ nodig die ze door het soms complexe belastinglandschap leidt. Daarbij willen ze net als iedere andere ondernemer de belasting betalen die ze echt verschuldigd zijn en niet teveel betalen omdat ze onbekend zijn met het lokale belastingstelsel. Evident dat om de doelgroep te bereiken er is gekozen voor een meertalige website.
PFPC Global is based in Amsterdam
De kernpropositie verbindt twee zaken: internationaal belasting en het feit dat PFPC Global in Amsterdam gevestigd is. Nog los van de toenemende toestroom van buitenlandse bedrijven door de Brexit, is Amsterdam een hutspot in het internationale zaken doen en de daarbij horende geldstromen.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen onder de naam Solarstell.. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®.
Over de opdracht:
‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’
Merkontwikkeling
Met behulp van onze beproefde methodiek voor het formuleren van een merkbelofte is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).
Merkbelofte: Gemak op het dak
Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment. Van de vijf in gebruik zijnde merknamen werden er vier geschrapt en werd er gekozen voor de merknaam Solarstell.
Logo en huisstijl
Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden. De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.