Zoekmachine optimalisatie WordPress website
Verbetering vindbaarheid Mafait techniek
Mafait Techniek uit Nederhorst den Berg meldde zich bij ons met het verzoek eens naar hun website te kijken. Naar hun verwachting werden er niet genoeg contactopnamen via de website gedaan.
Opdracht:
De opdracht luidde: ‘Kijk of je de vindbaarheid van de website kunt verbeteren en zorg ervoor dat we kunnen monitoren of en hoe het zich verbetert’.
Zoekmachine optimalisatie in 9 stappen
Om voor de vindbaarheid van Mafait Techniek de SEO te verbeteren volgde we het stappenplan dat wij altijd hanteren bij zoekmachine optimalisatie voor een WordPress website:
Stappen:
1. Check SSL certificatie
2. Check pagina laadsnelheid
3. Check responsiviteit
4. Check meetbaarheid
5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool
6. Is er een zoekmachine strategie?
7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines
8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?
9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is
Website Mafait Techniek:
1. Check SSL certificatie
√
2. Check pagina laadsnelheid
√
3. Check responsiviteit
√
4. Check meetbaarheid
×
Er werd nog niet gemeten. Middels een Google-accont zijn er accounts aangemaakt in Google Analytics en Google Search Console.
5. Check aanwezigheid SEO optimalisatie tool
×
De Yoast SEO.plugin was al wel geïnstalleerd maar nog niet actief ingezet. Eerst toegepast op bestaande pagina’s en daarna om de toegevoegde pagina’s.
6. Is er een zoekmachine strategie?
×
Nee, er was nog geen zoekwoordenanalyse gedaan en nog geen contant aan de website toegevoegd met oog op de mogelijkheid om op relevante onderwerpen goed gevonden te worden.
7. Is de sitemap bekend bij de zoekmachines
×
Nee, na het aanmaken van het Google Search console account is de nieuwe sitemap direct geüpload.
8. Is er laaghangend fruit qua zoekwoorden?
Jazeker, er is ook direct relevante content toegevoegd op basis van kenwords waarop maandelijks redelijk vaak gezocht wordt.
9. Checken of een regelmatige informatiestroom vanaf de website wenselijk is
√
Het heeft zin om regelmatig portfoliopagina;s toe te voegen en daarbij relevante zoekwoorden met zoektraffic te gebruiken.
Resultaten zoekmachine optimalisatie Mafait Techniek
Klik op afbeeldingen voor een vergroting.
Toename door toegevoegde pagina’s en inzet optimalisatie tool
Het originele ontwerp van de website van Mafait Techniek is een zogenaamde one-pager. Groot voordeel daarvan is dat de dienstverlening op eenvoudige wijze zeer inzichtelijk wordt gepresenteerd. Het nadeel is echter dat er daarmee maar één URL door de zoekmachine’s wordt geïndexeerd. De kans is dan niet erg groot dat de website organisch gevonden wordt.
Na een zoekwoorden analyse zijn relevante key-words met maandelijks significante traffic gekoppeld aan de wel aanwezige 22 ‘portfolio’ pagina’s. Verder zijn er 7 aparte diensten pagina’s gemaakt voor de belangrijkste diensten van Mafait Techniek.
In plaats van op 1 key-word wordt Mafait Techniek nu op 30 key-words geïndexeerd. In de bijgaande afbeeldingen zijn de eerste effecten al goed te zien.
"Heel goed geholpen bij ons probleem! Door het niet goed functioneren van onze website terecht gekomen bij Cornelissen Marketing met de vraag hoe kunnen we de vindbaarheid/bereikbaarheid van de website verbeteren. Er is goed naar onze vragen geluisterd, een duidelijke analyse gemaakt van het probleem waardoor de website niet goed werkte en hierop aanpassingen doorgevoerd. Nu is de website beter vindbaar en we zijn erg blij met de hulp, luisterend oor, analytisch vermogen en de oplossingen die aangedragen/uitgevoerd zijn."
Wil je ook de vindbaarheid van je website verbeteren?
Heb je ook op zich een goede website maar denk je dat er meer uit te halen valt? Bekijk dan onze pagina over SEO verbeteren of neem dan contact met ons op en laat ons eens kijken of er mogelijkheden zijn.
Samen zetten we de verbeteringen in gang. Zodat je online beter zichtbaar bent en de kans groter wordt dat ze je weten te vinden! Laat je merk z’n werk doen!
Bron: Panayides G. (2023, 14 december). The Most Effective Method Of Doing Keyword Research 2024
(Step by Step) The Digital XX. Geraadpleegd op 21 december 2023, van https://thedigitalxx.com/keyword-research-strategy/
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.