Over ons
Lees over ons bureau voor strategie, merkontwikkeling en online marketing
Eric Cornelissen
Merkstrateeg Webdesigner
drs. ing. Eric M.H. Cornelissen
Merkstrateeg & Webdesigner
Al sinds eind jaren tachtig is Eric Cornelissen werkzaam op het snijvlak van marketing, bedrijfsvoering en techniek. Dit is begonnen op het moment dat hij een interne opleiding en een baan bij Fokker op Schiphol verruilde voor een functie bij DELTEC, een softwarebedrijf uit Naarden. Hier heeft hij niet alleen veel over het ontwikkelen van producten en software geleerd, maar vooral leren focussen op beleving van een dienst vanuit het perspectief van de klant (d.m.v. persona’s).
Hierna volgden twee dentale bedrijven: CORDENT en DENTSPLY met een uitstapje ertussen als zelfstandig ondernemer in de horeca. Het betrof het opzetten van een franchise concept voor Heineken in Nederland. Wisselen tussen branches heeft Eric Cornelissen een zeer breed referentiekader en diepgaand inzicht in veel bedrijfsprocessen gegeven.
Waardecreatie als rode draad
Het creatief omgaan met de aanwezige middelen en hieruit het onderscheidende vermogen van een firma, product of dienst boven halen is zijn passie. Bij bedrijven in verschillende branches heeft hij de vrijheid gehad om dit talent continu door te ontwikkelen. Hierdoor is het creëren van waarde zijn tweede natuur geworden.
Ervaring gekoppeld aan de nieuwste kennis
Met een studie technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam (2004-2007) en een studie marketing aan de Vrije Universiteit (2011-2013) hebben recent een nieuw en stevig fundament aan zijn ervaring toegevoegd.
Online marketing
Vooral door de laatste studie in combinatie met het wetenschappelijk onderzoek waarmee deze afgerond werd heeft hij een onschatbare hoeveelheid inzicht gekregen in (online) marketing. Tijdens deze studie werd alle opgedane kennis tot in de treuren uitgeprobeerd voor de start-up Wazokuu! Online Branding. Na de studie is hij bij gaan dragen aan de ontwikkeling van iMonitoring, de ultieme tool voor online marketeers.
Het Marketing Station
Het aanbieden van collectieve oplossingen in marketing en communicatie leidde er in 2018 toe dat zijn bureau Cornelissen.Marketing intrek nam in Het Marketing Station op het middenperron van station Naarden-Bussum. Het Marketing Station is een idee van CornelissenMarketing en huisvest inmiddels een groot deel van de partners uit het collectief waarmee al werd samengewerkt. Op deze prachtige zichtlocatie wordt invulleng gegeven aan de marketingbehoefte van een groot aantal bedrijven in de regio en daarbuiten.
Unieke combinatie van competenties
Het inzicht en de ervaring van een door de wol geverfde marketeer en technisch bedrijfskundige met de nieuwste kennis van iemand die de universiteit net heeft verlaten. Een tamelijk unieke combinatie van competenties die er voor zorgen dat hij beter, sneller en doortastender te werk kan gaan dan menig andere marketeer. Vooral bij technische bedrijven in een business-to-business omgeving blijkt dit steeds weer doorslaggevend te zijn.
En als er dan nog tijd is…
Een hoofd dat veel gebruikt wordt moet ook af en toe leeg. Zijn ontspanning vindt hij als het even kan met een rondje hardlopen om Naarden Vesting of op het rugbyveld.
RECENTE BLOGS
Lees over onze kijk op het versterken van groeikansen op basis van kernvaardigheid.
Webdesign dat voor je gaat werken!
De blog ‘Hoe gaat je website voor business zorgen? ‘ beschrijft negen zaken om absoluut rekening mee te houden in het ontwerp van je website.
Managed hosting betaalt zich terug
De prijs die bedrijven betalen voor problemen met de website gaat verder dan alleen verspild marketingbudget. Managed hosting biedt uitkomst.
Online als een roepende in de woestijn?
“Onlangs hebben wij geïnvesteerd in een nieuwe website maar online voelen wij ons nog steeds als een roepende in de woestijn.” Herken je dat gevoel? Lees de blog over wat je helpt in die grote zandbak.