Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept voor een muziekstudio gespecialiseerd in sonic branding, sound design en music composition.

TM4Music

Opdracht

“Wij willen in de zoekmachines zou goed mogelijk op onze kerncompetenties gevonden worden en daarbij extreem duidelijk zijn waar ons merk voor staat”

Website voor een unieke samenwerking

Het project voor TM4Music is een mooi voorbeeld hoe je een ruw idee omzet tot een website met een achterliggend merkconcept. Al acht jaren creëren Tico Pierhagen en Martijn Heijmans samen muziek en formats. De uitkomst is divers maar wat voor etiket je er ook op plakt, zij geven een herkenbare ‘sound’ aan een merk, een commercials, films of radioprogramma. In de praktijk creëert Martijn het globale idee en Tico de complexe muziek. In deze mix ontstaat een vertrouwd geluid voor ieder merk om zichzelf te vertegenwoordigen.

‘Goed gevonden’ worden

De ultieme droom van de heren is om uiteindelijk door ‘Hollywood’ gevonden te worden en ook meteen op de juiste waarde te worden geschat. Het webdesign gaat daarvoor uit van een zoekmachine strategie gericht op de drie verschillende manieren van zoeken:

  • op zoekwoorden;
  • op video content;
  • op audio content.

Om dit te bereiken wordt op de portfoliopagina eigen content van Soundcloud en YouTube geplaatst. Voor de opzet van website is er eerst een zoekwoordenanalyse gedaan en is de content op basis hiervan geschreven.

Naamgeving en huisstijl ontwerp

Een naam voor de samenwerking was er nog niet en de uiteindelijke naam is tot stand gekomen na enkele brainstormsessies. Gezocht werd naar een woord dat de uitkomst van hun ‘sonic branding’ het beste tot uitdrukking brengt. Via de uitspraak: “Het is pas een merk als wij er geluid aan hebben gegeven’ kwamen we uit op het symbool voor trademark. Tevens de eerste letters van beide voornamen. TM4Music was daarmee geboren, waarbij TM dus een dubbele betekenis heeft.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere vormen met het merk geassocieerd. Met dit in gedachte is de vormgeving van het logo van TM4Music ontworpen. De kleuren van het logo en de website zijn gebaseerd op de emotie versterkende kleuren. De soundwave in het logo is een weergave van het audio logo van TM4Music.

Landscape logo
Beeldmerk SchootsGunter
Beeldmerk
Audio logo

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is TM4Music verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Portfolio
Pagina ‘Portfolio’
Sonic Branding
Pagina ‘Sonic Branding’
About us
Pagina ‘About us’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich uniek voelen

Zich uniek voelen

Je bent je er bewust van dat je een individu bent dat zich onderscheid van andere personen.

Gekozen kleurrichting(en):

Helder blauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend.

PMS 285C #0171BA

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Azalia

Positief: opvallend, theatraal, fantasievol, pulserend, trillend.

PMS 214C  #E80060

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk