Merkidentiteit bepalen en webdesign

Merkidentiteit bepalen en webdesign voor een bevlogen onderzoeker die advocaten, accountants en bedrijven ondersteunt door verhelderend feiten- en toedrachtonderzoek op financieel-economisch gebied en op het gebied van integriteit.

Deskundigonderzoek-responsief

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.

Hoe beleeft men je merk?

Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten en je inzichten meenemen in je merkconcept.

Merkidentiteit bepalen

Je website wekt verwachtingen

Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Door merkidentiteit bepalen voorop te stellen heb je zelf invloed op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.

En klantbehoefte dan?

De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom  jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.

Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen

Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.

Grafische vormgeving logo en huisstijl

De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.

Merkidentiteit bepalen
Landscape logo
Beeldmerk Deskundigonderzoek.nl
Beeldmerk

Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma

Voor zowel de fotografie als de videos tekende studio De Foto Firma. Hieronder twee voorbeelden. Bekijk het YouTube kanaal van Deskundigonderzoek.nl voor de overige videos.

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding om de pagina live te bekijken.

Merkidentiteit bepalen
Homepage
Merkidentiteit bepalen
Doelgroep Advocaten
Merkidentiteit bepalen
Over mij
Merkidentiteit bepalen
Actualiteiten
Merkidentiteit bepalen
Contact

Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto’s te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat.  Ja, die foto’s zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.

Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.

Peter Schimmel

Forensisch accountant, Deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #212D69

Goud

Positief: blingbling, rijk, gloeiend, goddelijk, intuïtief, luxueus, weelderig, duur, stralend, waardevol, prestigieus.
Negatief: opzichtig.

PMS 871C #87754F

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk
Communicatieplan op basis van herpositionering

Communicatieplan op basis van herpositionering

Marketingstrategie voor WooCommerce webshop

Marketingstrategie voor WooCommerce webshop

Website verhuizen naar Managed WordPress Hosting

Website verhuizen naar Managed WordPress Hosting

Rebranding ten behoeve van nieuwe markten

Rebranding ten behoeve van nieuwe markten

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Social Media Strategie voor Fons & Wijn

Marketing en Social Media voor Entrima

Marketing en Social Media voor Entrima

WordPress website maken met betere SEO

WordPress website maken met betere SEO

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Zoekmachine optimalisatie WordPress website

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Social media planning voor marketing en communicatiebureaus

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Inspirerende educatieve blog: schrijflesidee.nl

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

Woocommerce webshop met maatwerk plugin voor gebruiksgemak

WordPress met Active Campaign integratie

WordPress met Active Campaign integratie

Meertalige Wordpress website

Meertalige Wordpress website

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Huisstijlontwikkeling en webconcept

Webdesign en webfotografie

Webdesign en webfotografie

Webdesign met professionele fotografie

Webdesign met professionele fotografie

Pictogrammen in het webdesign voor navigatie in diensten

Pictogrammen in het webdesign voor navigatie in diensten

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Vervanging website PP Hoveniers

Vervanging website PP Hoveniers

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Transitietijger: merkontwikkeling en webdesign

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merk concept & website Pensioenorde

Merk concept & website Pensioenorde

WordPress ondersteuning FlexOffiZ

WordPress ondersteuning FlexOffiZ

Website PYXIS

Website PYXIS

Notariskantoor Goossens

Notariskantoor Goossens

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

Meertalige website voor PFPC Global

Meertalige website voor PFPC Global

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

The Relativity Of Color

The Relativity Of Color

Elephant Dental | interaction ceramics

Elephant Dental | interaction ceramics