Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader

Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.

Een nieuwe vorm van dienstverlening

Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.

De werking van Felixx.online

Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.

Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor

Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.

De eerste tekeningen van Aniek Bartels

Van script naar storyboard

Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:

Het storyboard voor de animatiefilm

Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.

WordPress multisite met meerdere domeinen

De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.

Homepage website Felixx.online

In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.

Korte animatiefilm met call-to-action

De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Verbetering website Gooische Bomen

Verbetering website Gooische Bomen

Verbetering website Gooische Bomen

Nieuwe content, nieuw logo en een Instagramfeed

Verbetering website

Verbetering website

“Zorg ervoor dat er makkelijker contact kan worden opgenomen door zakelijke klanten en integreer Instagram met de homepage”

Boomonderzoek en advies

De verbetering van de website is vooral gericht op de zakelijke klanten van Gooische Bomen. Voor bedrijven en overheidsinstanties heeft Gooische Bomen namelijk een compleet dienstenpakket voor het onderzoeken en verzorgen van bomen. De adviezen ondersteunen beslissers bij beleidsvorming en de uitvoering ervan. Voor betere vindbaarheid in de zoekmachines is er daarom relevante content toegevoegd aan de website. Uiteraard met voldoende mogelijkheden om makkelijk contact op te nemen met Gooische Bomen.

Nieuw logo

Het oude logo was door de vormgeving niet goed inzetbaar en herkenbaar op social media. Ook voor de belettering van de bus en ander materieel kon het logo krachtiger worden.

Verbetering website

De beeldmerk-component van het logo met de boom en de cirkel is nu geschikt voor inzet op social media omdat de naam van het account op tijdlijnen altijd naast het beeldmerk komt te staan.

Instagram feed

Om ervoor te zorgen dat er met minimale inspanning toch veel van het werk van Gooische Bomen zichtbaar wordt op de website is ervoor gekozen om een ‘Instagram feed’ toe te voegen aan de website. Met een minimale inspanning snijdt het mes aan twee kanten. De website heeft hiermee een ‘levend’ portfolio dat continu, automatisch wordt aangevuld. Daarnaast is Gooische Bomen direct zichtbaar op social media.

Verbetering website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Verbetering website
Homepage
Verbetering website
Over ons
Verbetering website
Boomadvies
Verbetering website
Contact

Gekozen kleurrichting(en):

Jasmijn groen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41

Donkergroen

Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.

PMS 3435C #104634

Chartreuse

Positief: artistiek, stoutmoedig, modieus, ontstellend, scherp.
Negatief: opzichtig, kleverig, slijmerig, misselijk, mal.

PMS 584C #CCD548

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merkontwikkeling en webshop UWgroendak.nl

Merkontwikkeling en webshop UWgroendak.nl

UWgroendak.nl

Samen voor een groenere wereld!

Verbetering website en webshop

“We hebben een website met een webshop maar zijn er niet helemaal tevreden over. Als we een wensenlijstje maken van de veranderingen die wij willen kunnen jullie dan de boel verbeteren?” 

Dit was de vraag waarmee de samenwerking begon. Er was gelukkig al wel gekozen voor een WordPress site met een WooCommerce webshop. Toen ook nog eens het template DIVI bleek te zijn was het niet moeilijk om de opdracht te aanvaarden.

Helpen het dak van Nederland groener te maken

Leonie en Tom van UWgroendak.nl willen met hun producten en dienstverlening een steentje bijdragen aan een groenere aanblik van de lage landen vanaf grote hoogte. Groenen daken! Of je ze nu zelf aan wilt leggen of het wil laten doen op de website kun je het regelen! Met het ontwerpen en opzetten van de nieuwe website hebben wij dus ook een beetje geholpen aan de vergroening Nederland 😉

Aanpassing huisstijl

De kleuren van de bestaande website waren ten behoeve van de merkidentiteit niet erg gelukkig gekozen. In overleg is nu gekozen voor: bladgroen, limoengroen en hemelsblauw. Nog los van de associatie met het groen van het sedum en het blauw van de lucht, roepen versterken ze de emoties waarvan wij verwachten dat het merk oproept (zie kleurblokjes).

Merkontwikkeling en webshop
Oude logo
Merkontwikkeling en webshop
Nieuwe logo

Websitevariant logo

De nieuwe kleuren zijn doorgezet in het logo. Verder is er een online variant van het logo gemaakt voor de website. Zeker, het logo was al fraai vormgegeven alleen door de compositie online niet goed bruikbaar. Onderstaande variant is voor de website gemaakt.

Merkontwikkeling en webshop
Website logo

Beeldmerk voor social media

Verder is het verstanding als het logo een visueel component bevat dat op social media in tijdlijnen herkenbaar blijft (de merknaam staat er altijd al naast).

Merkontwikkeling en webshop
Social media logo

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en webshop
Homepage
Merkontwikkeling en webshop
Webshop
Merkontwikkeling en webshop
Over ons
Merkontwikkeling en webshop
Laten leggen
Merkontwikkeling en webshop
Zelf leggen
Merkontwikkeling en webshop
Contact

Persoonlijk dacht ik zelf “even” een website te kunnen bouwen, dit liep uit op een fiasco. Met de handen in mijn haar heb ik contact opgenomen met Cornelissen.Marketing om hulp te vragen bij het (op)bouwen van onze website inclusief webshop. Naast dat Eric direct voor ons aan de slag ging, hebben wij ook de gehele periode alle contact momenten en de algemene communicatie als zeer prettig ervaren! De website staat… en wij zijn er super trots op. Nogmaals dank Eric, voor alle hulp, het meedenken en de mooie website!

Leonie Kooijman

UWgroendak adviseur, UWgroendak.nl

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gevoel productief te zijn

Gevoel productief te zijn

Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Hemelsblauw

Positief: kalm, koel, hemels, constant, trouw, waar, betrouwbaar, rustgevend, tevredenheid, rustig, geruststellend, vertrouwend, rustig, expansief, open, oneindig, transcendent, afstand.

PMS 7458C #70B1C7

Limoengroen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, zuur, scherp, verfrissend.

PMS 377C #9FD07D

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Ze waren nog aan het verbouwen toen we in contact kwamen met Aya de Lange. De grafische vormgeving was al in gang gezet maar ze zochten nog een partij die Cultuurcentrum deMess van een website kon voorzien waarin het Avayo ticketsysteem een centrale rol moest gaan spelen. Uiteindelijk hebben wij het complete online platform voor ze mogen opstarten.  Dit betekent dat aan de WordPress website een MailChimp account is gekoppeld en de website is ingebed in alle nodige social media platformen.

deMess

WordPress website met Avayo Ticketingsysteem

Belangrijke overweging bij de keuze voor WordPress was hierbij dat men met vrijwilligers zelf de website wilde kunnen onderhouden. Daarnaast was het van belang dat zij ook een representatie nieuwsbrief zelf konden verzorgen. Met MailChimp is dit goed gelukt, niet in de laatste plaats door de enorme creativiteit en energie die er vanaf het begin in gestoken is door Frans Muthert.

Afb. website gaat ‘live’ online tijdens openingsreceptie 

Grafisch Concept

Het grafische concept was al opgezet door Chantal Creemers van CC Factory. De afbeeldingen op deze pagina zijn ook van haar hand.

Vrijblijvend gesprek

06 57323699

Bel mij gerust voor een vrijblijvende afspraak, je bent van harte welkom voor een oriënterend gesprek

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Meertalige website voor PFPC Global

Meertalige website voor PFPC Global

Meertalige website voor PFPC Global

Herpositionering merk en nieuwe meertalige website voor PFPC Global.

Meertalige website

Opdracht

“Zorg ervoor dat wij op onze core business: ‘global tax consultancy’ goed gevonden worden.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

De doelgroep waaraan PFPC Global zijn diensten levert, zijn Nederlandse bedrijven die de sprong naar het buitenland willen maken en internationale bedrijven die de Nederlandse markt op willen. Beide partijen hebben een ‘gids’ nodig die ze door het soms complexe belastinglandschap leidt. Daarbij willen ze net als iedere andere ondernemer de belasting betalen die ze echt verschuldigd zijn en niet teveel betalen omdat ze onbekend zijn met het lokale belastingstelsel. Evident dat om de doelgroep te bereiken er is gekozen voor een meertalige website.

PFPC Global is based in Amsterdam

De kernpropositie verbindt twee zaken: internationaal belasting en het feit dat PFPC Global in Amsterdam gevestigd is. Nog los van de toenemende toestroom van buitenlandse bedrijven door de Brexit, is Amsterdam een hutspot in het internationale zaken doen en de daarbij horende geldstromen.

Meertalige website
Homepage (NL)
Meertalige website
About us (EN)
Meertalige website
Dienstleistung (DE)
Meertalige website
Kontakt (DE)

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #212D69

Lichtblauw

Positief: kalmte, stil, geduldig, vreedzaam, stoer, water, schoon.

PMS 283C #97BFE8

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk