Introductie Felixx.Online

Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader

Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.

Een nieuwe vorm van dienstverlening

Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.

De werking van Felixx.online

Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.

Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor

Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.

De eerste tekeningen van Aniek Bartels

Van script naar storyboard

Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:

Het storyboard voor de animatiefilm

Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.

WordPress multisite met meerdere domeinen

De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.

Homepage website Felixx.online

In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.

Korte animatiefilm met call-to-action

De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk