Transitietijger.nl
Professionals in arbeidsrecht en HRM
Merkconcept en website
“Vanaf 1 april 2020 kunnen werkgevers betaalde transitievergoedingen terugvorderen. Hierin zien wij een enorme kans om op basis van de overlapping van onze competenties een nieuw bedrijf te beginnen. Graag worden wij geholpen om dit meteen goed neer te zetten”
Een mooie overlapping van kennis en kunde
Als team combineren mr. Bert van Eiken en John Pel MSc twee vakgebieden: HRM en arbeidsrecht. Een cruciale combinatie voor P&O of HRM vraagstukken. Zij zien zichzelf graag als -tijdelijk- verlengstuk van P&O- of HRM-afdelingen. Zij delen specifieke expertises op het gebied van het aangaan van arbeidsovereenkomsten tot en met de beëindiging van dienstverbanden. In de rol van Transitietijger tackelen zij alle vragen over transitievergoedingen en de compensatiemogelijkheden daarvan.
Verkort traject merkontwikkeling
Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie.
Grafische vormgeving logo en huisstijl
In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een Shutterstock-moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de basis voor de grafische vormgeving.
WordPress webdesign
Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:
- een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
- aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
- zijn de correcties doorgevoerd en getest;
- zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
- is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.
Enkele voorbeelden van de visuals voor social media
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
De website transsitietijger.nl is niet langer online.
Voor contact ga naar vaneikenadvies.nl
Het project was zo’n mooi voorbeeld van een bijzonder prettige samenwerking dat wij de portfoliopagina graag nog even aanhouden.
Homepage
Contact
Over ons
Aanvraagformulier
Tarieven
Er zijn natuurlijk genoeg goede websitebouwers, maar Eric heeft voor Transitietijger.nl niet alleen een prachtige website gemaakt. Zijn kracht is vooral zijn kennis van marketing waarmee hij ons nog steeds begeleidt om de juiste keuzes te maken.
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich vredig, ontspannen voelen
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Gevoel productief te zijn
Je in staat voelen effectief te zijn in het consistent bijdragen in waardevol werk aan het eigen leven, dat van familie of aan de maatschappij.
Gekozen kleurrichting(en):
Teal
Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.
PMS 315C #0A546D
Goudgeel
Positief: voedzaam, boterachtig, lekker, zon-gebakken, tarwe, gastvrij, comfort, troost-eten.
PMS 130C #ed9008
Wit
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.
#FFFFFF
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.