WordPress met Active Campaign integratie
WordPress website gekoppeld aan een Active Campaign account voor een bedrijf dat sinds 1981 wereldwijd Life Science specialisten bedient met een compleet assortiment producten en maatwerkoplossingen.
Opdracht
“Een website die het Life Science specialisten makkelijk maakt om kennis te nemen van onze oplossingen en met ons in contact te komen.”
Omslag in bedrijfspresentatie
Voorafgaand aan het webdesign is het merkontwikkeling-traject doorlopen om te komen tot een nieuwe bedrijfspresentatie. Dit door niet de producten voorop te stellen maar de oplossingen die ermee gecreëerd worden.
Naamgeving en duiding
De naam UNO wordt al sinds 1981 gebruikt met de toevoeging ‘Roestvrijstaal BV of kortweg BV’. Een mooie reflectie van het materiaal van de eerste producten waarmee UNO groot is geworden. De vlag dekte echter niet langer meer de lading voor de oplossingen die zij anno 2022 bieden. UNO als gevestigde naam is onberoerd gelaten maar om het makkelijker te kunnen duiden en vinden is er ‘Life Science Solutions‘ aan toegevoegd.
Het zorgt er voor dat de naam UNO een bredere lading dekt en dat iemand die UNO nog niet kent direct weet in welke business UNO actief is.
Van het kenmerk naar het nut voor de klant
Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van UNO naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.
Het verschil maken op basis van ervaren nut
Het meest genoemde ervaren nut in het onderzoek was de mate waarin UNO in staat is om, vanuit breed assortiment producten dat sinds 1981 is opgebouwd, productaanpassingen kan doen voor een nog betere oplossing. Het ontwikkelteam blijkt zich al die jaren steeds de vraag te hebben gesteld: ” Wie zijn nu precies onze klanten en wat willen ze echt?”. Kort gezegd:
UNO: Customized Life Science Solutions
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
Wanneer het belangrijkste nut van de dienstverlening benoemd is, wordt er gekeken welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat beleeft iemand op het moment dat hij of zij het nut ervaart? Voor UNO komen we hiervoor uit op twee emoties uit de set van 38 merkgerelateerde emoties:
- Het gevoel van volbrenging
- Zich gerespecteerd voelen
Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:
- Helder blauw;
- Licht blauw;
- Taupe.
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van UNO Life Science Solutions aangepast.
Landscape logo
Beeldmerk
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is UNO Life Science Solutions verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Gevoel van volbrenging
Zich gerespecteerd voelen
Gekozen kleurrichting(en):
Helderblauw
Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.
PMS 285C #0171BA
Lichtblauw
Positief: kalmte, stil, geduldig, vreedzaam, stoer, water, schoon.
PMS 283C #97BFE8
Taupe
Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.
PMS 7536C #A7A187
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.