Verbetering website Gooische Bomen
Nieuwe content, nieuw logo en een Instagramfeed
Verbetering website
“Zorg ervoor dat er makkelijker contact kan worden opgenomen door zakelijke klanten en integreer Instagram met de homepage”
Boomonderzoek en advies
De verbetering van de website is vooral gericht op de zakelijke klanten van Gooische Bomen. Voor bedrijven en overheidsinstanties heeft Gooische Bomen namelijk een compleet dienstenpakket voor het onderzoeken en verzorgen van bomen. De adviezen ondersteunen beslissers bij beleidsvorming en de uitvoering ervan. Voor betere vindbaarheid in de zoekmachines is er daarom relevante content toegevoegd aan de website. Uiteraard met voldoende mogelijkheden om makkelijk contact op te nemen met Gooische Bomen.
Nieuw logo
Het oude logo was door de vormgeving niet goed inzetbaar en herkenbaar op social media. Ook voor de belettering van de bus en ander materieel kon het logo krachtiger worden.
De beeldmerk-component van het logo met de boom en de cirkel is nu geschikt voor inzet op social media omdat de naam van het account op tijdlijnen altijd naast het beeldmerk komt te staan.
Instagram feed
Om ervoor te zorgen dat er met minimale inspanning toch veel van het werk van Gooische Bomen zichtbaar wordt op de website is ervoor gekozen om een ‘Instagram feed’ toe te voegen aan de website. Met een minimale inspanning snijdt het mes aan twee kanten. De website heeft hiermee een ‘levend’ portfolio dat continu, automatisch wordt aangevuld. Daarnaast is Gooische Bomen direct zichtbaar op social media.
Enkele pagina’s van de website
Klik op de afbeelding voor een vergroting
Gekozen kleurrichting(en):
Jasmijn groen
Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41
Donkergroen
Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.
PMS 3435C #104634
Chartreuse
Positief: artistiek, stoutmoedig, modieus, ontstellend, scherp.
Negatief: opzichtig, kleverig, slijmerig, misselijk, mal.
PMS 584C #CCD548
Wit
Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.
#FFFFFF
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.