Pictogrammen in het webdesign
Een website als voorportaal van de dienstverlening en het kantoor
Opdracht
“Voor SchootsGunter Familierecht willen wij een website met een design dat qua ‘look & feel’ als voorportaal van nieuwe kantoor en onze dienstverlening beleefd wordt”
De specifieke behoefte van de doelgroep
SchootsGunter is gespecialiseerd in het familierecht. Met name in de begeleiding van scheidingen van ondernemers en vermogende particulieren. Denk daarbij aan DGA’s, MKB’ers, vrije beroepsbeoefenaren, medisch specialisten en andere hoogopgeleide professionals en hun partners. Zij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en zoeken altijd het overleg. Voor dit overleg willen zij met hun kantoor (en website) een rustige en prettige omgeving bieden in een lastige, soms hectische tijd voor hun cliénten
Pictogrammen in het webdesign
Scheiden is niet iets wat men dagelijks doet. In een oriënterende fase helpen de beeldende pictogrammen in het webdesign bij het zoeken naar de juiste informatie. Samen Lex Maat Grafische Vormgeving is de volgende set ontwerpen gemaakt van pictogrammen in het webdesign ten behoeve van de navigatie.
Scheiden
Alimentatie
Ondernemer & scheiden
Draagmoederschap
Ouderschapsplan
Ouderlijk gezag
Omgangsregeling
Afstamming
Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk
Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekrs je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Als terugkerend element versterkt en vergroot bovendien het de merkherkenning. Dit heeft een positief effect op je naamsbekendheid en draagt bovendien bij aan het bereiken van een top-of-mind positie voor je merk. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van SchootsGunter tot stand gekomen.
Landscape logo
Fotografie door Marjolijn Lamme
Marjolijn Lamme Fotografie uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!
Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.
Video gemaakt door Story-to-Video
Roos de Jong van Story-to-Video uit Amsterdam maakte voor SchootsGunter twee video’s. Een video met een introductie van SchootsGunter als boetiek kantoor gespecialiseerd in het familierecht. De tweede video gaat specifiek in het onderwerp mediation. Bij het bekijken van de videos stap je letterlijk het kantoor binnen en wordt de beleving bijna tastbaar!
WordPress webdesign met managed webhosting
Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is SchootsGunter verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.
Eric heeft ons het afgelopen jaar heel goed geholpen bij het maken van onze website. Zijn creativiteit, maar bovenal zijn geduld is een bijzondere kwaliteit van hem.
Eric heeft onze wensen heel goed weten te vertalen. Wat ik vooral ook in Eric waardeer is dat hij heel accuraat en betrokken is en op alle vlakken (ook proactief) meedenkt.
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich gerespecteerd voelen
Erkenning en waardering krijgen voor je waarde of bijdragen die je levert aan dierbaren, je familie of aan de maatschappij.
Gekozen kleurrichting(en):
Teal
Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.
PMS 315C #0A546D
Wit
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
#FFFFFF
Licht olijf
Positief: kalmte, stil, verzachtend, zakelijk, neutraal, praktisch, klassiek
PMS 7485 C #CAD8A2
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.