Merkactivatie Park Gooijland

Merkactivatie Park Gooijland

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Merkactivatie Park Gooijland

Woonconcept voor senior living

Park Gooijland is gevestigd in een appartementencomplex in Colmschate en biedt ‘wonen in het groen met zorg binnen handbereik’ aan.

Opdracht:

Begin oktober 2018 kregen wij het verzoek om een traffic campagne op te zetten voor de bestaande website met daarin geïntegreerd een koppeling naar het woningplatform Pararius. Startpunt voor het gesprek waren twee advertenties die anders opgemaakt diende te worden. Het gevoel hierbij leefde dat ze te weinig te weeg brachten. ‘Er zijn te weinig aanvragen voor bezichtigingen en daardoor blijven beschikbare appartementen te lang te huur staan’

Uitvoering:

In goed overleg hebben wij ten behoeve van een krachtige campagne:

  1. de propositie aangescherpt
  2. de huisstijl beter afgestemd op de beleving van de propositie
  3. de website vervangen door een compleet nieuwe website
  4. nieuwe advertenties gemaakt voor de verschillende magazines
  5. een Facebook Advertentiecampagne opgestart

En dit alles in een korte tijd. Want na drie weken stond de nieuwe website online, stonden de eerste nieuwe advertenties in de magazines en draaide de Facebook campagne. En met succes!

Resultaat:

Begin februari 2019, twee maanden na de start, ontvingen wij het volgende bericht:

‘De verhuur gaat geweldig! We zitten momenteel eigenlijk gewoon vol! Super goed nieuws dus. Aangezien we nu een aardig bestand hebben van geïnteresseerden, maar ze nu niks kunnen aanbieden denken we dat we nu het beste de campagne tijdelijk stop kunnen zetten.’

Voor de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Lex Maat van Lex Maat Grafische vormgeving en voor de Facebook advertentiecampagne konden wij de expertise aanspreken van Sean Nieuwland van Seanonline. Beide net als wij gevestigd in Het Marketing Station.

 

Nieuwe website en zelf de regie?

Merkactivatie

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Asset Matters

Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.

Marleen Boer

Manager Senior Living, Vivo Wonen

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Lavendel

Positief: romantisch, nostalgisch, fantasievol, lichtgewicht, licht geparfumeerd.

PMS 264 #AB2583

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Het Marketing Station

Het Marketing Station

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Het Marketing Station

Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing Station dat ons zo lang voor ogen stond gestalte te geven. Thuis voor het marketing collectief met flexibele werkplekken (op station Naarden Bussum).

Case beschrijving volgt nog maar kijk hier voor de impressie van de totstandkoming

Jouw service ook als merk neerzetten?

Asset Matters

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Steenrood

Positief: aards, warm, sterk, stevig, gevestigd, landelijk.

PMS 188C #772333

Ivoor

Positief: klassiek, neutraal, zacht, warm, troostend, goede smaak, romig, glad, subtiel, natuurlijk, bruids.

PMS 7401C #FAE2A5

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

&madelene eventmarketing

&madelene eventmarketing

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

&madelene eventmarketing

&madelene eventmarketing is opgericht in 2002 door Madelène Spaan en gevestigd in Zandvoort. Het bedrijf is zoals de eigenaar zelf: direct, precies, creatief, resultaatgericht en ambitieus. Het bedrijf heeft flair, doorzettingsvermogen en een aanstekelijk enthousiasme. Kiezen voor &madelene eventmarketing betekent kiezen voor complete toewijding. Een partner die strategisch meedenkt.
madeleneeventmarketing.nl

Over de opdracht

Er zijn in Nederland veel eventmarketingbureaus. @madelene eventmarketing is al meer dan 15 jaar succesvol actief en goed georganiseerd, maar hoe communiceer je zoiets online? De opdracht was daarom eenvoudig: Zorg voor een éénduidige merkbelofte zodat we beter op onze kerncompetentie gevonden worden.

Herpositionering merk

Voor de herpositionering is er gebruik gemaakt van de Wazokuu! merkpositioneringsmethodiek. Dit om te zorgen voor een Een herkenbare merkbelofte. Dit zorgt er namelijk voor dat je als merk relevanter wordt voor de bezoekers van je website. Je boeit ze namelijk door extreem duidelijk te zijn over jouw unieke invulling van hun behoefte.

Wat dit oplevert?

  1. Een glasheldere merkpositionering met daarin: een goed gedefinieerde doelgroep, een duidelijk referentiekader, de merknaam, het unieke onderscheid als merkbelofte en de kernvaardigheid waarop deze gebaseerd is;
  2. Een merkbelofte voor eenduidige communicatie;
  3. Een rangschikking naar nut van alle USP’s;
  4. Relevante thema’s om het merk te ‘laden’;
  5. Emoties en archetypen voor de merkidentiteit;
  6. Een startset van woorden voor SEO.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van @madelene eventmarketing naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt. Op basis hiervan zijn er stelling geformuleerd die aan een selectie van stakeholders is voorgelegd met de vraag ze te scoren van meest belangrijke naar minst belangrijke nut.

 

Jouw grootste zekerheid oor een efficiënt event

Uit de feedback van de SurveyMonkey enquete kwam heel duidelijk naar voren dat een opdrachtgever bijna de absolute zekerheid heeft dat het evenement goed bedacht en georganiseerd wordt wanneer het door @madelene eventmarketing wordt georganiseerd.

Jouw grootste zekerheid voor een efficiënt event

Uit de feedback van de SurveyMonkey enquete kwam heel duidelijk naar voren dat een opdrachtgever bijna de absolute zekerheid heeft dat het evenement goed bedacht en georganiseerd wordt wanneer het door @madelene eventmarketing wordt georganiseerd.

Beeldbewerking

Voor de nabewerking van de beelden op de website is er weer samengewerkt met Botterman Ontwerp uit Laren.

Jouw service ook als merk neerzetten?

Nieuwe website en zelf de regie?

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Perzik

Positief: verzorgend, zacht, nevelig, tastbaar, heerlijk, fruitig, zoet, uitnodigend, warm, fysiek comfortabel, intiem, bescheiden, omhelzend.

PMS 162C #FBAE8E

Koraalrood

Positief: levenskracht, stimulerend, flexibiliteit, verlangen.

PMS 170C #EF6F5F

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Notariskantoor Goossens

Notariskantoor Goossens

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Notariskantoor Goossens

Opzet website en online marketing voor Notariskantoor Goossens

Opdracht

“Zorg ervoor dat wij in ons verzorgingsgebied (Bussum, Gooisemeren) zo snel en zo goed mogelijk online zichtbaar zijn.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

Het team van Notariskantoor Goossens begrijpt dat er in ieders leven momenten zijn die zich niet vaak voordoen. Zo begint niet iedereen regelmatig een nieuwe onderneming. Ook het kopen van een nieuwe woning, samen gaan wonen of trouwen, scheiden en nalaten zijn heuse levensgebeurtenissen. Zij staan er samen met hun clienten eerst bij stil en zorgen voor goede notariële adviezen en stellen voor de verschillende situaties de notariële akten op.

Het kantoor met de vrouwelijke touch

Door zich als vrouwenkantoor te presenteren willen zij niet een statement maken maar gewoon duidelijk zijn over wie zij zijn. Het team dat zij vormen is ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde van een notaris zit in het aanvoelen van de situatie. Of de levensgebeurtenis nu prettig of onprettig is, in de visie van Notariskantoor Goossens kun je de stukken notarieel inhoudelijk pas goed recht doen wanneer je eerst bij de gebeurtenis zelf stil staat.

INFINTAX is based in Amsterdam

Grafische vormgeving van Botterman Ontwerp

Voor de grafische vormgeving van het merkconcept en de huisstijl voor Notariskantoor Goossens tekende Botterman Ontwerp uit Laren. Naast de bewerking van het beeldmateriaal en het kiezen van de beelden voor de levensgebeurtenissen, ontwierp Marieke Tempelaars-Botterman de pictogrammen voor de verschillende diensten.

INFINTAX 24/7

Online marketing strategie

Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.

Merken ontwikkelen en online marketing hiervoor bedrijven is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen en zichtbaar maken, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.

Nieuwe website en zelf de regie?

Merkactivatie

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Levendig oranje

Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.

PMS 1586C #F06D27

Neutraal grijs

Positief: klassiek, sober, zakelijk, praktisch, tijdloos, geschikt, stil, neutraal, logisch, onopvallend, gereserveerd, fundamenteel, eenvoudig, bescheiden.

PMS 423C #8C8C8C

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk
Merkactivatie FlexOffiZ

Merkactivatie FlexOffiZ

Website FlexOffiZ

Website FlexOffiZ

Website PYXIS

Website PYXIS

Merkactivatie Park Gooijland

Merkactivatie Park Gooijland

Het Marketing Station

Het Marketing Station

&madelene eventmarketing

&madelene eventmarketing

Asset Matters

Asset Matters

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Notariskantoor Goossens

Notariskantoor Goossens

PFPC Global

PFPC Global

Felixx.online

Felixx.online

Emissie SuperWinkelFonds

Emissie SuperWinkelFonds

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

WordPress – Pardot koppeling

WordPress – Pardot koppeling

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Bellius Advocaten

Bellius Advocaten

Online Marketing FlexOffiZ

Online Marketing FlexOffiZ

Emissie VFF

Emissie VFF

Leesbrillenbox

Leesbrillenbox

Dermaesthetics

Dermaesthetics

Career Result

Career Result

Permadental

Permadental

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

22 TIMES

22 TIMES

Kicky Hamer Advocaten

Kicky Hamer Advocaten

The History Store

The History Store

Office Extensions

Office Extensions

LabForRent

LabForRent

The Food Press

The Food Press

iCONNECT

iCONNECT

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

100% Vitaal

100% Vitaal

78Color System

78Color System

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Wazokuu! Online Branding software

Wazokuu! Online Branding software

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

interaction ceramics | The Relativity Of Color

interaction ceramics | The Relativity Of Color

Elephant Dental | interaction ceramics

Elephant Dental | interaction ceramics

PFPC Global

PFPC Global

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

PFPC Global

Herpositionering merk en nieuw online platform voor PFPC Global
PFPCGlobal.com

Opdracht

“Zorg ervoor dat wij weer op onze core business: global tax consultancy goed gevonden worden.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

De doelgroep waaraan PFPC Global zijn diensten levert, zijn Nederlandse bedrijven die de sprong naar het buitenland willen maken en internationale bedrijven die de Nederlandse markt op willen. Beide partijen hebben een ‘gids’ nodig die ze door het soms complexe belastinglandschap leidt. Daarbij willen ze net als iedere andere ondernemer de belasting betalen die ze echt verschuldigd zijn en niet teveel betalen omdat ze onbekend zijn met het lokale belastingstelsel.

PFPC Global is based in Amsterdam

De kernpropositie verbindt twee zaken: internationaal belasting en het feit dat PFPC Global in Amsterdam gevestigd is. Nog los van de toenemende toestroom van buitenlandse bedrijven door de Brexit, is Amsterdam een hutspot in het internationale zaken doen en de daarbij horende geldstromen.

WordPress website met een Indiase vormgever

De nieuwe website dient optimale vrijheid te bieden om met online marketing de zichtbaarheid van PFPC Global te optimaliseren. Bij de totstandkoming kon er extreem worden gewerkt doordat de grafische vormgeving in India werd gedaan. Via het grote internationale netwerk van PFPC Global kwamen wij in contact met grafisch vormgever Vipin Handa in Mombay. Op basis van steeds korte online briefings bleek hij in staat te zijn de juiste vorm te vinden en een smaakvolle bijdrage te leveren aan het nieuwe online optreden.

Online marketing strategie

Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.

PFPC Global biedt zijn relaties mondiaal grip op de te betalen belasting door ze door het complexe internationale belastinglandschap te gidsen.

Merken ontwikkelen en online marketing hiervoor bedrijven is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen en zichtbaar maken, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #212D69

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk
Website FlexOffiZ

Website FlexOffiZ

Website PYXIS

Website PYXIS

Merkactivatie Park Gooijland

Merkactivatie Park Gooijland

&madelene eventmarketing

&madelene eventmarketing

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Notariskantoor Goossens

Notariskantoor Goossens

PFPC Global

PFPC Global

Felixx.online

Felixx.online

Emissie SuperWinkelFonds

Emissie SuperWinkelFonds

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

WordPress – Pardot koppeling

WordPress – Pardot koppeling

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Emissie VFF

Emissie VFF

Permadental

Permadental

Kicky Hamer Advocaten

Kicky Hamer Advocaten

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

Wazokuu! Online Branding software

Wazokuu! Online Branding software