Content marketing

Zorg dat je online consistent zichtbaar bent

Content Marketing

Content marketing is erop gericht om binnen jouw competentiebereik gevonden te worden en relevant te worden gevonden.

Door consistent te zijn maak je het krachtig

De hoeveelheid informatie die tegenwoordig aangeboden wordt is enorm. Het is daarom zaak om via de verschillende kanalen steeds jouw content consistent in te zetten. De ontvanger van de informatie bepaald namelijk wel of de informatie op dat moment wel of niet relevant voor hem is. Je hoeft je daarom niet uit te putten in steeds weer nieuwe spitsvondigheden. Beperk je tot berichten die laten zien waarom jouw kernvaardigheid voor de ontvanger relevant en nuttig kan zijn.

Content marketing in de uitvoering

Contentmarketing is het creëren en verspreiden van informatie die waardevol is voor jouw klanten en potentiële klanten, met als doel hen te verleiden tot de aankoop van jouw producten of diensten.

Er drie soorten content en die zul je met elkaar moeten afwisselen om mensen (uiteindelijk) te verleiden jouw producten of diensten te kopen:

  1. Content waarmee jij jouw doelgroep iets nieuws leert,
  2. Content waarmee jij een relatie met en vertrouwen bij hen opbouwt
  3. En content waarmee jij conversie beoogt / jouw doelgroep tot actie aanzet

Vier controle vragen om je er van te verzekeren dat de ingezette content zinvol is en het doel dient:

  1. Is het waardevol voor mijn doelgroep?
  2. Is het actueel?
  3. Mag ik het publiceren (denk aan embargo’s, vertrouwelijkheid, copyright)?
  4. Is het passend voor het ingezette kanaal?

Het bovenstaande succesvol omzetten naar geweldige content gaat het gemakkelijkst wanneer je jouw merkconcept eerst goed hebt uitgewerkt.

Content marketing uitbesteden

Je schuift de marketing en communicatie voor jouw onderneming steeds door naar het moment dat je er tijd voor hebt. Dit is vast heel herkenbaar. Speciaal hiervoor hebben wij mee ontwikkelt aan het Marketing Dashboard. Deze online applicatie automatiseert onze samenwerking, zorgt voor duidelijk inzicht en voor een optimale online zichtbaarheid. Probeer het gewoon eens een half jaar uit, in het slechtste geval heb je op relevante wijze een halfjaar lang veel nieuwe contacten bereikt. 

"Om doelgericht bezig te zijn heb je echt een duidelijke merkpropositie nodig.
Cornelissen.Marketing heeft ons hiermee geholpen. Vóór wij die van ons ontdekten was er een moment van bewustwording. We werden ons bewust van de plaats die wij in de markt innemen."

Tessa Diependaal

Partner |Adviseur iMonitoring, iMonitoring

Starten met het Marketing Dashboard?