Website PYXIS
Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking
Al meer dan tien jaar mogen wij de online communicatie verzorgen voor PYXIS, het kantoor voor particulieren en bedrijven die graag maar één partner willen voor al hun financiële en fiscale vraagstukken.
Recent hebben wij de inmiddels de derde website mogen opleveren. Het betreft een verbeterde versie van de vorige op basis van een herziene online strategie. Belangrijk daarbij was het vasthouden van de inmiddels opgebouwde Google ranking op basis van cross-links en website traffic.
Opdracht:
Na zes jaar was de website sterk verouderd en door destijds gemaakte keuzes had het content management systeem zo zijn restricties. ‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.
Uitvoering:
In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:
- een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
- aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
- logo’s en huisstijl opgefrist
- aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
- de correcties doorgevoerd en getest
- nieuwe teksten en foto’s geplaatst
- re-directs van oude url’s ingesteld
- website ‘live’ gezet en nagelopen
Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.
Website PYXIS Adviseurs Fiscalisten Accountants
Klik op afbeelding voor een vergroting.
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
Website vernieuwen in negen stappen
Bij het website vernieuwen voor pyxis.nl hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.
1. Kies een goede domeinnaam
Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:
- de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
- het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
- de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
- je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.
Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.
2. Zorg voor een sterk logo
Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:
- Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
- Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
- Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
- Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
- Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
- Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.
5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?
6. B2B of B2C?
Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:
- heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
- heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
- heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
- gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
- gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?
7. Zorg voor responsive design
8. Zorg dat de website snel is
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Wil je ook je website vernieuwen?
Wil je ook je website vernieuwen die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen bij het realiseren van je ambities.
Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt. Laat je merk z’n werk doen!
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Gevoel de touwtjes in handen hebben
Zich vredig, ontspannen voelen
Gekozen kleurrichting(en):
Diep blauw
Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend. Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig. PMS 2747C #003783
Helderblauw
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Google-ranking
Resultaten na ‘live’ gang:
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.