Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Elswout AssurantieGroep

Website op basis van customer journey

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Permadental

Permadental

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Cornelissen.Marketing?
Kompetent. Freundlich. Zuverlässig. Unsere Wahl!

Wolfgang Richter

Marketing Manager / Business Development , Permadent GmbH

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

WordPress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een WordPress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

De voordelen van een Multisite

Een multisite brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • sub-websites kunnen eigen domeinnamen voeren (voor SEO);
  • verschillen per sub-website in bijvoorbeeld lay-out, gebruikers en plug-ins zijn in te stellen;
  • snel schakelen tussen verschillende sub-websites;
  • functionaliteiten hoeven slechts één keer ontwikkeld te worden;
  • back-up van data vindt plaats vanuit één omgeving;
  • leercurves voor nieuwe functionaliteit of plug-ins hoeven maar één keer doorlopen te worden;
  • eenvoudige verspreiding van content over de sub-websites.

Waarvoor is een WordPress Multisite geschikt?

Een WordPress Multisite laat zich goed inzetten wanneer:

  • het merk aparte boodschappen heeft voor verschillende lagen uit een bedrijfskolom;
  • een bedrijf verschillende proposities heeft voor verschillende doelgroepen;
  • de website meerdere taalgebieden bedient.

Meerdere websites te beheren?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Kicky Hamer Advocaten

Kicky Hamer Advocaten

Portfolio

Lees over ons werk voor:

Kicky Hamer Advocaten

Vervanging website ten behoeve van een betere vindbaarheid

Kicky Hamer Advocaten is een advocatenkantoor gespecialiseerd in arbeidsrecht en strafrecht te Bussum. Ze richten zich op de lokale markt in het Gooi om met kennis, kunde, ervaring, ambitie en persoonlijke aandacht de cliënten bij te kunnen staan.

Over de opdracht:

De mogelijkheden voor het maken en onderhouden van websites en de algoritmen van de zoekmachines hebben zich in de laatste jaren enorm ontwikkeld. De website van Kicky Hamer zag er prima uit. Tenminste… als je hem al gevonden had. De opdracht was daarom eenvoudig: ‘Zorg ervoor dat we online beter gevonden worden’.

Objectieve expert review

Een open deur misschien maar voor online vindbaarheid speelt, los van de inhoud van de website, de technische uitvoering ervan een cruciale rol. Er zijn websites en websites en de technieken worden steeds verder doorontwikkeld. Op dit moment is de gemiddelde levensduur van een website drie jaar. Wat niet verandert, zijn de dimensies van waaruit je de technische uitvoering van een website objectief kunt beoordelen:

  1. Beschikbaarheid: kan een gebruiker de website gemakkelijk, snel en altijd bereiken?
  2. Zoekmachine-optimalisatie: is de website zoekmachine vriendelijk ingericht en geschreven?
  3. Bruikbaarheid: is de website eenvoudige (mobiel) te bedienen?
  4. Functionaliteit: doet de website voor je wat je ervan verwacht?
  5. Beleving: draagt de beleving van de website zowel bij aan het bovenstaande als aan je imago of merkidentiteit?

Voorschrijdend inzicht

De site die Kicky Hamer Advocaten op het moment van de review in gebruik had, voldeed om twee redenen niet meer. Hoewel hij prachtig was vormgegeven en voorzien van goede teksten kon de achterliggende techniek niet goed genoeg meer anticiperen op de huidige eisen van de zoekmachines. Daarbij kwam een behoefte aan een grotere mate van onafhankelijkheid bij het toevoegen van content aan de website (o.a. bloggen).

Afscheid van de statische website

De website van Kicky Hamer was een zogenaamde statische HTML website. Op zich prima als online ‘visitekaartje’, alleen zonder kennis van HTML moeilijk aan te passen bij wijzigingen. Het alternatief hiervoor was het vervangen van de huidige site door een website met een content management systeem (CMS). Het maken van een bewuste keuze voor een CMS is belangrijk. Het bepaalt namelijk het gemak waarmee je als gebruiker zelf de regie over de website kan voeren.

Open versus gesloten CMS

Voor Kicky Hamer Advocaten is gekozen voor het ‘gesloten’ CMS van Etocom Online Solutions, simpelweg vanwege de eenvoudige en gebruiksvriendelijke opzet. Gratis ‘open source’ CMS systemen als WordPress, Drupal of Joomla waren ook een optie geweest. Deze systemen vereisen echter een behoorlijke tijdsinvestering in kennis om ermee te kunnen werken. Voor een gevorderde CMS-gebruiker geven deze systemen veel vrijheid maar voor iemand die er nog mee moet leren werken betekent het vaak een ‘overkill’ aan opties.

CMS met zoekmachine-optimalisatie

CMS met SEO

In het CMS, dat voor de website gebruikt is, is de nieuwste kennis over de algoritmen van Google verwerkt. Zo wordt de sitemap van de website bij verandering steeds automatisch aangepast en gedisplayed in de 404 pagina. Een 404 pagina wordt vertoond wanneer een gebruiker een niet bestaande URL wil benaderen. De sitemap wordt getoond met de vraag: ‘Zocht u soms een van de volgende pagina’s?’. In de afbeelding hierboven is de SEO knop te zien en de snippet-optimizer. Beiden cruciaal bij het verbeteren van de vindbaarheid.

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk