Ontwikkelen huisstijl en webconcept

Huisstijl en webconcept voor een muziekstudio gespecialiseerd in sonic branding, sound design en music composition.

TM4Music

Opdracht

“Wij willen in de zoekmachines zou goed mogelijk op onze kerncompetenties gevonden worden en daarbij extreem duidelijk zijn waar ons merk voor staat”

Website voor een unieke samenwerking

Het project voor TM4Music is een mooi voorbeeld hoe je een ruw idee omzet tot een website met een achterliggend merkconcept. Al acht jaren creëren Tico Pierhagen en Martijn Heijmans samen muziek en formats. De uitkomst is divers maar wat voor etiket je er ook op plakt, zij geven een herkenbare ‘sound’ aan een merk, een commercials, films of radioprogramma. In de praktijk creëert Martijn het globale idee en Tico de complexe muziek. In deze mix ontstaat een vertrouwd geluid voor ieder merk om zichzelf te vertegenwoordigen.

‘Goed gevonden’ worden

De ultieme droom van de heren is om uiteindelijk door ‘Hollywood’ gevonden te worden en ook meteen op de juiste waarde te worden geschat. Het webdesign gaat daarvoor uit van een zoekmachine strategie gericht op de drie verschillende manieren van zoeken:

  • op zoekwoorden;
  • op video content;
  • op audio content.

Om dit te bereiken wordt op de portfoliopagina eigen content van Soundcloud en YouTube geplaatst. Voor de opzet van website is er eerst een zoekwoordenanalyse gedaan en is de content op basis hiervan geschreven.

Naamgeving en huisstijl ontwerp

Een naam voor de samenwerking was er nog niet en de uiteindelijke naam is tot stand gekomen na enkele brainstormsessies. Gezocht werd naar een woord dat de uitkomst van hun ‘sonic branding’ het beste tot uitdrukking brengt. Via de uitspraak: “Het is pas een merk als wij er geluid aan hebben gegeven’ kwamen we uit op het symbool voor trademark. Tevens de eerste letters van beide voornamen. TM4Music was daarmee geboren, waarbij TM dus een dubbele betekenis heeft.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van TM4Music ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de 51 emotie versterkende kleuren. De soundwave in het logo is een weergave van het audio logo van TM4Music.

Landscape logo
Beeldmerk SchootsGunter
Beeldmerk
Audio logo

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is TM4Music verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Portfolio
Pagina ‘Portfolio’
Sonic Branding
Pagina ‘Sonic Branding’
About us
Pagina ‘About us’

Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats

Tico Pierhagen

Composer / Co-owner, TM4Music

Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats Lorum ipsum etc hoepla de hatsieflats

Martijn Heijmans

Producer / Co-owner, TM4Music

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich uniek voelen

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Gekozen kleurrichting(en):

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Azalia

Positief: opvallend, theatraal, fantasievol, pulserend, trillend.

PMS 214C  #E80060

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk