Woocommerce webshop
(met maatwerk plugin voor gebruiksgemak)
Een webshop die het bestellen van Sedumdak doe-het-zelf pakketten per vierkante meter mogelijk maakt.
Opdracht
“Voor Sedumopjedak bv willen wij een website waarop particulieren op basis van de dakafmeting complete pakketten per vierkante meter kunnen bestellen. De webshop moet op basis van de afmetingen de pakketsamenstelling doorrekenen en de verschillende BTW tarieven.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
Op basis van 15 jaar ervaring in de branche en eerdere webshops is het Tom Schipper (de eigenaar van Sedumopjedak bv) duidelijk dat het samenstellen van een complete lijst van benodigdheden voor de aanleg van een groendak met Sedum lastig is voor zijn klanten. De verschillende afmetingen en BTW tarieven van de onderliggende componenten maakt dit extra lastig. Er is volgens hem behoefte aan een eenvoudige manier van bestellen die de zekerheid biedt dat men alles in huis heeft om een Sedumdak compleet aan te kunnen leggen of aan te laten leggen.
Speciale plug-in
Op basis van vooronderzoek blijkt dat er geen combinatie van plug-ins in de markt is om dit mogelijk te maken. Door een pakket van eisen samen te stellen waaraan zo’n plugin moet voldoen is er vervolgens een maatwerk plug-in ontwikkeld die bestellen op basis van. dakafmeting mogelijk maakt. Zowel voor consumenten als partners van Sedumopjedak bv.
Huisstijl en webdesign op basis van emotie
De WooCommerce webshop is onderdeel van de eerste website voor Sedumopjedak bv en naast de functionaliteit dient er ook nog een huisstijl ontwikkeld te worden. In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft iemand om een groendak met Sedum aan te schaffen? Vanuit het gevoel iets bij te dragen aan een betere leefomgeving komen we uit op twee emoties uit de set van 38 merkgerelateerde emoties waarmee wij altijd werken:
- Gevoel van zorgzaamheid;
- Voelen dat je erbij hoort.
Uit de set van emotie versterkende kleuren stellen wij een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:
- Levendig oranje;
- Bladgroen;
- Helder geel.
Logo en beeldmerk
Op basis van het bovenstaande wordt er een logo en een beeldmerk ontworpen. De toevoegde waarde van de WooCommerce webshop door de speciale manier van bestellen door de maatwerkplug-in wordt vertaald naar de slogan:
‘Sedum op je dak met het grootste gemak!’
Landscape logo
Beeldmerk
WooCommerce Webshop met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WooCommerce Webshop met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Sedumopjedak.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.
Homepage
Instructie ‘Planning en voorbereiding’
Instructie ‘Onderhoud’
Pagina ‘Zelf aanleggen’
‘Sedumshop’
Homepage
Over ons / FAQ
Het liefst maak ik het mijn klanten zo gemakkelijk mogelijk om hun leefomgeving te vergroenen. Het is Cornelissen.Marketing gelukt om dit naar een webshop te vertalen. Ik kan nu meer mensen bereiken en meer groendaken met Sedum te creëren. Goed gelukt dus en echt: 'Sedum op je dak met het grootste gemak!'.
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Gevoel van zorgzaamheid
Belangstelling in het verstrekken van emotionele, fysieke, financiële of spirituele ondersteuning aan anderen en intens plezier beleven aan het hiermee bezig zijn.
Voelen dat je erbij hoort
Het buikgevoel hebben dat je onderdeel uitmaakt van een gezin, een vriendengroep of een maatschappij waar je jezelf in thuis voelt op basis van overeenkomstige waarden, overtuigingen en gedragsneigingen.
Gekozen kleurrichting(en):
Bladgroen
Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.
PMS 349C #125727
Helder geel
Positief: verlichtend, blij, heet, levendig, vriendelijk, lichtgevend, verhelderend, energiek, zonneschijn, stimulerend, innovatief, stralend, bewustzijn, verrassing, voorzichtigheid.
Negatief: lafheid, verraad, gevaar.
PMS 116C #FDC70B
Levendig oranje
Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.
PMS 1586C #F06D27
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.