WordPress website maken met betere SEO
Hoorstudio Gooise Meren is een onafhankelijke audicien en geen onderdeel van een landelijke franchise met veel promoties. Lokale promotie, mond-tot-mond reclame en goede online vindbaarheid zijn daarom essentieel om nieuwe klanten de weg te wijzen naar de winkel in Bussum. In dit licht werd er gekozen voor een compleet nieuwe opzet van de website op basis van een gedegen zoekwoorden analyse rondom de merkbelofte:.
“U hoort het beste bij ons”
De opdracht
“Zorg ervoor dat we nog beter online gevonden worden en dat de website een goed beeld geeft van onze werkwijze”
“U hoort het beste bij ons”
Deze geweldige slogan is bedacht door de eigenaar Harrold Binnekamp zelf. Wat de slogan zo goed maakt is dat door de overtreffende trap die erin zit: ‘het beste’ er een duidelijke belofte wordt gedaan. In feite claimt de Hoorstudie hiermee dat je nergens beter gaat horen. De dubbele betekenis van ‘erbij horen’ maakt de slogan nog sterker. Echt prachtig!
Concurrerende zoekvolumes vinden met een zoekwoordenanalyse
De zoekwoordendata van de oude website vormden het startpunt voor de zoekwoordenanalyse, gericht op het identificeren van keywords met de meeste traffic voor de nieuwe website. Vervolgens is er gekeken naar zoekvolumes en concurrentie met als doel om een balans te vinden tussen veelgezochte keywords en haalbare rankingkansen.
Mogelijke contactmomenten identificeren met de Customer journey
Om het de bezoekers van de nieuwe website zo gemakkelijk mogelijk te maken is er gekeken naar de mogelijk contactmomenten van een bezoeker met de Hoorstudio vanaf het moment dat men er voor het eerst iets over hoort tot de eerste aankoop. Met behulp van de zogenaamde Customer journey zijn de mogelijke contactmomenten in kaart gebracht waarbij de website een rol speelt.
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
Op basis van de voorgesprekken is er een keuze gemaakt uit de lijst van merk gerelateerde emoties. De beleving van de dienstverlening van de Hoorstudio zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::
- Zich gezond voelen
- Zich vrij voelen
De huisstijl kleuren stonden al vast en waren destijds al goed gekozen:
- Teal;
- Proces blauw;
- Wit.
Ter voorbereiding op de fotoshoot is de langste wand van de Hoorstudio voorzien van de hoofdkleur ’teal’.
Fotografie door Marjolijn Lamme
Fotografe Marjolijn Lamme uit Loosdrecht is zeer ervaren in website fotografie en op basis van eerdere projecten is ook voor de Hoorstudio de samenwerking gezocht. Om de fotoshoot vlot te laten verlopen zijn er in de conceptversie van de website eerst ‘gevonden’ beelden geplaatst. Op die manier konden we ze in de context van de pagina beoordelen: versterken ze de tekst en hebben ze de juiste compositie? Nadat Harrold zelf twee goede modellen had geregeld kon Marjolijn in één sessie alle beelden achter elkaar door fotograferen.
WordPress webdesign met managed webhosting
Tenslotte is er gekozen voor Managed WordPress hosting. Hierdoor is Hoorstudio Gooise Meren verzekerd van maandelijkse support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
"Wij waren op zoek naar een nieuwe website en komen zo in contact met Eric. Wat een fantastische ervaring is dit geweest. Eric gaat in het ontwerptraject veel verder dan menig ander. Hij bouwt niet alleen een website, maar hij stelde voor om in de winkel bepaalde kleuren te gebruiken en was zelfs bereid om in de winkel een muurtje te schilderen. Eric heeft overal over nagedacht van ontwerp van website en kleurgebruik tot het arrangeren van de websitefoto's. Eric je bent de beste in je vak."
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich gezond voelen
Zich vrij voelen
Emotie versterkende kleurrichting(en):
Teal
Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.
PMS 315C #0A546D
Proces blauw
Positief: kalm, constant, betrouwbaar, geruststellend, tevredenheid, gecontroleerd.
PMS 2925 C #0092D1
Wit
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.
#FFFFFF
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Wil je ook de vindbaarheid van je website verbeteren?
Heb je ook op zich een goede website maar denk je dat er meer uit te halen valt? Bekijk dan onze pagina over SEO verbeteren of neem contact met ons op en laat ons eens onderzoeken of er mogelijkheden zijn.
Samen zetten we de verbeteringen in gang. Zodat je online beter zichtbaar bent en de kans groter wordt dat ze je weten te vinden! Laat je merk z’n werk doen!
Over Eric Cornelissen
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.
Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.
Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.