Pictogrammen in het webdesign

Een website als voorportaal van de dienstverlening en het kantoor

Webdesign SchootsGunter

Opdracht

“Voor SchootsGunter Familierecht willen wij een website met een design dat qua ‘look & feel’ als voorportaal van nieuwe kantoor en onze dienstverlening beleefd wordt”

De specifieke behoefte van de doelgroep

SchootsGunter is gespecialiseerd in het familierecht. Met name in de begeleiding van scheidingen van ondernemers en vermogende particulieren. Denk daarbij aan DGA’s, MKB’ers, vrije beroepsbeoefenaren, medisch specialisten en andere hoogopgeleide professionals en hun partners. Zij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en zoeken altijd het overleg. Voor dit overleg willen zij met hun kantoor (en website) een rustige en prettige omgeving bieden in een lastige, soms hectische tijd voor hun cliénten

Pictogrammen in het webdesign

Scheiden is niet iets wat men dagelijks doet. In een oriënterende fase helpen de beeldende pictogrammen in het webdesign bij het zoeken naar de juiste informatie. Samen Lex Maat Grafische Vormgeving is de volgende set ontwerpen gemaakt van pictogrammen in het webdesign ten behoeve van de navigatie.

Scheiden

Alimentatie

Ondernemer & scheiden

Draagmoederschap

Ouderschapsplan

Ouderlijk gezag

Omgangsregeling

Afstamming

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekrs je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Als terugkerend element versterkt en vergroot bovendien het de merkherkenning. Dit heeft een positief effect op je naamsbekendheid en draagt bovendien bij aan het bereiken van een top-of-mind positie voor je merk. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van SchootsGunter tot stand gekomen.

Landscape logo
Beeldmerk SchootsGunter
Beeldmerk

Fotografie door Marjolijn Lamme

Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!

Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.

Video gemaakt door Story-to-Video

Roos de Jong van Story-to-Video uit Amsterdam maakte voor SchootsGunter twee video’s. Een video met een introductie van SchootsGunter als boetiek kantoor gespecialiseerd in het familierecht. De tweede video gaat specifiek in het onderwerp mediation. Bij het bekijken van de videos stap je letterlijk het kantoor binnen en wordt de beleving bijna tastbaar!

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is SchootsGunter verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Homepage SchootsGunter
Homepage
Contact
Pagina ‘Contact’
Onze aanpak
Pagina ‘Onze aanpak’
Wat wij doen
Pagina ‘Wat wij doen’

Eric heeft ons het afgelopen jaar heel goed geholpen bij het maken van onze website. Zijn creativiteit, maar bovenal zijn geduld is een bijzondere kwaliteit van hem.

Mirjam Schoots

Mediator | Collaborative Divorce Lawyer | Familierechtadvocaat, SchootsGunter Familierecht

Eric heeft onze wensen heel goed weten te vertalen. Wat ik vooral ook in Eric waardeer is dat hij heel accuraat en betrokken is en op alle vlakken (ook proactief) meedenkt.

Martine Gunter

Mediator | Familierechtadvocaat, SchootsGunter Familierecht

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich gerespecteerd voelen

Erkenning en waardering krijgen voor je waarde of bijdragen die je levert aan dierbaren, je familie of aan de maatschappij.

Gekozen kleurrichting(en):

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C #0A546D

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Licht olijf

Positief: kalmte, stil, verzachtend, zakelijk, neutraal, praktisch, klassiek

PMS 7485 C #CAD8A2

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk