Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Communicatiedoelstellingen

 

Waarom zoek je op dit woord?

Ben je een student op zoek naar een definitie of informatie over communicatiedoelstellingen? Of ben je een ondernemer met de ambitie om de communicatie van je onderneming nu eens structureel goed aan te pakken? Je kunt namelijk alleen via een zoekopdracht op deze pagina terecht zijn gekomen. Zoek je een goede definitie voor je studie of zoek je handvatten om voor je eigen bedrijf communicatiedoelen te stellen?

De hamvraag: welk doel dient je communicatie?

Communicatiedoelstellingen richten zich per definitie op drie verschillende uitkomsten:

  • Meer bekendheid voor een product of dienst;
  • Hogere voorkeur ten opzichte van de concurrentie bij de afnemers ;
  • Verandering in (koop)gedrag bij de afnemers.

Is één van de drie uitkomsten gewenst voor jouw product of dienst? Mooi, het is dan alleen nog van belang dat je een duidelijke propositie of merkbelofte hebt op basis waarvan duidelijke communicatiedoelstellingen kunnen worden geformuleerd.

Communicatiedoelstellingen

Communicatiedoelstellingen en strategie

Er komen steeds meer communicatiemiddelen bij. Om de meest effectieve middelen te kunnen inzetten is een goede strategie nodig. In de basis ga je er vanuit dat men jouw merk eerst moeten leren kennen, er vervolgens een beetje van moet gaan houden voordat je iets in het (aankoop) gedrag kunt veranderen.

Communicatiedoelstellingen

Alleen een gestructureerde aanpak werkt

In bovenstaande afbeelding zie je de vijf stappen in het aankoopproces in relatie tot de mogelijke contactmomenten. Het mag duidelijk zijn dat het belangrijk is eerst te focussen op de belangrijkste contactmogelijkheden. Hiervoor is een gestructureerde aanpak nodig. Schat in op welke momenten en via welke kanalen de kans het grootst is, dat je invloed kunt hebben op de keuze van je beoogde klant.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkbelofte?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkbelofte is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Je bent een gedreven ondernemer en je wilt graag je bedrijf naar het level brengen dat je écht voor ogen hebt;
  • Je merkt dat je nu erg je best doet, maar dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Je wilt graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Je wilt daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!

Mirjam Schoots

Mirjam Schoots Familierecht

Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System

Communicatiedoelstellingen definitie:

Het effect dat de organisatie met communicatie in een bepaalde periode bij een specifieke doelgroep wil bereiken.

Bron: Ensie

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkstrategieën:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van door ons ontwikkelde merkstragie.