Notariskantoor Goossens
Opzet merkconcept en online presentie voor Notariskantoor Goossens
Opdracht
“Zorg ervoor dat wij in ons verzorgingsgebied (Bussum, Gooisemeren) zo snel en zo goed mogelijk online zichtbaar zijn.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
Het team van Notariskantoor Goossens begrijpt dat er in ieders leven momenten zijn die zich niet vaak voordoen. Zo begint niet iedereen regelmatig een nieuwe onderneming. Ook het kopen van een nieuwe woning, samen gaan wonen of trouwen, scheiden en nalaten zijn heuse levensgebeurtenissen. Zij staan er samen met hun clienten eerst bij stil en zorgen voor goede notariële adviezen en stellen voor de verschillende situaties de notariële akten op.
Het kantoor met de vrouwelijke touch
Door zich als vrouwenkantoor te presenteren willen zij niet een statement maken maar gewoon duidelijk zijn over wie zij zijn. Het team dat zij vormen is ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde van een notaris zit in het aanvoelen van de situatie. Of de levensgebeurtenis nu prettig of onprettig is, in de visie van Notariskantoor Goossens kun je de stukken notarieel inhoudelijk pas goed recht doen wanneer je eerst bij de gebeurtenis zelf stil staat.
Grafische vormgeving
Voor de grafische vormgeving van het merkconcept en de huisstijl voor Notariskantoor Goossens tekende Botterman Ontwerp uit Laren. Naast de bewerking van het beeldmateriaal en het kiezen van de beelden voor de levensgebeurtenissen, ontwierp Marieke Tempelaars-Botterman de pictogrammen voor de verschillende diensten.
Online marketing strategie
Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:
- een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
- een e-mailmarketingcampagne;
- contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
- continue zoekmachine optimalisatie;
- growth hacking;
- en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.
Webdesign
Website met managed webhosting
Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting.
Je bent hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.
WordPress webdesign
Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.
Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Zich vredig, ontspannen voelen
Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.
Gekozen kleurrichting(en):
Levendig oranje
Positief: pret, grillig, gelukkig, gloeiend, zonsondergang, heet, stimulerend, actief, vriendelijk, goedmoedig, uitgestrekt, spontaan, optimistisch, communicatief, gemoedelijk, sociaal, zelfverzekerd, overredend, geanimeerd.
Negatief: Luidruchtig, rauw, frivool.
PMS 1586C #F06D27
Neutraal grijs
Positief: klassiek, sober, zakelijk, praktisch, tijdloos, geschikt, stil, neutraal, logisch, onopvallend, gereserveerd, fundamenteel, eenvoudig, bescheiden.
PMS 423C #8C8C8C
# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.