The Relativity Of Color
Strategie en merkactivatie om bewustwording te stimuleren
Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. De keramische producten die eerst als verschillende merken werden verkocht waren voor dit project opnieuw gelanceerd onder één nieuwe merknaam.
Over de opdracht:
In het kader van de branding van de interaction® keramiek was er bij Elephant Dental de behoefte aan content die het nieuwe begrip ‘Blend-in dynamics’ verduidelijkt. ‘Het belangrijkste nut van de keramiek voor de hele keten (tandtechnicus, tandarts, patiënt) komt voort uit de licht-optische eigenschappen van het materiaal: de ‘Blend-in dynamics’. Geef betekenis aan dit begrip: zorg dat tandtechnici en tandartsen via de bewustwording dat kleurwaarneming relatief is, het gevoel krijgen dat ze met interaction® keramiek de beste kans hebben op een esthetisch topresultaat.’
‘Blend-in dynamics’ als simpele metafoor
De onderliggende theorie over de waarneming van kleuren en kleurcommunicatie had een korte en duidelijke uitleg nodig om impact te kunnen hebben. Gerrit-Jan Heerschop van Héé Communicatie en Creatie maakte deze vertaalslag door een dieren te laten zien die hetzelfde met hun omgeving doen als de kronen van het interaction keramiek.
Hieronder de presentatie met de achterliggende studie: Interaction of Colors van Josef Albers.
Uitwerking
In samenwerking met tandtechnicus Hans Jürgen Joit uit Düsseldorf en Héé Communicatie en Creatie uit Bussum werd een serie van vijf korte films gemaakt die duidelijk maken hoe beperkt ons vermogen is, om kleur als absoluut gegeven waar te nemen. Door het thema op deze neutrale maar zeer indringende wijze aan te spreken wordt de belofte, dat de keramiek met de ‘Blend-in dynamics’ hier een oplossing kan bieden, versterkt.
Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor al eerder de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die het onderscheidende vermogen van de interaction® keramiek in één oogopslag duidelijk maakt.
Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.
"Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face - impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge."
Merkontwikkeling en webdesign
Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen
Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer
Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.