Webdesign Naarden
Als Naardens ondernemer weet je hoe belangrijk het is om je bedrijf op een professionele manier te presenteren. Je weet dat webdesign daarbij een belangrijke rol kan spelen maar het ontbreekt je aan tijd en vaardigheden om dit zelf te doen.
Een website laten maken in Naarden? Dat is waar wij je kunnen helpen doordat meer dan 30 jaar aan marketingervaring inzetten bij het webdesign van jouw website. En heel makkelijk, we zitten midden in Bussum in Business Center de 7e Hemel. Af en toe even sparren is dus geen probleem.
Wanneer kunnen wij iets voor je betekenen?
Wanneer je een van de onderstaande problemen herkent zijn wij je graag van dienst. We kunnen namelijk iets voor je betekenen wanneer:
- je website niet begrepen wordt;
- je website verouderd is;
- je website niet geschikt is voor mobiele devices;
- je klachten van gebruikers krijgt over het gebruik;
- je website niet presteert in de zoekmachines.
Laat je website voor je werken
Het denken vanuit een duidelijke merkpositionering nemen wij altijd mee in het webdesign. Op die manier zorgen wij ervoor dat de website meer is dan alleen een online visitekaartje. Een website die duidelijk een actieve rol speelt in jouw externe communicatie. Kortom een website die:
- Verhaalt: Met meer dan 30 jaar ervaring weten we hoe we uw kernboodschap moeten vertalen naar een meeslepend verhaal dat resonantie vindt bij uw doelgroep.
- Onderscheidt: In een zee van online concurrentie is onderscheidend vermogen goud waard. Ons design is gedurfd, creatief en altijd authentiek, waardoor uw merk zich onderscheidt.
- Converteert: Een mooie website is pas het begin. Wij optimaliseren elke pagina voor maximale betrokkenheid en conversie, zodat bezoekers klanten worden.
Voorbeelden: 'Website laten maken of verbeteren'
Hieronder ons portfolio ‘Website laten maken’ met websites die wij in de afgelopen jaren hebben gemaakt of verbeterd:
Wat kost webdesign?
Ieder project is natuurlijk maatwerk. In het portfolio zijn grofweg drie type projecten te onderscheiden. Voor sommige projecten heeft er eerst merkontwikkeling plaatsgevonden en in andere gevallen is er een oudere website vervangen maar om een indicatie te geven kun je uitgaan van het volgende:
Professionele website
'Online visitiekaartje'- Na het eerste gesprek volgt een afstemming via een schematische opzet van de structuur van de website (bijv.: home, aanbod, 'over ons', tarieven, contact).
- Je levert je logo en huisstijl zelf aan, evenals de basisteksten en eventueel fotomateriaal.
- Een derde overleg vindt plaats na de eerste opzet 'look & feel' op basis van het schema.
- Daarna is het volgende moment de 'live'gang.
- Gemiddelde doorlooptijd 3 - 6 weken.
Uitgebreide website
'Als basis voor zoekmachine strategie'- Na het eerste gesprek volgt een afstemming via een schematische opzet van de structuur van de website als basis voor de besproken contentstrategie (voor de zoekmachines).
- Je levert je logo en huisstijl zelf aan, evenals de basisteksten en eventueel fotomateriaal.
- Een derde overleg vindt plaats na de eerste opzet 'look & feel' op basis van het schema.
- Afstemming opbouw van de landingspagina's en de content.
- Aanlevering en verwerking contentpagina's
- Daarna is het volgende moment de 'live' gang.
- Gemiddelde doorlooptijd 5 - 8 weken.
Website & applicatie
'Website met specifieke functionaliteit'- Na het eerste gesprek volgt een uitgebreide analyse van de gewenste functionaliteit, kosten van benodigde applicaties en een schematische opzet van de structuur van de website.
- Je levert je logo en huisstijl zelf aan, evenals de basisteksten en eventueel fotomateriaal.
- Een derde overleg vindt plaats na de eerste opzet 'look & feel' op basis van het schema en een eerste testronde m.b.t. de functionaliteit.
- Afstemming verdere invulling van de content.
- Aanlevering en verwerking contentpagina's en/of productinfo.
- Uitgebreide tweede testronde van de geïntegreerde applicatie.
- Daarna is het volgende moment de 'live' gang.
- Gemiddelde doorlooptijd 8 - 12 weken.
Zullen we je toekomstige website een keer bespreken?
Sta je helemaal aan het begin van een webdesign project, is je website aan vervanging toe of zoek je support voor je huidige (WordPress) website? Kom dan gerust een keer langs. Bij een kop koffie of thee bespreken we graag de mogelijkheden met je. De eerste afspraak is kosteloos en geheel vrijblijvend.
Reviews
Onze webdesign checklist
Wanneer wij voor je aan de slag gaan dan hanteren wij een checklist die in de praktijk een leidraad is voor goed webdesign dat ervoor zorgt dat je website een actieve rol in je communicatie gaat innemen.
1. Kies een goede domeinnaam
Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:
- de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
- het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
- de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
- je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.
Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.
2. Zorg voor een sterk logo
Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:
- Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
- Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
- Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
- Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
- Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
- Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.
3. Bedenk welke emotie het merk oproept
Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.
4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken
Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.
5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?
Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.
6. B2B of B2C?
Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:
- heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
- heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
- heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
- gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
- gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?
7. Zorg voor responsive design
Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen. Zorg dus voor een responsieve website.
8. Zorg dat de website snel is
Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.
9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines
Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.
Waarom zou je het webdesign uitbesteden?
Al met al zijn er veel voordelen aan het uitbesteden van je webdesign, en het is zeker de overweging waard als je op zoek bent naar een mooie, functionele en professionele website. Hieronder enkele van de belangrijkste voordelen:
- Expertise en ervaring: Door er iedere dag mee bezig te zijn, heeft en ontwikkelt Cornelissen.Marketing de nodige kennis op het gebied van webdesign, en weet precies hoe een website er aantrekkelijk uit moet zien en goed moet functioneren. Inmiddels ligt er 8 jaar ervaring in ieder webdesign dat er gemaakt wordt.
- Creativiteit: Het is een simpel gegeven dat creativiteit om unieke en aantrekkelijke ontwerpen te creëren die je bedrijf of de organisatie echt onderscheiden niet iedereen gegeven is.
- Tijdsbesparing: Door het project uit te besteden bespaar je veel tijd, omdat wij sneller en efficiënter kunnen werken omdat wij niet meer de leercurve hoeven te doorlopen waardoor je de ontwikkeling van je website kan versnellen.
- Kwaliteit en betrouwbaarheid: Cornelissen.Marketing voelt zich verplicht om hoge kwaliteit te leveren en verantwoordelijk te zijn voor de betrouwbaarheid en functionaliteit van de website.
Hoe verloopt een webdesign project?
In de praktijk volgen de webdesign projecten op hoofdlijnen altijd de volgende stappen:
- Eerste gesprek: Samen verkennen we je doelgroep en het doel van de website, wat verwachten je bezoekers en waar zoeken ze naar nu echt naar. Dit helpt bij het vaststellen van de uiteindelijke functionaliteiten en structuur van de website.
- Planning en uitwerking website-structuur: Op basis van het eerste gesprek werken we de algehele structuur en navigatie van de website uit (schema of wireframe). Hierin geven we aan welke pagina's nodig zijn en hoe ze met elkaar verbonden zijn. Dit stemmen wij vervolgens met je af, voor we verder gaan.
- Ontwerpen en eerste opzet 'look & feel': In een afgeschermde 'live-omgeving' maken we een eerste opzet van de belangrijkste pagina, inclusief de lay-out, kleuren, typografie en andere visuele elementen. Aan de hand van de website-structuur en deze 'look & feel' bespreken wij de verdere voortgang
- Uitwerking: Nu alles is afgestemd laten wij alle content inlopen en werken eventueel de specifieke functionaliteit verder uit.
- Testen en debuggen: Wij testen de website op verschillende browsers en op verschillende apparaten om te zorgen dat deze correct wordt weergegeven en goed functioneert. Daarna lopen wij de functionaliteit van de website je door geven je de gelegenheid om je de website eigen te maken door zelf eerst nog eens alles goed te testen.
- 'Live-gang': We publiceren de website en zorgen dat Google van het bestaan weet.
- Onderhoud en doorontwikkeling: We bespreken al tijdens het project wat we voor je gaan doen om ervoor te zorgen dat je website aan de verwachtingen van de bezoekers blijft voldoen en up-to-date blijft.
Deze ondernemingen gingen je voor:
Portfolio
Selecteer een categorie of merk
Klik op één van de afbeeldingen voor een uitgebreide casebeschrijving en een indruk van de manier waarop wij te werk gaan.