Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.
Over de opdracht:
Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.
Wordpress Multisite met twee domeinen
De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een Wordpress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.
Voor de tandarts:
Voor de patiënt:
Landelijke televisiecommercial
De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit, indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge: Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!
Over de opdracht
Om dit event online zo goed mogelijk te ondersteunen is ons is gevraagd om met behulp van social media zoveel mogelijk zichtbaarheid voor evenement te creëren en traffic te generen naar de online donatie pagina op de website van DMRC.
Lessons Learned
Terugkijkend hebben wij veel geleerd tijdens het event. Had het beter gekund? Zeker! Bij een volgende uitdaging van deze omvang zouden wij:
Nog eerder starten met het monitoren en delen van gevonden items.
Meer concrete conversiedoelen met elkaar afstemmen.
Meer conversie beter meten.
Meer content curatie via de engagement module inplannen voor zichtbaarheid goede doel.
Er voor zorgen dat iemand van het team ‘live’ bij het event aanwezig is.
Nog eerder starten met gepland delen van berichten met een verleidelijke ‘call-to-action’ voor traffic naar de website.
Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Facebook.
Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Twitter.
Meer afstemming met de PR van het event i.v.m. perscontacten en de webbeheerder i.v.m. conversiemogelijkheden.
Bedankt Dutch Marines Rowing Challenge!
Het was voor mij persoonlijk een enorme ervaring om een evenement van deze omvang te mogen begeleiden. Ik voel mij ook vereerd om als niet oud-marinier toch als vrijwilliger mijn bijdrage te hebben mogen leveren. Diep respect voor de enorme uitdaging de DMRC is aangegaan en het enthousiasme dat er los is gemaakt bij zoveel mensen. Jullie mogen met recht zeggen: Mission Accomplished!
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen onder de naam Solarstell.. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®.
Over de opdracht:
‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’
Merkontwikkeling
Met behulp van onze beproefde methodiek voor het formuleren van een merkbelofte is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).
Merkbelofte: Gemak op het dak
Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment. Van de vijf in gebruik zijnde merknamen werden er vier geschrapt en werd er gekozen voor de merknaam Solarstell.
Logo en huisstijl
Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden. De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Strategie en merkactivatie om bewustwording te stimuleren
Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. De keramische producten die eerst als verschillende merken werden verkocht waren voor dit project opnieuw gelanceerd onder één nieuwe merknaam.
Over de opdracht:
In het kader van de branding van de interaction® keramiek was er bij Elephant Dental de behoefte aan content die het nieuwe begrip ‘Blend-in dynamics’ verduidelijkt. ‘Het belangrijkste nut van de keramiek voor de hele keten (tandtechnicus, tandarts, patiënt) komt voort uit de licht-optische eigenschappen van het materiaal: de ‘Blend-in dynamics’. Geef betekenis aan dit begrip: zorg dat tandtechnici en tandartsen via de bewustwording dat kleurwaarneming relatief is, het gevoel krijgen dat ze met interaction® keramiek de beste kans hebben op een esthetisch topresultaat.’
‘Blend-in dynamics’ als simpele metafoor
De onderliggende theorie over de waarneming van kleuren en kleurcommunicatie had een korte en duidelijke uitleg nodig om impact te kunnen hebben. Gerrit-Jan Heerschop van Héé Communicatie en Creatie maakte deze vertaalslag door een dieren te laten zien die hetzelfde met hun omgeving doen als de kronen van het interaction keramiek.
In samenwerking met tandtechnicus Hans Jürgen Joit uit Düsseldorf en Héé Communicatie en Creatie uit Bussum werd een serie van vijf korte films gemaakt die duidelijk maken hoe beperkt ons vermogen is, om kleur als absoluut gegeven waar te nemen. Door het thema op deze neutrale maar zeer indringende wijze aan te spreken wordt de belofte, dat de keramiek met de ‘Blend-in dynamics’ hier een oplossing kan bieden, versterkt.
Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor al eerder de campagne‘Nature’s Own Strategy’die het onderscheidende vermogen van de interaction® keramiek in één oogopslag duidelijk maakt.
Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. Om de intercompany verkoopmogelijkheden binnen Dentsply International te vergroten bestond er de wens om interaction® keramiek nog scherper te positioneren. Niet alleen om het onderscheid duidelijker te maken ten opzichte van de grote aanbieders maar ook ten opzichte van de alternatieven binnen het Dentsply concern zelf.
Over de opdracht:
Zorg ervoor dat alle distributiekanalen van Dentsply International de interaction® keramiek makkelijker kunnen verkopen, zonder dat er diepgaande tandtechnische kennis voor nodig is. Zoek naar een ‘single minded message’ die door de hele bedrijfsketen (tandtechnicus-tandarts-patiënt) als voordeel wordt herkend en als nuttig ervaren.
Herpositionering van de Elephant keramiek
Alle merken van dentale keramiek beloven hetzelfde: de juiste kleur. Ze gaan hiermee voorbij aan het feit dat de communicatie tussen de tandarts en de tandtechnicus uiteindelijk bepaald hoe ‘juist’ de patiënt deze kleur ervaart. Door deze omissie vestigt zich tussen de partijen over de jaren een aanname over de ‘juiste’ kleur en wordt dit ook als absolute waarde beleefd. Echter niets is minder waar.
Bron van de communicatiestoornis is het feit dat mensen in het algemeen beter helderheden dan kleuren kunnen onderscheiden. Door een simpel hulpmiddel als marketingtool te verstrekken kon een oplossing voor dit probleem worden beleefd door alle betrokkenen. Doordat het eindresultaat voor de patiënt hierdoor zonder investeringen en grote gedragsaanpassingen verbetert zorgen, stijgt de geloofwaardigheid van de belofte dat met de interaction® keramiek het summum wordt bereikt.
Relaunch als interaction® met ‘Blend-in dynamics’
De nieuwe positionering maakte het mogelijk over de werkelijke onderscheidende waarde van interaction® te communiceren: de ‘blend-in dynamics‘ van het materiaal zelf. Dit zorgt er namelijk voor dat de kroon zich altijd beter in zijn omgeving voegt door de lichtoptische eigenschappen van het materiaal. Hiervoor waren diepgaande studies gedaan naar de volume- en filmkleureffecten in transparante materialen uit de kleurtheorieën van Josef Albers. Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die dit onderscheidende vermogen in één oogopslag duidelijk maakt.
De keramiek, die al in 2003 origineel is geïntroduceerd ontleent ook haar naam aan het boek dat hij erover schreef: ‘Interaction of Color‘. Om een optimale beleving van de uniciteit te bereiken werd alles van verpakking tot aan de website compleet vernieuwd in samenwerking met Héé Communicatie en Creatie uit Bussum voor alle design en drukwerk.
Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.