SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Merkstrategie & website voor B2B-ordering

KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen onder de naam Solarstell.. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®.

Over de opdracht:

‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’

Merkontwikkeling

Met behulp van onze beproefde methodiek voor het formuleren van een merkbelofte is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).

Belangrijkste nut

Merkbelofte: Gemak op het dak

Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment. Van de vijf in gebruik zijnde merknamen werden er vier geschrapt en werd er gekozen voor de merknaam Solarstell.

Logo en huisstijl

Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden. De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel productief te zijn

Gevoel productief te zijn

Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Chocoladebruin

Positief: aangenaam, heerlijk, rijk, robuust, smakelijk.

PMS 477C #653C2B

Hemelsblauw

Positief: kalm, koel, hemels, constant, trouw, waar, betrouwbaar, rustgevend, tevredenheid, rustig, geruststellend, vertrouwend, rustig, expansief, open, oneindig, transcendent, afstand.

PMS 7458C #70B1C7

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

The Relativity Of Color

The Relativity Of Color

The Relativity Of Color

Strategie en merkactivatie om bewustwording te stimuleren

Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. De keramische producten die eerst als verschillende merken werden verkocht waren voor dit project opnieuw gelanceerd onder één nieuwe merknaam.

Over de opdracht:

In het kader van de branding van de interaction® keramiek was er bij Elephant Dental de behoefte aan content die het nieuwe begrip ‘Blend-in dynamics’ verduidelijkt.  ‘Het belangrijkste nut van de keramiek voor de hele keten (tandtechnicus, tandarts, patiënt) komt voort uit de licht-optische eigenschappen van het materiaal: de ‘Blend-in dynamics’. Geef betekenis aan dit begrip: zorg dat tandtechnici en tandartsen via de bewustwording dat kleurwaarneming relatief is, het gevoel krijgen dat ze met interaction® keramiek de beste kans hebben op een esthetisch topresultaat.’

‘Blend-in dynamics’ als simpele metafoor

De onderliggende theorie over de waarneming van kleuren en kleurcommunicatie had een korte en duidelijke uitleg nodig om impact te kunnen hebben. Gerrit-Jan Heerschop van Héé Communicatie en Creatie maakte deze vertaalslag door een dieren te laten zien die hetzelfde met hun omgeving doen als de kronen van het interaction keramiek.

Hieronder de presentatie met de achterliggende studie: Interaction of Colors van Josef Albers.

Uitwerking

In samenwerking met tandtechnicus Hans Jürgen Joit uit Düsseldorf en Héé Communicatie en  Creatie uit Bussum werd een serie van vijf korte films gemaakt die duidelijk maken hoe beperkt ons vermogen is, om kleur als absoluut gegeven waar te nemen. Door het thema op deze neutrale maar zeer indringende wijze aan te spreken wordt de belofte, dat de keramiek met de  ‘Blend-in dynamics’ hier een oplossing kan bieden, versterkt.

Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor al eerder de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die het onderscheidende vermogen van de interaction® keramiek in één oogopslag duidelijk maakt.

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

"Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face - impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge."

Birgit Dillmann

Geschäftsführende Gesellschafterin, brandteam

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

The Relativity Of Color

Elephant Dental | interaction ceramics

Elephant Dental | interaction ceramics

Herpositionering merk & wereldwijde relaunch

Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. Om de intercompany verkoopmogelijkheden binnen Dentsply International te vergroten bestond er de wens om interaction® keramiek nog scherper te positioneren. Niet alleen om het onderscheid duidelijker te maken ten opzichte van de grote aanbieders maar ook ten opzichte van de alternatieven binnen het Dentsply concern zelf.

Over de opdracht:

Zorg ervoor dat alle distributiekanalen van Dentsply International de interaction® keramiek makkelijker kunnen verkopen, zonder dat er diepgaande tandtechnische kennis voor nodig is. Zoek naar een ‘single minded message’ die door de hele bedrijfsketen (tandtechnicus-tandarts-patiënt) als voordeel wordt herkend en als nuttig ervaren.

Herpositionering van de Elephant keramiek

Alle merken van dentale keramiek beloven hetzelfde: de juiste kleur. Ze gaan hiermee voorbij aan het feit dat de communicatie tussen de tandarts en de tandtechnicus uiteindelijk bepaald hoe ‘juist’ de patiënt deze kleur ervaart. Door deze omissie vestigt zich tussen de partijen over de jaren een aanname over de ‘juiste’ kleur en wordt dit ook als absolute waarde beleefd. Echter niets is minder waar.

Value Based Shade Taking

Bron van de communicatiestoornis is het feit dat mensen in het algemeen beter helderheden dan kleuren kunnen onderscheiden. Door een simpel hulpmiddel als marketingtool te verstrekken kon een oplossing voor dit probleem worden beleefd door alle betrokkenen. Doordat het eindresultaat voor de patiënt hierdoor zonder investeringen en grote gedragsaanpassingen verbetert zorgen, stijgt de geloofwaardigheid van de belofte dat met de interaction® keramiek het summum wordt bereikt.

Relaunch als interaction® met ‘Blend-in dynamics’

De nieuwe positionering maakte het mogelijk over de werkelijke onderscheidende waarde van interaction® te communiceren: de ‘blend-in dynamics‘ van het materiaal zelf. Dit zorgt er namelijk voor dat de kroon zich altijd beter in zijn omgeving voegt door de lichtoptische eigenschappen van het materiaal. Hiervoor waren diepgaande studies gedaan naar de volume- en filmkleureffecten in transparante materialen uit de kleurtheorieën van Josef Albers. Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die dit onderscheidende vermogen in één oogopslag duidelijk maakt.

Assortimenten interaction ceramics

De keramiek, die al in 2003 origineel is geïntroduceerd ontleent ook haar naam aan het boek dat hij erover schreef: ‘Interaction of Color‘. Om een optimale beleving van de uniciteit te bereiken werd alles van verpakking tot aan de website compleet vernieuwd in samenwerking met Héé Communicatie en Creatie uit Bussum voor alle design en drukwerk.

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

"Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face - impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge."

Birgit Dillmann

Geschäftsführende Gesellschafterin, brandteam

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk